n
דף הבית / צרכנות / למה חשוב לבחור דיור מוגן איכותי?

למה חשוב לבחור דיור מוגן איכותי?

רובנו עוברים לאורך החיים מבית אחד לשני. אך הגעתם לגיל השלישי? זהו הגיל שבו אתם עומדים לעבור למקום חדש במובנים שונים מהמוכר, הדיור המוגן. זהו מקום שעומד להיות הבית שלכם למשך זמן בלתי מבוטל, לכן חשוב שיהיה איכותי

הגיל השלישי
צילום: freepik

הגעתם לגיל השלישי? הדברים הללו יעניינו אתכם. בניגוד לצבים, אשר נושאים את בתיהם על הגב, רובנו עוברים לאורך החיים מבית אחד לשני. אך מגיע הגיל שבו עומדים לעבור למקום חדש, השונה במובנים שונים ממה שאנו מכירים. אנו מדברים על דיור מוגן כמובן. ובשורות הבאות נסביר למה חשוב שהוא יהיה איכותי, איך לבחור אותו, מה לבדוק לפני שנרשמים, האם נהנים מפרטיות ומה עוד מקבלים. 

ברוכים הבאים לבית החדש שלכם 

התשובה הקצרה לשאלה מדוע חשוב מאוד לבחור דיור מוגן איכותי היא זאת: זהו המקום שעומד להיות הבית שלכם, למשך פרק זמן בלתי מבוטל. אבל העובדה הזאת, שנכונה כמעט לגבי כל בית חדש, איננה הדבר היחיד שכדאי להביא בחשבון. דיור לגיל השלישי, מהסוג האיכותי, הוא הרבה יותר ממקום מגורים בלבד. פה אתם צפויים ליהנות מסל עשיר של שירותים, פעילויות, קשרים חברתיים ועוד הרבה יותר. ואם תהיתם, שימו לב שעל פי רוב תמצאו במקום האיכותי פרטיות מלאה. מדובר ביחידות דיור אישיות מאובזרות היטב, לעיתים בגודל המתאים לזוגות. הסגנון עשוי להיות דומה לדירה רגילה ומרווחת או למעין יחידת דיור בצימר או במלון איכותי. לעיתים יהיה מטבחון או אפילו מטבח של ממש, למרות שלרוב ישנו גם חדר אוכל משותף, שמציע שירות הסעדה ברמה גבוהה. 

אל הפרמטרים שחשוב לבדוק היטב

ישנם כמה וכמה פרמטרים שונים, שחשוב לשים אליהם לב בתהליך הבחירה. 

  1. אווירה כלבבכם – בבית החדש שלכם תרצו להרגיש בבית. תרצו ליהנות מאווירה שתרגישו בה בנוח, גם ביחידות הדיור הפרטיות וגם באזורים הציבוריים. לשם כך, הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע ולהתרשם. לא מספיק להיכנס לאתר האינטרנט או לשוחח עם נציג בטלפון. 

רצוי להגיע ולראות בעיניים, לשאול שאלות, לקבל תשובות. לעיתים אף ניתן להגיע לתקופת ניסיון לפרק זמן מסוים. מאוד עוזר לשוחח עם דיירים וותיקים ולשמוע את ההתרשמות שלהם. 

  1. הנהלה מקצועית וצוות מקצועי – לנהל דיור מוגן זה לא עניין של מה בכך. כדאי לבחור מקום שמנוהל על ידי הנהלה מקצועית, אשר דואגת לכל התנאים הפיזיים אך גם להעסקת צוות איכותי. כדאי לזכור שהמקום עצמו לרוב מספק שירותי אחזקה, ארוחות טריות, חוגים מגוונים ופעילויות כאלה ואחרות.  
  2. אופי פעילות הפנאי – רצוי וחשוב לברר אילו סוגי פעילויות, חוגים, הרצאות ופעילות העשרה מציעים במקום. אלה הם התכנים שיספקו לכם איכות חיים, בריאות גופנית ונפשית, עניין ואפילו תענוג. פעילויות פנאי מקובלות עשויות לכלול טיולים, הרצאות של מרצים אורחים, פעילות גופנית מודרכת, לימודי שפות, הרצאות אקטואליה, מועדון מאובזר, חדר כושר ועוד ועוד. 
  3. גודל הדירות – במהלך החיפושים אחר מקום מתאים, תוכלו לפגוש סוגים שונים של דירות בדיור מוגן. החליטו מראש איזה גודל של יחידת דיור יתאים לכם, האם אתם רוצים מרפסת פתוחה, חדר אירוח גדול עבור בני משפחה שיבקרו מעת לעת, מטבח לכל דבר ועוד. ניתן להתרשם מדירות לדוגמא ולהחליט כראוי.
  4. בריאות – לא נדיר למצוא מקומות שבהם קיימת במקום מרפאה עם צוות, רופא, אחיות וכדומה. מקובל לספק לחצני מצוקה ופתרונות בטיחות ובריאות משלימים.  
  5. עלויות – בדקו את מרכיבי העלויות של הדיור שנראה לכם מתאים. לרוב תוכלו לבחור בין כמה סוגי מסלולי תשלום כאלה או אחרים (שימו לב לסכום הפיקדון, תשלומי אחזקה שוטפים וכדומה). 

לסיכום, דיור מוגן יוקרתי מביא עימו איכות חיים בגיל השלישי. בחירה נכונה תאפשר לכם ליהנות משנים רבות של סביבה בטוחה, נעימה, מגורים מצוינים ומעטפת עשירה של שירותים, בריאות ופנאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

זגה פינות אוכל שולחןפינת אוכל מיקס אנד מץ'- צילום_ סטודיו זגה

שולחן לפסח בהתאמה אישית, רק ברשת ZAGA

תפריט נגישות