n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: לא תאמינו מדוע תוכנית הרמזור לא מתקדמת

ראשל"צ: לא תאמינו מדוע תוכנית הרמזור לא מתקדמת

האם תושב אחד, מקושר ככל שיהיה, יכול למנוע הצבת רמזור בצומת מסוכנת הסמוכה לביתו? יו"ר ועדת התחבורה איציק אבשלומוב: "התקבלה החלטה שמשום מה לא בוצעה".

הצומת המדוברת. מדוע הצבת הרמזור מתעכבת? צילום פרטי
הצומת המדוברת. מדוע הצבת הרמזור מתעכבת? צילום פרטי

מזה למעלה משנה ממתינים לשווא תושבים רבים במזרח ראשון לציון להצבתו של רמזור בצומת הרחובות השומר – שיבת ציון. הם פנו בתלונות לעירייה והלינו על הסכנה הקיימת במקום הן להולכי הרגל ובתוכם תלמידים העושים את דרכם לבתי הספר והן לנהגים. יצוין כי מדובר בצומת מרכזית דרכו נוסעים תושבי שכונות מזרח העיר בדרכם למרכז העיר ובשעות העומס הוא מרכז תנועה משמעותית של כלי רכב. התלונות הונחו על שולחנו של יו"ר ועדת התחבורה בעירייה חבר המועצה איציק אבשלומוב, שקיים דיון בו נכחו גורמי המקצוע ואף קצין משטרה ולאחר בחינה מעמיקה וסיור שנערך במקום הוחלט על הצבתו של הרמזור. גורם בעירייה מספר השבוע כי להצבת הרמזור התנגד נחרצות תושב העיר המתגורר בסמיכות לצומת בטענה כי הוא עשוי לסכן אותו ולמנוע ממנו כניסה ויציאה באופן חופשי מחניית ביתו. התושב הוזמן לעירייה ושטח את טענותיו ומתוך רצון להניח את דעתו הוא אף קיבל הבטחה לכך שהרמזור יתחלף לירוק כאשר שער החנייה של התושב ייפתח אולם למרות זאת התושב התמיד בהתנגדותו. בסופו של דבר החליטה הועדה בראשותו של אבשלומוב כי הסכנה הצפויה להיגרם למשתמשי הדרך בשל המצב הקיים, גדולה יותר מהסכנה העשויה להיגרם לתושב בודד וקבעה כי יש להציב את הרמזור בצומת. ההנחיה הועברה לביצוע אולם הימים נקפו והיא לא התבצעה. גורם בעירייה מספר השבוע ל"גל גפן" כי העיכוב בביצוע העבודות נובע לכאורה מלחצים שהפעיל סגן וממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי, שקיבל פנייה אישית מהתושב המתגורר בסמיכות לצומת.

לדברי הגורם: "לאחר שהתקבלו תלונות והבנו שיש בעיה בטיחותית נעשו שיחות עם גורמי המקצוע ובין היתר עם המשטרה ושם הועלה הרעיון להקים רמזור בצומת. כולם בירכו על כך ואמרו שמדובר ברעיון מבורך וזו למעשה ההחלטה שהתקבלה אבל בפועל זה לא בוצע עד היום".

ומה הסיבה לכך?

"ההסבר שניתן על ידי גורמי המקצוע הוא ש"מישהו חשוב" ביקש מהם לעצור. ממש לא מובן מדוע עוצרים החלטה ציבורית. התקיימה פגישה ברוח טובה עם התושב והשתדלנו להגיע לקראתו אבל עם כל הכבוד צריכים לקבל החלטה מושכלת ולקבוע מה יותר חשוב – משתמשי הדרך וילדים או הנוחות של תושב בודד. אנחנו לא צריכים להגיע למצב שבו ילדים ייפגעו בגלל בן אדם אחד אנחנו צריכים לוותר על רמזור? אם זה כל כך מפריע לו שיעבור דירה".

חבר מועצת העיר אייל מושיוב שקיבל פניות בנושא מתושבים ניסה לברר מדוע הצבת הרמזור מתעכבת והגיש בשבוע שעבר הצעה לסדר להקמת הרמזור. בהצעה שהעביר לראש העיר, רז קינסטליך, הוא מציין בין היתר: "פנו אלי תושבים שהלינו על כך שהצומת הנ"ל מסוכנת ותאונות דרכים רבות התרחשו במקום, ניתן לבדוק סטטיסטיקה של התאונות במשטרת ישראל ולראות כי תדירות התאונות בלתי סבירה. בנוסף הלינו שהיציאה מרחוב ראם לרחוב השומר או להמשיך לרחוב שיבת ציון כמעט בלתי אפשרית ומעכבת את התנועה באופן קבוע, חוץ מעיכוב התנועה נגרמים פקקים ברחוב ראם לכיוון יגאל אלון. בעבר היו תוכניות להקמת כיכר אך לא התאפשר עקב בעיות של מקום היות והצומת קטנה לכיכר, לכן נקבעה חלופה להתקנת רמזור בצומת הנ"ל".

לאחר שנחשף לטענות לפיהן ביצוע העבודות מתעכב בשל התערבותו של סגן ראש העיר עג'מי הוא הגיב בחריפות ואמר ל"גל גפן": "אני חושב שהיות ומדובר ברמזור בצומת מאוד מסוכנת, פוליטיקאי כזה או אחר שהפעיל לחצים כדי למנוע את הצבת הרמזור הוא חסר אחריות. איך הוא היה מרגיש אם בזמן הזה הייתה מתרחשת תאונה ומישהו היה נפצע קשה? איך הוא היה ישן בלילה? ברגע שוועדת תחבורה קובעת שאמור להיות רמזור באיזו סמכות חבר מועצה כזה או אחר עוצר מהלך שכזה? האם אותו חבר מועצה מבין שהוא גרם לעוולה במשך כמה שנים לתושבים ולעוברי הדרך הזו? אני חושב שראש העיר צריך לקיים ועדת בדיקה למניעת הישנות מקרים כאלו בעתיד ואני מזועזע מכך שפוליטיקאי עצר עניין בטיחותי ולא משנה הסיבה. לא ייתכן שלחץ של תושב אחד ישנה החלטה כשמדובר בבטיחות בדרכים".

"אפשר למצוא את שביל הזהב לפעמים" 

מנגד, עג'מי מצייר תמונה שונה לחלוטין ומספר ל"גל גפן" כי בסך הכל ניסה לסייע לתושב שפנה אליו: "מה שקרה זה שהגיעה אליי פנייה של התושב שמתגורר על הצומת וכמו שאני מקבל פניות רבות בכל מיני נושאים, ביקשתי לערוך סיור עם הגורמים שנוגעים בדבר. מסיבות כאלו ואחרות הסיור לא יצא אל הפועל ורק כאשר פניתי אל אבשלומוב לאחרונה נאמר לי שכבר יש החלטה של הועדה. לא נתתי הנחיה לעכב ביצוע, ואני אגיד לך יותר מזה – גם את הדברים מתעכבים אף אחד לא פנה אליי ואמר לי 'מוטי אתה מעכב את הצבת הרמזור'".

אגב, מדוע פונים למחזיק תיק הרווחה בנושאי תחבורה?

"אני לא מתערב בתיקים של אחרים, כולנו אנשי ציבור. בכל פנייה שיש אליי בכל נושא אני מפנה לאנשים הרלוונטיים ועושה סיור אתם ועם מחזיק התיק. גם גורם מקצועי שמקבל החלטה יכול לשמוע את הזווית של התושב ואולי לקבל החלטה שתתן מענה לשני הצדדים, אפשר למצוא את שביל הזהב לפעמים. כל מי שמכיר אותי יודע שאני האדם האחרון שיאיים – במקרה הזה הבנתי שיש רעיון שנתקל בהתנגדות של תושב שאומר 'אם אני יוצא מהבית זו תאונת דרכים ודאית'. ניסיתי לייצר פתרון שנותן מענה גם לבעיה שלו וגם לבעיות של התושבים. אני לא איש מקצוע ולא מהנדס תנועה אני צריך לצאת לשטח ולייצר פתרון שייתן מענה. לא ידעתי שעוצרים את הצבת הרמזור ואף אחד לא דיבר איתי על זה".

אז הטענה שהביצוע לא יצא לפועל רק בגלל התערבותך אינה נכונה?

"ממש לא, אני בסך הכל אמרתי שצריך לצאת לסיור אבל אני לא זוכר שדיברו איתי בנושא בחודשים האחרונים, לא אמרו לי למה אתה מעכב החלטות. נגיד שזה נכון והנושא כל כך דחוף וחשוב – איך אף אחד לא פונה אליי בנושא? בסך הכל ביקשתי לעשות חשיבה משותפת לתת מענה לסכנות המשתמשים בדרך ולתושב. לי אין את הסמכות לעצור תוכניות ואני ממש לא שם. אנחנו כל הזמן מקבלים פניות ומעלים סוגיות והמערכת המקצועית צריכה לקבל החלטות".

אבשלומוב מסר ל"גל גפן": "התקבלה החלטה שמשום מה לא בוצעה. עשיתי בדיקה ומסתבר שנתקבלה בקשה לעכב את העבודה והדבר לא הובא לידיעתי. אני מאמין שהתוכנית תצא לפועל בשנת הביצוע 2021".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

PIXABAY

משרד הבריאות בהודעה בעקבות השרב הקיצוני שיימשך עד חמישי בערב

תפריט נגישות