n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / הותר לפרסום: משפחה מחולון ניהלה ארגון פשיעה

הותר לפרסום: משפחה מחולון ניהלה ארגון פשיעה

הותר לפרסום: פרשת "מכה אפורה"- היחידה המרכזית במחוז ת"א הרימה מסך מעל ארגון פשיעה שהקים בנק הלוואות בריבית והפעיל מסכת טרור ואלימות על לווים שהתקשו בהחזרים.

מעצר אזיקים שוטרים משטרה צילום דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

לאחר חקירה סמויה ממושכת שארכה למעלה משנה ביחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ת"א, ומעבר לחקירה גלויה בשבועות האחרונים, נחשף מערך מסועף של השוק האפור באזור גוש דן והמרכז, שנוהל על ידי ארגון פשיעה משפחתי בראשות שמואל כחלון בן 64 ובניו אבי ונועם (37, 35) תושבי חולון.

במהלך החקירה הסמויה, נחשף מבנה היררכי של ארגון הפשיעה הכולל מערך גביה, מערך כספים המבוסס על עסקי צ'יינג' וצוות ביצוע של אנשי זרוע שהטילו אימה והפעילו אלימות על חייבים שהתקשו בהחזרי ההלוואות.

סכין צילום דוברות משטרת ישראל

עם המעבר לחקירה גלויה ב-29/6/22 נעצרו לחקירה כל שלד ארגון הפשיעה, 15 חשודים במגוון עבירות לרבות חוק המאבק בארגוני פשיעה, סחיטה באיומים, גרימת פיצוץ בחומר נפץ, הצתה, הלבנת הון, וכן עבירות מס ועבירות כלכליות נוספות.

על פי החשד, החשודים המרכזיים-האב ושני בניו, ניהלו והפעילו בנק הלוואות פיראטי בשוק האפור, שהעניק לאזרחים הלוואות בריבית מופקעת. במהלך החקירה הגיעו צוותי החקירה של ימ"ר ת"א ללמעלה מ-200 אזרחים ובני משפחות של חייבים, שנטלו הלוואות ונדרשו לשלם סכומי עתק לכיסוי ההלוואות.

כסף שטרות צילום דוברות משטרת ישראל

על פי החשד, לווים שלא עמדו בהחזרי ההלוואות של מאות אחוזים בשנה, מצאו עצמם במסכת אלימות ואיומים קשה כלפיהם וכלפי בני משפחתם, שהפכו לאמצעי לחץ ולמקור לסחיטת סכומי עתק.

במהלך החקירה חשפו חוקרי הימ"ר את שיטות הגבייה והאלימות ששימשו, על פי החשד, את חברי הארגון בעשרות אירועים, לרבות ירי לעבר בתים, יידוי רימוני הלם ותקיפה.

הצתה רכב צילום דוברות משטרת ישראל

באחד המקרים, זומן לפגישה סב בן 74 שנכדו התקשה בהחזרי הלוואה, למשרדי המשפחה בחולון. במהלך הפגישה נסחט הסב על ידי החשודים כאשר בחדר הוחזקו שני כלבי רוטוויילר.

במקרה אחר, זומנה אחות של חייב, בעלת גן ילדים שנסחטה בסכומי עתק, לאחר שרימון הלם נזרק בשעות ערב לעבר הגן שבבעלותה.

במהלך החקירה התגלה המבנה ההיררכי הברור של ארגון הפשיעה שכלל דרג בכיר, דרג ביניים, דרגי שטח, וכן מערך תמיכה לחברי הארגון שהסתבכו בפלילים לרבות סיוע משפטי והעברת כספי "קנטינה" לאלה המרצים מאסר.

עם המעבר לחקירה הגלוייה פשטו עשרות בלשי הימ"ר על בתי החשודים ועל ה"משרד" הראשי של ארגון הפשיעה ברחוב ארבע הארצות בחולון, שם נתפסו בין היתר: אלות, שכפ"צים, מסיכות וכלבים.

מסיכה צילום דוברות משטרת ישראל

במהלך החקירה מופו שישה עסקי צ'יינג' ששימשו, על פי החשד, כצינור הלבנת ההון של הארגון בהיקפי המחאות של מילוני ₪, וכן נתפסו 10 כלי רכב ואופנועים לצורך חילוט. על פי החשד הנחקר, היקף הלבנת ההון עומדת על 15-25 מיליון ₪ והיקף העלמת המס על 10 מיליון ₪.

שוטרים פריצה לדירה צילום דוברות משטרת ישראל

עם הבשלת החקירה שהתנהלה בשיתוף רשות המסים, ופרקליטות מחוז ת"א פלילי ואזרחי, הוגשה אתמול (רביעי) הצהרת תובע בעניינם של 13 חשודים בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים.

אזיקים עצור משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

צילומים: דוברות משטרת ישראל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות