n
דף הבית / עסקים בכותרות / איך תדעו שאתם צריכים מאלף כלבים, ומתי ההתעלמות מובילה להתדרדרות?

איך תדעו שאתם צריכים מאלף כלבים, ומתי ההתעלמות מובילה להתדרדרות?

9 סימנים שמעידים שאתם זקוקים לעזרתו של מאלף כלבים - מתוקפנות ועד להתעלמות מצד כלבכם, מעשיית הצרכים בבית ועד לניהול רצועה גרוע. כל הסכנות, וגם החדשות הטובות

ליעד מרום. depositphotos.com
צילום: depositphotos

הדרך המהירה לעצבן אנשים ולהרחיק אורחים מהבית היא להביא כלב לא מאולף. אתם עלולים לגלות שעשיתם טעות, אבל רגע, לא הכל אבוד, כי גם כלבים עם בעיות התנהגות קשות יכולים לעבור אימון, להסתגל לסביבת המחייה ולעמוד בציפיות שלכם.

למען האמת, עזרה קטנה יכולה לעזור לכם מאוד, ובאמצעות אימון נכון תוכלו למגר תופעות שונות, כמו משיכת רצועה בטיול, נביחות בלתי פוסקות ואפילו תוקפנות.

מדוע חשוב לאלף את הכלב?

בין אם אימצתם לאחרונה גור, או שאתם כבר מגדלים אותו זמן מה, אתם עשויים לתהות, האם כדאי לערב מאלף כלבים בחינוך ואילוף הכלב שלכם. התשובה הנכונה עבור רובו הכולל של הכלבים היא כן – כל כלב יכול ללמוד מתהליך האילוף, אך לא פחות ממנו, גם הבעלים שלו. פרט לכך, אילוף ואימון הכלב שלכם מספק גירוי רגשי ומחזק את הקשר שבין הכלב לבעליו.

אך בעוד כל כלב יכול להפיק תועלת מאילוף, כלבים מסוימים עשויים להזדקק לו בדחיפות רבה יותר מאחרים. אם אתם מבחינים בהתנהגויות שנעות בין פחד לשעמום וכל מה שביניהם, כדאי לכם לשקול אימון של מספר שעות מידי שבוע שיגביר את הבטחון של הכלב, יאתגר את מוחו ויעזור לו להרגיש יותר בנוח בחיי היומיום שלו.

מהם הסימנים שעשויים להעיד על כך, שהכלב שלכם זקוק למאלף כלבים?

  1. תוקפנות

זה לא מובן מאליו, והרבה מאוד בעלי חיות מחמד לא לוקחים זאת ברצינות רבה, אך הכלב שלכם לא צריך להיות תוקפני, לא כלפי בני אדם ולא כלפי בעלי חיים אחרים. למעשה, תוקפנות היא בין הסימנים המובילים שמעידים על הצורף באילוף הכלב שלכם, והיא כוללת התנהגויות שונות שנעות בין נהימה לתקיפה.

אם הכלב שלכם מראה סימני תוקפנות כמו חשיפת שיניים, נהימה או התנפלות, פנו בהקדם למאלף כלבים מקצועי, שיאמן את הכלב וילמד אתכם כיצד להגיב לכלב שלכם בצורה בטוחה.

לאחר שהמאלף יקבע את סיבת התוקפנות של הכלב שלכם, הוא יבנה תוכנית פעולה. אך חשוב להבין, הסיבות לתוקפנות הן רבות. היא עלולה לנבוע מפחד, מכאב ומהגנה, ובהתאם לסיבת התוקפנות גם האימון עשוי להשתנות.

לדוגמה, במקרים בהם הכלב מתנהג בתוקפנות כאשר מתקרבים לנכסים שלו (צעצועים, כלי אוכל, מיטה וכדומה), הוא שומר על משאביו בשל האמונה שלו בהגנה על משהו בעל ערך. למרבה הצער, התנהגות מסוג זה עלולה להסלים, ולכן היא מצדיקה בהחלט אימון מקצועי של מאלף כלבים מוסמך ומיומן, אשר במסגרתו הכלב ילמד לוותר על המשאב ולציית לפקודה כמו "עזוב את זה".

  1. נביחות בלתי פוסקות

נביחות יכולות להיות מאוד מעצבנות, ובהחלט עשויות להעיד על בעיית התנהגות בסיסית שמצריכה אילוף כלבים, במיוחד אם הכלב נובח על אנשים, בעלי חיים וחפצים נעים.

הסיבות לכך שכלב נובח יכולות לנוע מפחד ועד לצורך להגן על הבית. תהא הסיבה שבגללה הכלב שלכם נובח, אפשר לעזור לו. שטת הפעולה פעמים רבות תהיה להסיח את דעתו ולמצוא לו תעסוקה.

  1. הכלב רודף אחרי זנבו

עד כמה שזה נשמע מקסים, כלב שרודף אחרי זנבו מסמל בעיה עצורה שיש לטפל בה. בעלי כלבים רבים נוטים לחשוב שזה חמוד, ואף מעודדים את ההתנהגות הזו, אך למעשה, ההתנהגות הזו מתחילה משעמום והופכת להרגל אצל כלבים שסובלים מהעדר או חוסר גירויים.

  1. התעלמות

אם אתם תוהים כמה כלבים מגיעים כאשר קוראים להם לבוא, התשובה לכך היא: כל כלב שעבר אילוף כלבים. הכלב שלכם לא צריך להתעלם מכם, והתנהגות כזו מצידו עשויה להעיד על כשל במערכת היחסים ביניכם. למרבה המזל, זה בהחלט משהו שניתן לתקן.

כלבים מסוימים יודעים לציית היטב לפקודות שונות, אך ברגע שיוצאים ממפתן הבית, זה חסר משמעות, כי הם מתעלמים מכל הוראה שנותנים להם. התעלמות מפקודות נובעת בדרך כלל מכך שהכלב חושב שהוא הבוס. הלך הרוח הזה יכול להוביל לבעיות בעתיד, מה שאומר שחשוב לערב מאלף כלבים במהירות.

  1. משיכת רצועה

משיכת כלבכם בפארק או בשביל ההליכה יכולה להיות מתישה למדי. הכלב שלכם לא אמור למשוך אתכם, והטיול עימו צריך להיות קל ומהנה. למרות שזה מאוד נפוץ לראות כלב נרגש שמוביל את בעליו, ההתנהגות הזו אינה רצויה כלל ודורשת אימון. היא מהווה תמרור אזהרה התנהגותי שיש להתייחס אליו, ויפה שעה אחת קודם.

חשוב להבין, שהתנהלות רצויה לקויה עלולה להוביל לתרחישים מסוכנים, אך באמצעות מיומנויות שליטה פשוטות, כל אחד יכול להוביל את כלבו ברוגע ובבטחה.

  1. הכלב לועס את הבית

אין דבר מתסכל יותר מההבנה שהגור שלכם הפך את זוג הנעליים האהוב עליכם לצעצוע לעיסה. אם זה קורה לעתים קרובות, תהליך האילוף – והגירוי המנטלי שמגיע איתו – יכולים לעזור. לעתים קרובות, כלבים שהורסים דברים בבית פשוט משועממים ומנסים למצוא דברים מהנים לעשות. תרגול פקודה חדשה היא דרך קלה להפיג שעמום ולתת לכלב שלכם פעילות חלופית מרגשת. בפועל, זה עשוי לעייף את הגור שלכם, כך שהוא ישתולל פחות ברגע שתצאו מהחדר.

  1. חרדת נטישה

אם לכלב שלכם יש חרדת נטישה, אתם עשויים לשים לב שרמות הלחץ שלו מתחילות לעלות ברגע שאתם מתחילים להתכונן לעזיבה, לדוגמה, כאשר אתם עושים דברים כמו לנעול נעליים או לאסוף את המפתחות של הבית. התנהגות כזו עלולה להסלים לכל דבר, החל מלעיסת הבית בזמן שאתם לא נוכחים ועד לניסיון לקפוץ מהחלון כדי לעקוב אחריכם.

החרדה מסלימה ככל שהבעלים של הכלב מתכונן לעזוב, ואחרי שהוא עוזב. שיאה של החרדה מגיעה בדרך כלל במהלך 30 הדקות שאחרי הפרידה.

  1. פחד מסביבות חדשות

אם אתם רואים סימנים של עצבנות בכל פעם שאתם מוציאים את הכלב שלכם מהבית – למשל, אם הוא מסתיר או שם את הזנב שלו בין רגליו בחנות החיות – אתרו מאלף כלבים שיוכל לעזור לכם לפתור את הבעיה.

שיעור מגרה נפשית יכול לעזור להגביר את הביטחון של הכלב ולגרום לו להרגיש בטוח יותר בסביבות חדשות. והנה העניין: כשזה מגיע להגברת הביטחון והפחתת החרדה, זה לא משנה על אילו פקודות אתם עובדים, מה שהכי חשוב הוא שהכלב שלכם יבין שהוא לומד מיומנויות חדשות, ושהוא מתחיל להתחבר אליכם תוך כדי התהליך.

  1. הכלב עושה צרכים בבית

אימון לצרכים יכול להיות אחת המיומנויות הקשות ביותר ללמד את הכלב שלכם בעצמכם – ועם מוצרים כמו רפידות ומשטחי ספיגה, התהליך יכול להיות אפילו יותר מבלבל ממה שהוא. דמיינו שאתם מנסים להבין שאתם יכולים להקל על עצמך בחלקים מסוימים של הרצפה אבל לא בכולה.

ברגע שאתם פוסלים סיבות רפואיות, כגון בריחת שתן, אי ספיקת כליות, דמנציה ובעיות בדרכי השתן, שקלו לפנות לייעוץ. בין אם הכלב שלכם צעיר וזקוק לאילוף צרכים או שהוא מבוגר יותר וזקוק לקורס ריענון, מאלף מקצועי יכול לעזור לכם להמציא תוכנית סיר שגם אתם וגם הכלב שלכם מבינים. כמובן, שלפני הפנייה למאלף כלבים, כדאי לוודא שאתם נותנים לכלב שלכם מספיק זמן כדי להתרוקן בחוץ.

מה לעשות כאשר הכלב זקוק לאילוף?

  1. החליטו מה מידת אי הציות של כלבכם – האם הכלב לא מקשיב לפקודותיכם? האם הוא מפריע לאורחים שמגיעים לביתכם? האם התנהגותו מסוכנת לו ו/או לסביבה? בהתאם לכך, חשוב שבתור הבעלים של חיית המחמד שלכם, תיקחו אחריות על סביבת המחייה שלה והטיפול בה.
  2. בחרו מאלף כלבים לאימון הכלב שלכם – בחירת המאלף המתאים לכלבכם תגדיל את הסיכויים להצלחת התהליך. נסו לאתר איש מקצוע מוסמך ומיומן, שמתמחה בכלבים בגודל של כלבכם ומבין את בעיית ההתנהגות הספציפית בה אתם מבקשים לטפל.
  3. חזקו דפוסים חיוביים של כלבכם – בין אם אתם בשלבים הראשונים של אילוף כלבכם או שיש לכם כמה הרגלים רעים שאתם רוצים לשנות, עליכם להבין שכלבכם לומד כל הזמן. לכן, כאשר הכלב שלכם מיישם התנהגויות חיוביות, עליכם לחזק אותו ולעודד אותו להמשיך לעשות כן על ידי חיזוק הדפוסים הללו.
  4. אם אתם בשלב חיפוש אחר כלב חדש לביתכם, הכתבה הזו יכולה לעזור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות