n
דף הבית / צרכנות / התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

כל אדם שמתגורר בבית משותף ומעוניין לרכוש רכב חשמלי, בוודאי תוהה היכן הוא יתקין את עמדת הטעינה עבור הרכב שלו.

ליעד מרום עמדת טעינה צילום:canva
צילום:canva

אין ספק שמיקום עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף מהווה שאלה קשה שכן, מעבר לעובדה שהאדם בוודאי לא יודע היכן הוא ימקם את עמדת הטעינה, הוא גם תוהה האם עליו ליידע את הדיירים ומה קורה במקרה שאין הסכמה של הדיירים לעמדת טעינה שהוא יקים והאם בכלל צריך הסכמה? במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות השאלות החשובות ביותר שעומדות על הפרק כאשר אדם מעוניין לרכוש רכב חשמלי כאשר הוא מתגורר בבניין משותף.

עמדת טעינה לרכב חשמלי- מה אומר החוק?

כמו כל נושא שנוגע לשימוש ברכוש משותף, גם הנושא של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף הוא נושא שניתן להיווצר בו לא מעט עימותים שונים. אם יש שכנים בבניין שמעולם לא נתקלו ברכב חשמלי והם לא בדוק יודעים במה בכלל מדובר, הם בוודאי תוהים במה בכלל מדובר וכן, לא פעם החשש שלהם מדבר לא מוכר יגרום להם להביע התנגדות אוטומטית עוד בטרם הבינו במה בכלל מדובר והאם הדבר יכול לפגוע בהם באופן כלשהו.

ההיכרות עם החוק במקרה הזה היא חשובה בהחלט שכן, בהתאם לחוק כל אדם שעומד בפני השאלה האם הוא יכול למקם עמדת טעינה לרכב שלו בבניין משותף, יקבל את המענה המתאים לו. יחד עם זאת, בטרם משתמשים בחוק, כדאי מאוד לנסות לקבל הסכמה מהדיירים בבניין על ידי כינוס אסיפה כללית של הדיירים, הסברה מדויקת וסבלנית אודות עמדת הטעינה וקבלת ההסכמה הרלוונטית. רק במקרה שבו ישנה התנגדות ניתן להשתמש בחוק.

טעינת רכב חשמלי מהווה חידוש טכנולוגי של השנים האחרונות. החידוש איננו נפוץ מאוד ולכן החקיקה בנושא עדיין לא מספיק מפותחת. יחד עם זאת, ישנן מספר הצעות חוק שהוגשו בנושא זה אך אף אחד עדיין לא אושרה כחוק. לפיכך יש לבחון את העניין של מטען לרכב חשמלי בבניין משותף בהתאם לחוק המקרקעין. על פי הוראת חוק המקרקעין בעל דירה בבניין משותף יכול להשתמש ברכוש המשותף שימוש רגיל באורח סביר כל עוד שלא ימנע שימוש דומה מבעלי דירות אחרות. מצד שני, נדרשת הסכמה מראש של כלל דיירי בניין משותף לצורך שימוש שאיננו רגיל ברכוש משותף או לצורך עבודות ברכוש משותף שאינן חלק מאחזקת המבנה. לאורך השנים נקבעו כללים חריגים שונים שאפשרו ביצוע שינויים ברכוש משותף גם ללא הסכמה של כלל דיירי הבניין לצורך מטרות שונות כגון: התקנת רכשת תקשורת ברכוש משותף, התקנת מעלית או דוד שמש ועוד. גם בעניין של טעינת רכב חשמלי.

ומה בפועל?

בפועל, כל אדם שמעוניין להקים עמדת טעינה חשמלית לרכב שלו, צריך לקבל הסכמה מהדיירים, במידה והם אינם מסכימים, ניתן לברר האם על פי חוק ניתן בכל זאת לאשר הקמת עמדה מעין זאת גם ללא הסכמה של כלל הדיירים. אם מדובר על שימוש מלוח חשמל פרטי של האדם מדובר על דבר מורכב פחות משימוש בלוח החשמל של כלל הדיירים. מדובר על סוגייה מורכבת ללא ספק שחשוב להתייעץ בגינה עם עורך דין מקרקעין מנוסה ומקצועי בתחום.

כיום ניתן למצוא עבור רכבים חשמליים ולא פעם ניתן לפתור את הסוגייה החוקית הנוגעת להתקנת עמדת טעינה פרטית בבניין משותף על ידי הטענה של הרכב באחת מהעמדות הציבוריות הללו המותרות על פי החוק. חשוב לשקול את כל הנושא עם אנשי המקצוע המתאימים.

 

 

 

 

 

תגובה אחת

  1. מה בקשר לעמדת טעינה בחניה הפרטית שלי (רשומה בטאבו)בבית משותף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות