n
דף הבית / צרכנות / טכנולוגיות חדשות באיתור נזילות

טכנולוגיות חדשות באיתור נזילות

סגרתם את כל הברזים במים והשעון המשיך להסתובב? כנראה שיש לכם נזילה סמויה

נזילות
קרדיט תמונה: freepik

איתור נזילת מים עלולה להיות משימה לא פשוטה והרבה פעמים מבלגנת. שבירת קירות, הרמת מרצפות וכל זה בחיפוש אחר הטיפה החמקמקה שממררת לכם את החיים. הטכנולוגיות המתפתחות בתחום האינסטלציה מאפשרות היום איתור נזילות בצורה פשוטה, קלה ויעילה יותר.

 

איתור נזילות במצלמה טרמית

אחת מהן היא איתור נזילות במצלמה טרמית. מצלמה טרמית – מצלמה שעושה שימוש באנרגיה אינפרא אדומה, מסוגלת לבצע מיפוי של המבנה דרך הרצפות והקירות. לפי שיטת איתור נזילות במצלמה טרמית, נסמכת המצלמה על שינויי הטמפרטורה של הצנרת. כלומר, כאשר המצלמה הטרמית תזהה ירידה של טמפרטורה נוכל לזהות כי מתרחשת נזילה מהצנרת של המים הקרים, ונקבל על המסך צבעים בגוונים כחולים. כאשר המצלמה תזהה עלייה בטמפרטורה, נוכל להסיק כי ישנה נזילה בצנרת של המים החמים ונקבל על המסך צבעים בגוונים אדומים. שיטת איתור נזילות במצלמה טרמית היא שיטה מדויקת, חסכונית ויעילה וכן מאפשרת זיהוי נקודתי של מיקום הנזילה כך שלא ניאלץ ל'שבור' את הבית כדי למצוא את מיקומה.

 

איתור נזילות בגז

שיטה מתקדמת נוספת לאיתור נזילות היא השיטה לאיתור נזילות בגז. על פי שיטה זו, מחדירים גז לצנרת באמצעות מכשיר שחיישניו הרגישים מסוגלים לזהות את ריח הגז שהוחדר כאשר הוא מבעבע למעלה. כלומר- ריכוז של מים בצנרת לא ישאיר הרבה מקום לגז ולכן הוא יעלה למעלה ויפעיל את חיישני המכשיר וכך נזהה את מיקום הנזילה. הגז בשיטת איתור נזילות בגז  אינו רעיל ואינו דליק ובטוח לשימוש לאדם ולסביבה. שיטה זו לאיתור נזילות יעילה גם במקרים של קירות כפולים ואף מתאימה לשימוש בצנרת עמוקה יותר כמו בחצרות הבתים, בפלסטיק, בטון ומתכת. במקום שהמצלמה הטרמית לא תספיק, איתור נזילות בגז יעשה את העבודה ויזהה גם נזילות זעירות.

 

לאיתור נזילות מים בזמן יש חשיבות רבה במניעת נזקים כבדים למבנה. אם יש לכם חשד לנזילת מים בבית, אל תחכו שיופיעו סימני רטיבות ועובש, השתמשו בשיטות לאיתור נזילות- במצלמה טרמית או בגז. שתי השיטות יעילות, אמינות, חסכוניות ויעילות באיתור נזילות וללא צורך בהריסת קירות ומרצפות. תיקון נזילות כיום יכול להסתיים בתיקון נקודתי ומזערי. בטרם תקראו לאינסטלטור הקרוב, בדקו שאתם מזמינים אנשי מקצוע מיומנים שמשתמשים בשיטות מתקדמות וחדשניות לאיתור נזילות ותימנעו מהפיכה מיותרת של הבית והוצאות כספיות גבוהות שלא בצדק.

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות