n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / אור ירוק: באיזה חודש הכי מסוכן להיפגעות בתאונות דרכים בראשון לציון?

אור ירוק: באיזה חודש הכי מסוכן להיפגעות בתאונות דרכים בראשון לציון?

בראשון לציון נמצא כי החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא מאי (זו שנה שניה ברציפות) במהלכו נפגעו 184 בני אדם בין השנים 2016-2020, הבא אחריו במסוכנות הוא ינואר (גם כן שנה שניה ברציפות)

צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

שנת 2021 מסתמנת כשנה קטלנית ביותר בכבישים, שלושת החודשים האחרונים היו קטלניים ביותר והמגמה המפחידה נמשכת גם בחודש יולי. חודש אפריל 2020 היה החודש הקטלני ביותר בשלושת השנים האחרונות (2018-יוני 2021) ובו נהרגו 46 בני אדם בתאונות דרכים. חודש יוני 2021 היה ה'יוני' הקטלני ביותר בשלוש השנים האחרונות כאשר במהלכו נהרגו 36 בני אדם בתאונות דרכים.

בראשון לציון נמצא כי החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא מאי (זו שנה שניה ברציפות) במהלכו נפגעו 184 בני אדם בין השנים 2016-2020, הבא אחריו במסוכנות הוא ינואר (גם כן שנה שניה ברציפות) במהלכו נפגעו 179 בני אדם בחמש השנים האחרונות. בסך הכל בראשון לציון נפגעו בחמש השנים האחרונות 1,761 בני אדם בתאונות דרכים (בכל חודשי השנה יחד).

העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז, רבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים. בחינת חמשת החודשים עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים במהלך השנה, חושף כי ארבעה מתוך שישה חודשים עם מספר הנפגעים הגבוה הם חודשי הקיץ.

על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס בבחינה של חמש השנים האחרונות (2016-2020), עולה כי בחודשי הקיץ והחופש הגדול (מאי-אוגוסט) ישנה היפגעות גובהה יותר בתאונות דרכים מאשר בחודשי החורף.

החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הוא חודש יולי שבמהלכו נפגעו בתקופה זאת 10,464 בני אדם. החודש הבא במספר הנפגעים הוא אוגוסט שבמהלכו נפגעו 10,400 בני אדם, לאחריו מאי שבמהלכו נפגעו 10,267 בני אדם בתאונות. החודש בו המסוכנות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של אור ירוק הוא חודש ספטמבר כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 8,616 בני אדם.

בתל אביב-יפו נפגעו במהלך חודש אוגוסט בחמש השנים האחרונות 784 בני אדם והוא החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעיר, בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר הוא בחודש יולי – 717 נפגעו בתאונות דרכים. בחיפה נפגעו 381 בני אדם בחודש יולי והוא החודש המסוכן ביותר בעיר, בבאר שבע  החודש המסוכן ביותר הוא יוני שבמהלכו נפגעו בתאונות דרכים בעיר 266 בני אדם ובפתח תקווה החודש המסוכן ביותר הוא דווקא מרץ שבמהלכו נפגעו בעיר 247 בני אדם.

על פי הבדיקות וניתוח הנתונים שביצענו, בערים פתח תקווה, אשדוד, חולון, רמת גן ואשקלון החודש המסוכן ביותר נשאר אותו חודש לאורך שלוש שנים ברציפות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לכל עיר המאפיינים הייחודיים לה, בחינה של נתוני ההיפגעות בכל עיר וישוב יכולה לסייע לרשויות להבין מה הם החודשים האדומים שבהם נפגעים רבים יותר ועל ידי כך לאפשר פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף הרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ להגברת הבטיחות בקרב האוכלוסיות שבסיכון להיפגע בתאונות דרכים – ילדים, אזרחים וותיקים, רוכבי אופניים רגילים וחשמליים ורוכבי האופנועים והקטנועים. שילוב כוחות ופעילות מאומצת של הגורמים האחראיים לבטיחות התושבים יכולים למנוע תאונות ונפגעים. ראשי הערים והרשויות חייבים להקצות יותר משאבים לאיתור נקודות התורפה בישובים ולטיפול מהיר ויעיל כדי להציל חיי אדם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות