X

מצדיעים לסיירת של חולון

אמש נערך טקס הוקרה לבני הנוער של חולון שנותנים מזמנם למען "סיירת 106" העירונית

מצדיעים לסיירת של חולון

"סיירת  106" היא אחד המיזמים הבולטים בתחום המעורבות החברתית, שמוביל אגף חינוך על יסודי במנהל החינוך בשיתוף פעולה מתמשך עם מנהל תפעול ומנהלה בעירייה ועניינו: חינוך להתנדבות תלמידים ורתימתם לטיפוח העיר ושמירה על הסביבה, תוך גילוי מעורבות ואחריות סביבתית וקהילתית.

אתמול (ראשון), נערך טקס הוקרה עירוני, במעמד ראש העירייה שי קינן ובהשתתפות אנשי החינוך ומנהלי העיריה המעורבים בנושא, על מנת להודות לבנות ולבני הנוער, שגילו ערנות ואחריות סביבתית ולהביע הערכה לצוותי החינוך שליוו אותם.

ראש העירייה שי קינן הדגיש את החשיבות שברתימת הקהילה לאתגר השמירה על ניקיון העיר, הנראות שלה ואיכות החיים בה: "שילוב בני ובנות נוער בנושא טיפוח סביבת המגורים והמרחב הציבורי הוא ראוי ונכון והמשתתפים ראויים למלוא הערכה, על האכפתיות, על המעורבות ועל הקדשת הזמן והמאמץ. אני גאה בכם", הוסיף ראש העירייה, "וקורא את כל בתי הספר בעיר  לקחת חלק במיזם הערכי והחשוב".

מדובר במיזם יוצא דופן שבמסגרתו מתנדבים השנה תלמידי תיכון מ- 9 בתי ספר, הן מהחינוך הרגיל והן מהחינוך המיוחד. הרעיון המרכזי הוא ליישם בפועל חינוך לערכים, תוך כדי טיפוח הזדהות ומעורבות בקהילה ותרומה של ממש לשיפור פני העיר והמרחב הציבורי.

בתי הספר שמשתתפים השנה במיזם הם: עמל, שחקים, אילון, נבון, קמפוס פרס ברוח hth, קוגל, עתידים, בנימין רוטמן נעמת ואורט מיטרני והכוונה להרחיב את הפעילות לעוד בתי ספר בשנה הבאה.

11צילום: 11

התלמידים שמשתתפים במיזם עוברים במהלך השנה הדרכה בנושא איתור מפגעים ומטרדים ציבוריים ומתוודעים לדרכי הדיווח לגורמים המוסמכים. כמו כן נערכים מפגשי העשרה עם נציגים מאגפי העירייה השונים המטפלים בפניות ובכלל זה: המוקד העירוני, אגף שפ"ע, אגף השיטור והפיקוח עירוני, אגף גנים ונוף, ואפילו עם נציגי אגף האדריכלות ותכנון העיר.

במסגרת התנדבותם, התלמידות והתלמידים הופכים "לעיניים בשטח", יוצאים לרחבי העיר, לגינות, לרחובות, למרכזים מסחריים ועוד - פוקחים עיניים, שמים לב לסביבה הקרובה והרחוקה ומאתרים מפגעים ותקלות שדורשות טיפול. על כל אלה הם מדווחים מהשטח למוקד העירוני 106 ואף עוקבים אחר טיפול וביצוע.

מובילי המיזם משוכנעים שהתלמידים ימשיכו לדווח למוקד העירוני גם בחופש הגדול ורואים בכך אזרחות פעילה ומועילה.

צילומים: עיריית חולון

עמוד הבית ראשי חדשות חולון חולון חינוך חולון תלמידים סיירת 106

art