n
דף הבית / צרכנות / תביעה קטנה נגד חנות רהיטים

תביעה קטנה נגד חנות רהיטים

קניתם ריהוט וגיליתם להפתעתכם כי אינו עמיד, מתפרק ולעיתים אף נראה שונה ביחס לקטלוג המוצרים או למפרט.האפשרות העומדת בפניכם במידה וכבר פניתם אל החנות או הספק ולא קיבלתם מענה לשביעות רצונכם הוא פנייה לבית המשפט במסגרת תביעה צרכנית

ריהוט
צילום: freepik

קניית רהיטים לבית עשויה להיות חוויה מתסכלת עם משהו משתבש, לאחר שהוצאתם סכום כספי גדול –  לעתים אף עשרות אלפי שקלים –  גיליתם להפתעתכם כי הריהוט שקיוויתם כי הוא איכותי ותואם את עיצוב הבית,  אינו עמיד, מתפרק ולעיתים אף נראה שונה ביחס לקטלוג המוצרים או למפרט.

האפשרות העומדת בפניכם במידה וכבר פניתם אל החנות או הספק ולא קיבלתם מענה לשביעות רצונכם הוא פנייה לבית המשפט במסגרת תביעה צרכנית. חוקים שונים ושורה של פסקי דין מגינים עליכם כצרכנים מפני פגיעה, בין היתר חוק החוזים והתרופות, חוק הגנת הצרכן, חוק המכר, תקנות הגנת הצרכן, חוק חוזים אחידים, במקרים מסוימים אף דיני נזיקין, חוק כרטיסי חיוב (אשראי), ועוד.

 

תביעות קטנות ריהוט לבית ולגינה,  ותביעות נגד יצרני רהיטים

מאחר שלרוב מדובר במחלוקת על סכום כספי התואם את המקובל בערכאת תביעות קטנות, זוהי הכתובת המתאימה ברוב המקרים להגשת התובענה.

פגם במוצר בהחלט יכול להוות עילה לתביעה נגד בעל חנות רהיטים. גם אי התאמה, וודאי שאי התאמה מהותית במוצר, יכולה להוות עילה.  באופן כללי כדאי לדעת שבחוק ישנה התייחסות גם בנוגע לאי- התאמה נסתרת / פגמים נסתרים במוצר או בריהוט.

בכל מקרה כשלקוח מקבל לידיו מוצר, או ריהוט מכל סוג (ספות, כורסאות, שולחנות וכו') מוטלת עליו אחריות לבדוק את המוצר ואת התאמתו – וליידע מידתית את בעל העסק או בעל החנות, ולבקש את טיפולו בעניין.

כדאי מאד בשלב זה אף לתעד את המוצרים. לצלם, ואף להסריט בווידאו. חומרים אלו יכולים לשמש בהמשך לצורך הגשת תביעה קטנה.  חשוב מאד לשמור ולתעד כל חומר רלוונטי, ובוודאי שאת ההסכם או החוזה שיש לכם מול חנות הרהיטים או העסק מולו בוצעה העסקה.

גם חשבונית מס-קבלה כדאי מאד לתעד, במיוחד אם העסקה בוצעה במזומן  – זוהי לרוב הראיה המרכזית לקיומה וביצועה.

 

מכתב דרישה לפני תביעה או הליך משפטי

לפני הגשת התביעה מומלץ להוציא לצד שכנגד מכתב התראה (הכולל דרישה לפיצויים) לפני נקיטת הליכים.   מכתב זה מומלץ מאד לשלוח בדואר רשום עם אישור מסירה על מנת שתהיה בידיכם אסמכתא, ולצרף העתקו לכתב התביעה. ניתן להוציא מכתב זה באמצעות עו"ד –  בכדי לאותת לצד השני על רצינות כוונותיכם, וגם לקבל הכוונה מקצועית בשלב זה, להעריך את סיכויי התביעה וכו'.

 

ייעוץ ראשוני עו"ד, לפני הגשת תביעה קטנה

חשוב לדעת שבמקרה של הפסד בבית משפט לתביעות קטנות הצד המפסיד עלול לשלם הוצאות משפט לצד השני, וכי סיכויי הערעור על תביעה קטנה – אפשריים, אך יחסית נמוכים (יש להגיש בר"ע, בקשת רשות ערעור, לפני כן, והיא מאושרת רק במקרים מיוחדים). עורך דין מיומן יכול לנבא במידה מסוימת את סיכויי התביעה כחלק מייעוץ ראשוני, במקרים פשוטים אף ללא עלות, חינם, ובמקרים סבוכים יותר כחלק מפגישת ייעוץ עורך דין ובכך למזער את הסיכון להגשת תביעת סרק, וכן לבחון את הראיות וההוכחות שבידיכם.

את מי תובעים, יצרן, ספק או חנות?   והיכן מגישים את התביעה?  לאיזה סעיפי חוק להתייחס?  איזה ראיות כדאי לחשוף? האם מותר להביא עדים?  לאן שולחים את התביעה? איך מתנהלים בתביעות קטנות?  לצורך מענה לשאלות אלו":

ניתן לפנות בטלפון ולבחון את סיכויי התביעה ע"י עו"ד מיומן ומנוסה

 יוצא המועצה לצרכנות:  054-5829265

אתר:

https://pelleg-law.co.il/

לפני סיום נזכיר כי לעיתים ניתן להגיש במסגרת התביעה אף פיצוי כספי הנוגע לעוגמת נפש שנגרמת, במיוחד במקרים בהם הלקוח טורטר או המתין פעמים רבות לתיקון הריהוט, או המוצר.

 

ביטול שיקים שניתנו

ועוד טיפ על הדרך (שאינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אישי):  לא מומלץ בשום אופן לבטל המחאה (צ'ק) שניתנה מבלי להתייעץ עם עו"ד טרם ביצוע פעולה זו בשל חשש מהשלכות אזרחיות, פליליות והגבלות בבנקים.  מומלץ, במקרה שנתתם שיק לבעל העסק – לציין על גבי השיק ולתעד את מהות העסקה, ולרוב גם להגביל סחירות.

 

 

  • תוכן המאמר מוגש כמידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני או המלצה לפעולה כלשהי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות