n הדג שחוגג לכם על שולחן השישי ומה היתרונות הבריאותיים שלו | גל גפן
דף הבית / צרכנות / הדג שחוגג לכם על שולחן השישי ומה היתרונות הבריאותיים שלו

הדג שחוגג לכם על שולחן השישי ומה היתרונות הבריאותיים שלו

דג אמנון או מושט בשמו הנוסף הוא בהחלט אחד הדגים המוצלחים והמובחרים שיש על שולחן הסעודה בבית הישראלי. בשרו טעים, רך ושופע, טעמו מאפשר לאכול אותו בגפו או בתוך רוטב והיתרונות התזונתיים שלו נפלאים ונהדרים

דג אמנון
צילום: FREEPIK

רובינו מכירים את סגולותיהם התזונתיות של הדגים, זה מוכר לנו עוד מהילדות מפעם, או לפחות לזקנים שבינינו שעוד היו עומדים בתור כדי לקבל את מנת שמן הדגים שלהם, כשלאכול דגים של ממש בצורה סדירה היה עוד בגדר חלום רחוק. שמן דגים מהווה ריכוז של כל מה שטוב בדג מבחינה תזונתית לאדם וכולל שמני אומגה שחיוניים לכל כך הרבה פעילויות בגוף שלנו. היום אנחנו לא מוגבלים ונהנים משפע של דגים מכל הסוגים כשהאהוב על הישראלים הוא דג אמנון.

דג אמנון או מושט בשמו הנוסף הוא בהחלט אחד הדגים המוצלחים והמובחרים שיש על שולחן הסעודה בבית הישראלי. בשרו טעים, רך ושופע, טעמו מאפשר לאכול אותו בגפו או בתוך רוטב והיתרונות התזונתיים שלו נפלאים ונהדרים.

 

בריאות הגוף והנפש מתחילה בתזונה נכונה- דג אמנון כחלק מהתפריט

שילוב דגים בתפריט האוכל השגרתי הוא לא רק עניין של בריאות הרכיבים המזינים שאנחנו מאפשרים לגוף שלנו לקבל, אלא הוא גם עניין של משקל. כמובן שהמשמעויות של משקל הן קודם כל משמעותיות בריאותיות. יש שפע של מחקרים שמוכיחים את הקשר הישיר בין מגוון של סוגי תחלואות שונות עם משקל גוף, גדול מדי, או קטן מדי. שמירה על משקל תקין, אשר ב BMI מוגדל כהשמנה קלה, בשונה מהטווח הנורמלי שמוגדר כבריא ביותר, הוא שיבטיח את בריאותינו על פי המחקר העדכני. כלומר הרזון שאנחנו מכירים בעידן המודרני הוא אינו מצוי בטווח המשקלים הבריאים לגוף, אלא דווקא מבני הגוף שיש בהם מעט שומן שהוא חיוני והכרחי. אם כן, החשיבות לשמירה על משקל תקין, כל אדם ונקודת האיזון האישית שלו היא בהחלט עניין בריאותי והיא גם עניין אסתטי. אנחנו רגילים לזהות כמושכים את האנשים שנמצאים בתוך נורמת הבריאות שלהם, באופן טבעי וביולוגי.

שילוב של חלבון בתוך התפריט היומי שלנו היא חיונית לתפקוד תקין, לצד שמני אומגה שהכרחיים ליכולות הקוגנטיביות שלנו, כמו גם למצב הרוח, שלמות העור והבריאות הכללית.

גם מי שצמחוני או לפחות עושה את המעבר אל הצמחונות יוכל ליהנות ממנת דג אמנון טובה בתדירות של פעמיים בשבוע, ובכך לעשות את המעבר באופן מדוד תוך אי מניעת הרכיבים החיוניים שהוא זקוק להם מעצמו.

דג אמנון- מלך הדיאטה

בתנור, ברוטב רזה ואפילו בטיגון עדין, דג אמנון הוא אופציה מושלמת לדיאטה בזכות כמות החלבון הגדולה שבו. חלבון מעניק תחושת שובע ומפחית את התפרצויות החשק לאוכל, משום שהוא שומר על תחושת שובע לאורך זמן. זה אומר שאם אתם רוצים לרדת במשקל כדאי לכם לאכול דגים, וביתר פירוט, דג אמנון, עדיף כמובן אפוי או ברוטב ולא מטוגן משום שזה משמין יותר ופחות בריא בגלל השמן שנשרף בתהליך.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

נזילות

טכנולוגיות חדשות באיתור נזילות