n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: ספרים וסופרים בחגיגת שבוע הספר העברי

ראשון לציון: ספרים וסופרים בחגיגת שבוע הספר העברי

חגיגות "שבוע הספר" יתקיימו השנה בסימן קהילה ויאפשרו לראשונה לכל תושב ליהנות ממגוון פעילויות, כמו כן, ארבעה סופרים מקומיים, מספרים על הספר שלהם וההשראה לכתיבתו

עוז בן יצחק. צילום: יח"צ, עם עובד
עוז בן יצחק. צילום: יח"צ, עם עובד

אחרי שנת הקורונה, איזה כיף ששבוע הספר חוזר ובגדול! שבוע הספר בראשון לציון מציע מגוון רחב של אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה שיתקיימו בכל רחבי העיר, הן ברחובות הראשיים והן בשכונות: 

יריד ספרים ענק ממגוון הוצאות הספרים השונות בשיתוף חברת  "סטימצקי"  יתקיים במדרחוב רוטשילד, בו יתקיימו פסטיבלי קונספט לכל המשפחה, עם דמויות מהספרים הידועים והאהובים, בוק טראק- ספרייה ניידת מיוחדת תגיע לשכונות ותלווה במופעי ילדים מוסיקליים מעולם הספרות ובשעות סיפור עם חברי המועצה,  וגם מפגשים ומופעים מיוחדים לקהל הבוגר יתקיימו בהיכל התרבות מאיר ניצן.

13-18 ביוני 2021 א-ה 17:30-21:30, ו' 9:00-14:00

לרגל חגיגת הספרים, ארבעה סופרים מקומיים מספרים על הספר החדש שלהם וההשראה לכתיבתו: 

עוז בן יצחק

הספר: "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה" ("עם עובד") הוא הספר הראשון של בן יצחק.

ההשראה לכתיבת הספר: "את "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה" כתבתי בהשראת מעלליה של יהלי, בת הזקונים שלי. כמעט בכל פעם שיהלי נדרשה להתקלח, לגזוז ציפורנים, להסתרק וכו', היא נהגה בלי כל סיבה להגיב ב"איה, איה" בניסיון להתחמק. היינו עונים לה בחריזה (גאיה, חיה, פפיה) ומכאן נולד הרעיון לכתיבת הספר".

התגובה הכי מרגשת שקיבלת: "קיוויתי מאוד שהספר יצליח להצחיק ילדות וילדים, אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה החוויה תהיה מרגשת: לקבל תגובות מפרגנות מהורים, מסבים ומסבתות שמספרים עד כה הזדהו עם הסיפור וצחקו ממנו, או לקבל הודעה משעשעת עם סרטון ממשפחה שמתגוררת בחו"ל שמספרת כי בתם יהלי בטוחה בכך שהספר נכתב עליה".

 סיגל בר-קובץ

הספר: "מחר אולי תשתני", כנרת זמורה ביתן, זה הספר הרביעי של בר-קובץ.

ההשראה לכתיבת הספר: "הספר מספר על שלוש נשים – רווקה, גרושה ונשואה, שנפגשות ב"סדנה לאנשים תקועים" ועוברות יחד תהליך של שינוי. זאת לא אוטוביוגרפיה, אבל כל הדמויות ומערכות היחסים (בין בנות לאימהות, בין גברים לנשים) שאובות מהמציאות. כל מה שחוות הגיבורות הם דברים שקרו, התמודדויות מהחיים האמיתיים של כולנו. את מה שלא פגשתי בעצמי, פגשו האנשים שסביבי, או המרואיינים שראיינתי במהלך השנים כעיתונאית. אגב, כיוון שכבר הספקתי להיות גם רווקה, גם גרושה וגם נשואה, לבלות בשוק הפנויים פנויות, לגדל טינאייג'רים, לכבס לשני חיילים קרביים ולתחזק משפחה מורכבת של סיבוב שני, אפשר לסמוך עליי שצברתי מספיק חוויות מעוררות השראה אפילו בשביל ספר נוסף (שעליו אני עובדת ממש בימים אלה ואמור לצאת בנובמבר).

התגובה הכי מרגשת שקיבלת: "הכי מרגש זה כשמישהי שולחת לי צילום של קטע מתוך הספר, ממורקר בצהוב, וכותבת לי: 'זה בול אני. נראה לי שכתבת עליי'. בכלל, הרבה נשים אמרו לי שהן מצאו את עצמן בין השורות – אלה שתקועות בזוגיות מתסכלת ולא מצליחות לצאת ממנה, אלה שמתמודדות עם ילדים סופר-מעצבנים, אלה שלא מצליחות למצוא זוגיות וכל מי שרוצה לעשות שינוי בחיים".

סיגל בר קובץ. צילום: קובי קואנקס
סיגל בר קובץ. צילום: קובי קואנקס

 

 

עדי סעאת דהן

הספר: "טלפון שבור" הוצאת אלומגרף, זהו הספר הראשון של סעאת דהן.

ההשראה לכתיבת הספר: דהן בת 31,ילידת ראשל"צ, אשת חינוך במקיף י"א ראשונים מספרת:

"כאמא צעירה וכאשת חינוך אני נחשפת יום יום להשפעה הגדולה של המסכים הניידים על חיינו וכיצד הם תופסים מקום משמעותי מאד ביום יום של הילדים שלנו בייחוד בשנה מאתגרת זו,

בתור ילדה  הייתי יורדת לגינה לבנות מחנה ובית על העץ, לקנות גומי לפי מטר מהתופרת השכונתית ולשחק בו עד השקיעה ..וכיום? המסך הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, עד שלפעמים אנו שוכחים שכדי להשאר מחובר לפעמים צריך להיות מנותק. הספר נקרא "טלפון שבור" ומיועד לגילאי חובה-יסודי.

הספר מנוקד על מנת לעודד גם קריאה עצמאית לקטנטנים".

התגובה הכי מרגשת שקיבלת: "עד היום לא יצא ספר אחד שעוסק בנושא כה חשוב בייחוד לגיל צעיר, ילדים שקיבלו את הספר התחברו מאד גם לרעיון וגם לאיורים הצבעוניים".

עדי סאעת דהן. צילום: פרטי
עדי סאעת דהן. צילום: פרטי

 

ישראל (איזי) כנען

הספר: החיים ב- EASY. סיפורי כנען בישראל. הוצאה עצמית, זהו הספר הראשון של כנען.

ההשראה לכתיבת הספר: "מאז ששירתתי בצה"ל וסיפרתי על עלילותי לחברים ולמשפחה, עלתה שוב ושוב הדרישה להעלות את הסיפורים האלו, שהוגדרו על ידם כ"מעניינים ויצאי דופן", על הכתב. הדרישות הפכו לאולטימטום כאשר צברתי חוויות נוספות כסגן דובר צה"ל, דובר עיריית ראשון לציון בתקופת מאיר ניצן ובפעילות ההתנדבותית הרבה שלי בנושא הבית לחיילים משוחררים בראשון לציון והפעילות בעמותת "יעלים" (יוזמות עמותה ליחודיות ומצוינות) המכשירה בני נוער ממוצא אתיופי לרשיון טיס. רבים מהם משרתים היום בצה"ל, כשחלק משמעותי מהם הגיעו גם לתפקידי פיקוד וקצונה".

התגובה הכי מרגשת שקיבלת:

"קורא אחד בשם רובי ריבלין, שהייתי המפקד שלו בקורס הקצינים, שלח אלי ברכה מוקלטת בה הביע התפעלות רבה מהספר. הוא הוסיף שאם הוא לא היה מכיר אותי מקרוב כמפקדו וכקצין המודיעין באוגדה בה שירתנו ביחד, ההוא היה אומר שמדובר בסיפורים דיוניים. אבל מאחר והוא הכיר חלק מהסיפורים מקרוב הוא יודע שהכלא מיתי, גם אם לפעמים זה נראה בלתי אפשרי. הוא המליץ בחום לכולם לקרוא את הספר".

איזי כנען. צילום: אריק קנה
איזי כנען. צילום: אריק קנה

 

ריין גינסברג,  בן 38

הספר: "רסיסי זכוכיות על מארג השפיות",  זהו ספר הביכורים של גינסברג.

ההשראה לספר: 

"הספר נכתב כשהייתי צעיר בתקופה של התמודדות רגשית קשה בתוך סערות פנימיות שחוויתי באותה תקופה. הספר מספר על זוג חוקרים משטרתיים אשר מנהלים מרדף אחר רוצח סדרתי המשאיר אחריו גופות מרוטשות בעולם החבוי בבטן האדמה.  ג'ייקוב,  אחד הבלשים שהוא גיבור הספר, מהווה מעין אנטי-תזה למהות של גיבור ומתמודד עם פירוק והרכבת המציאות והמוסר של עצמו כדי להמשיך להילחם מול ריקבון אנושי שהולך ומתכלה".

התגובה הכי מרגשת שקיבלת: "מישהי שהכרתי וקראה בו שיתפה אותי שאם הדמות הראשית (ג'ייקוב,  גיבור הספר)  הייתה אמיתית – בשר ודם, היא הייתה רוצה לשבת איתו ולדבר איתו שעות".

ריין גינסברג
ריין גינסברג

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות