n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / בחירת כלב מתאים לילדים: כל הטיפים

בחירת כלב מתאים לילדים: כל הטיפים

מעוניינים לאמץ כלב למשפחה ורוצים להפתיע את הילדים עם חיית מחמד פרוותית ורגישה?

בחירת כלב מתאים לילדים
צילום: שאטרסטוק

איך בוחרים נכון כלב המתאים לילדים? מהם הטיפים של אנשי המקצוע המנוסים לגבי בחירת כלב המתאים לילדים קטנים? לפניכם טיפים חשובים שיסייעו לכם לקבל החלטה נכונה וליהנות מכלב חמוד שישמח אתכם ואת הילדים.

בחירת כלב לילד

הכלב נחשב לחברו הטוב של האדם עוד משחר ההיסטוריה, ורוב הילדים רוצים לגדל כלב וליהנות מחברתו. יש מגוון רחב של גזעים וגדלים של כלבים שיכולים להשתלב בקלות בכל בית ולהיות בני לוויה נאמנים במשך שנים רבות. הכלב הוא יצור חברתי, רגיש ונאמן לבעליו, הוא אוהב ללא תנאי את כל בני המשפחה, נהנה ממשחקים עם הילדים ואתכם, זקוק לחיבוקים ולליטופים, והאנרגיה שלו מרגיעה את בני המשפחה.

לכן, בחירת כלב לילד מבטיחה לכם שיפור משמעותי באיכות חייכם, הכלב דורש מהילד לקחת אחריות ומעבר למשחקים יש להוציא אותו לטיולים ארוכים, לטפל בו במסירות, להקפיד על טיפולים בזמן אצל הווטרינר ועוד. כדי לבחור נכון כלב לילד כדאי לקרוא מידע על גזעי כלבים הנחשבים לידידותיים לילדים, ולזכור כי גם לכל כלב יש אופי משלו הנבנה ומתפתח בהתאם תנאי הגידול שלו. בין הגזעים הנחשבים למתאימים ביותר לילדים ניתן למצוא את הכלבים הבאים:

  • כלב מעורב – אמנם זהו לא גזע טהור של כלבים, אך כל וטרינר יסביר לכם כי כלבים מעורבים נוחים יותר לטיפול ולרוב הם חכמים ובריאים יותר. לכן, אל תחששו מאימוץ כלב מעורב מהכלבייה או מעמותה להצלחת בעלי חיים, אך חשוב לבדוק מה ההיסטוריה של הכלב ומהו אופיו והאם הוא יכול להשתלב היטב בביתכם.
  • גזעי כלבים קטנים המתאימים לילדים –  הכלבים הגזעיים הקטנים שמתאימים לילדים הם בעיקר שיצו, ביגל, פאג, וולש קורגי, בוסטון טרייר וכו'.
  • גזעי כלבים בגודל בינוני, קטן או גדול – תתי הגזעים של כלבים מגזע שנאוצר או פודל מתאימים למשפחות עם ילדים, אלו כלבים נאמנים המגנים על המשפחה ונחשבים לנאמנים ביותר, והם גם חכמים ומסורים.
  • גזעי כלבים גדולים המתאימים לילדים – אם אתם מחליטים לבחור כלב גדול לילד עליכם לזכור כי יש לחיית המחמד כוח רב לכן ילד קטן עשוי להתקשות להוציא את הכלב לטיול אלא אם הכלב עבר אילוף. הגזעים הגדולים שמתאימים לילדים הם גולדן רטריבר, סטר אירי, בוקסר, לברדור רטריבר, איירדייל טרייר וקולי.

טיפים לבחירת כלב המתאים לילד

בחירת כלב לילד מחייבת אתכם לקרוא על גזעים שונים ולקבל ייעוץ מאנשי המקצוע המנוסים. מעבר לבחירת כלב מעורב או גזעי ישנם שיקולים נוספים כמו אופי חיית המחמד, בעיות התנהגות של כלבים המאומצים, יצר הציד של הכלב העלול לגרום לו לברוח או למשוך חזק ברצועה אם הוא מבחין בחתול או בחיה אחרת, ויש להתייחס גם לגודל הבית או הדירה, עלויות לגידול הכלב וכמובן האופי של הילד שלכם.

ברוב המקרים כדאי להתמקד בכלבים עם אופי סבלני שלא יתקפו את הילד אם הוא מושך באוזניו או בזנבו, וכדאי לבחור כלב יחסית אנרגטי שאוהב לשחק ומומלץ לבחור כלב קל לאילוף. 

 

 

 

*כתבה פרסומית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות