n
דף הבית / עסקים בכותרות / הגרוש ללירה: שלושה טיפים לעסקים שרוצים לתת ללקוחות שלהם קצת יותר

הגרוש ללירה: שלושה טיפים לעסקים שרוצים לתת ללקוחות שלהם קצת יותר

מתברר, שהיום זה כבר לא מספיק להיות טובים במה שאנחנו עושים וזהו, ובשביל להתבלט מעל המתחרים שלנו אנחנו צריכים דברים נוספים כמו שיווק מיוחד, שירות לקוחות יוצא דופן, יחס אישי יוצא מהרגיל ובעצם ערך מוסף כלשהו שאנו יודעים לתת והמתחרים שלנו לא בהכרח

שיווק עסקי
אילוסטרציה. קרדיט: FREEPIK

פתחתם לאחרונה עסק עצמאי או שאתם מתכננים לעשות צעד כזה בקרוב מאד? ברכות – אין ספק שהקמה וניהול של עסק עצמאי זה צעד שעשוי להיות משתלם ולהכניס לכם הרבה כסף לצד תחושה של הצלחה ומימוש עצמי, אך כמובן שזה משהו שמצריך לא מעט מאמץ, הגדלת ראש וחשיבה מחוץ לקופסא.

מתברר, שהיום זה כבר לא מספיק להיות טובים במה שאנחנו עושים וזהו, ובשביל להתבלט מעל המתחרים שלנו אנחנו צריכים דברים נוספים כמו שיווק מיוחד, שירות לקוחות יוצא דופן, יחס אישי יוצא מהרגיל ובעצם ערך מוסף כלשהו שאנו יודעים לתת והמתחרים שלנו לא בהכרח.

מה שמעניין בעניין הזה הוא שלא צריך אינספור תכונות מבדלות ובהרבה מקרים, שינוי או טוויסט מסוים בהיבט אחד של העסק יגרום לבידול משמעותי ויזניק את העסק קדימה. מהסיבה הזו אגב ניתן לראות עסקים שלא נחשבים לטובים ביותר בתחומם, אך הם עוקפים את כל השאר בסיבוב ומשאירים להם אבק.

אז מהם אותם האקס פקטורים הללו שמשנים את התחושה של הלקוח? ובכן, כמובן שיש רבים וזה משתנה בהתאם לאופיו של העסק ולתחום שלו, אבל אנחנו רוצים להביא כאן שלושה משמעותיים בהחלט ולתת טיפים איך ליישם אותם בעסק לצד דוגמאות של עסקים שעושים זאת כבר היום.

 

ליוקרה אמיתית אין תחרות של ממש

אוקיי, לא כל עסק יכול להתהדר ביוקרה ולהציע שירותי או מוצרי לוקסוס וזה בהחלט משהו ששמור רק לטובים ביותר בכל תחום. עם זאת, הרבה פעמים כאשר הדבר הזה הוא בסיסי בעסקים הוא מהווה בהחלט את האקס פקטור ואם יש לכם את האפשרות הזאת זה בהחלט משהו ששווה ללכת עליו.

קחו לדוגמה את חברת הבנייה אלטנוילד. בשוק הנדל"ן הישראלי אפשר למצוא הרבה פרויקטים חדשים במקומות שונים בארץ. אם תסתכלו בחומרים השיווקיים של כל פרויקט כמעט תתקלו במושג "יוקרה" כאשר כולם מבטיחים בנייה ברמה הגבוהה ביותר, מפרטים עשירים וסביבת מגורים חדשנית ונחשקת. במציאות? מרבית הפרויקטים הם סטדנרטיים עם בחירה בחומרים זולים ובמיקומים שלפחות על הנייר לא נושאים שום הבטחה מיוחדת.

חברת אלטנוילנד לעומת זאת, מבטיחה יוקרה ומקיימת. פרויקטים ייחודיים של בנייני בוטיק בשכונות הנחשקות ביותר בתל אביב (נווה צדק, שוק הפשפשים, הצפון הישן, לב תל אביב) המשתלבים בצורה מושלמת עם הנוף האותנטי שלהן, עיצוב אישי וקפדני של כל דירה עם מפרטים עשירים באמת (איך נשמע לכם חדר קולנוע פרטי בבית?), בריכות וגינות רחבות ידיים וחניות כפולות מקורות בפרויקטים בוטיקיים בהוד השרון וכן הלאה. וכשזה טוב הלקוחות מזהים את זה בלי ספק. המסקנה? מי שיכול להציע משהו מיוחד שמתחרים שלו לא יכולים להציע שם את עצמו באופן אוטומטי כמעט בלבל אחד מעל כולם.

 

לחסוך ללקוחות שלכם זמן, כסף ואנרגיה

מכירים את הרגע הזה בו אנחנו נכנסים לרכב כשאנחנו צריכים להגיע למקום חשוב (בדרך כלל לעבודה), מנסים להניע אותו ומגלים שמשהו במערכת החשמל פשוט השתגע? ברגע שאנחנו מבינים שהמצבר שלנו הגיע לסוף ימיו ושצריך לקנות מצבר חדש, מתחיל מסע ארוך של כאב ראש, בזבוז זמן וכסף. צריך להניע את הרכב עם כבלים או להזמין גרר, ללכת יחד איתו למוסך ולהחליף את המצבר כמובן רק אחרי שמצאנו איפה לעשות זאת ובהרבה מקרים מתוך הלחץ נבחר במוצר שלא תמיד מתאים או כזה שיקר משמעותית מהסכום שצריך לשלם.

מסתבר כי מעל 70 אחוזים מהנהגים עוד פועלים כך הרגעים הללו, אך עם הזמן יותר ויותר אנשים נחשפים לשירות הייחודי של מצבר עד הבית שמציעה חברת מצברים עד הבית ועסקים אחרים בודדים בלבד. בראש ובראשונה היא יודעת להציע מבחר ענק של מותגים במחירים ללא תחרות מתוך עבודה ישירה עם היבואנים הראשיים, אך חשוב מכך היא מגיע עד לבית הלקוח לצורך ההחלפה. ההתאמה נעשית כבר שיחת הטלפון ותוך זמן קצר הם כבר מגיעים לבית, למקום העבודה ואפילו לנקודה בדרך במקרה שנתקעים ומבצעת החלפה מהירה.

כמעט מיותר לציין עד כמה שירות שכזה חוסך הרבה זמן וכסף ללקוחות, וחיסכון בזמן וכסף זה משהו שכולנו מאד אוהבים כצרכנים. המסקנה? אם תמצאו דרך חדשנית ופורצת דרך ותציעו ללקוחות שלכם משהו שהם לא יקבלו במקום אחר, סיכוי לא רע שהם ימשיכו לבחור בכם פעם אחר פעם.

 

יחס אישי ורגישות הם המפתח להצלחה שלכם

אז דיברנו על יוקרה ודיברנו על בידול והצעת של שירותים שהמתחרים שלכם לא נותנים, אבל לפני הכל חשוב מאד לזכור שהלקוחות שלכם הם הנכס החשוב ביותר לעסק שלכם וככאלה עליכם לדאוג להם כמה שרק ניתן. לצורך הדוגמה ניקח את חברת גלגל יציב המשווקת קלנועיות איכותיות ומציעה מגוון רחב של פתרונות ואביזרי נגישות נוספים.

מי שפונה לעסקים מהסוג של גלגל יציב ומחפש קלנועית עבור עצמו או עבור אדם היקר לליבו, נמצא לרוב בנקודה רגישה בה יש צורך בהתאמת פיתרון נגישות ברגעים שהם לא בהכרח פשוטים. בנקודה הזו, מענה לקוני, תחושה של חוסר הזדהות או ניסיון להוציא סכום כסף גדול יותר מהלקוחות ירחיקו באופן טבעי את המתעניינים ולכן הרגישות, ההקשבה והאמפתיה הם כל כך חשובים.

הדוגמה של חברת גלגל יציב שמספקת ייעוץ וליווי צמוד ללקוחות שלה, מגיע עד אליהם להדגמה והתנסות וזמינה גם במקרים של תקלות או קושי בשימוש במוצרים השונים מראה אומנם עד כמה הדברים הללו חשובים בעסקים מהסוג הזה, אבל האמת היא שזה חשוב בעסקים מכל סוג שהוא.

גם במקרה הזה, מי שישכיל לפעול בצורה כזו באופן קבוע ייצור לעצמו עם הזמן מוניטין חיובי בוודאי.

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות