n
דף הבית / בקעת אונו / בקעת אונו עסקים מומלצים / מרעיון לפטנט – כל השלבים מהפיכת רעיון מופשט לדבר מוחשי שיכול להכניס לכם לא מעט כסף

מרעיון לפטנט – כל השלבים מהפיכת רעיון מופשט לדבר מוחשי שיכול להכניס לכם לא מעט כסף

החלום הנכסף של כל ממציא ושל כל יזם עסקי עם רעיון מצוין הוא להשיג הצלחה עסקית ותפוצה רחבה של ההמצאה שלו. למעשה, החלום להתעשר ולקבל הערכה והכרה בארץ ובעולם הוא מה שמניע אנשים רבים בכל סוגי התעשיות. אך כדי להצליח לעשות זאת, זה לא מספיק רק שיהיה לכם רעיון טוב. אתם צריכים לעבור מספר שלבים בטרם ההמצאה הגולמית או הרעיון שלכם יוכלו להפוך למוצר שאנשים באמת רוכשים או צורכים

מרעיון לפטנט
צילום: PIXABYA

רעיון טוב הוא משאב בפני עצמו והוא הדבר הראשון שדרוש כדי להצליח. אך גם אם יש לכם רעיון שנדמה לכם מקורי, חד פעמי וחדש – אתם מוכרחים לבדוק זאת היטב לפני שתוכלו לרשום עליו פטנט, לייצר אותו ולשווק אותו. להלן מספר שלבים שאותם צריך לעבור כל רעיון – לפני שהוא הופך לדבר מוחשי שיכול להכניס לכם כסף.

השלב הראשון: גיבוש הרעיון

השלב הראשוני הוא גיבוש הרעיון עצמו. אם אתם רוצים להפוך את החלום למציאות, עליכם לוודא כי הרעיון שלכם חדשני, נדרש בשוק או בתחום תעשייה מסוים, ושניתן ליישם אותו באופן מעשי. בדרך כלל, השלב הזה מתחיל באופן ספונטני ועצמאי. קשה ליצור רעיון עסקי טוב חדש רק מפני שאתם רוצים שיהיה לכם רעיון כזה. לשם כך צריכה בדרך כלל להיות הבנה בתחום מסוים וגם היכולת לאתר נקודה מסוימת באותו התחום שעדיין לא הומצא לה פתרון טוב דיו. הדרך הטובה ביותר להעלות רעיונות שיהפכו למוצר מוחשי היא להתמקד באותם דברים בתחום העיסוק והידע שלכם שעדיין יכולים להיעשות בצורה טובה יותר. כך ניתן למצוא רעיונות חדשניים ומקוריים שיכולים גם להצליח מבחינה מסחרית.

השלב השני: בדיקת השוק

לאחר שהעליתם רעיון מצוין למוצר, עליכם לבדוק את התחרות בשוק. בשלב זה תצטרכו לבדוק האם קיימים מוצרים מקבילים בשוק, כמה הם עולים, ובמה הם שונים מהמוצר שעליו אתם חושבים. ההמלצה הכללית היא להמשיך עם יישום הרעיון רק במידה שאתם משוכנעים שהמוצר שלכם טוב יותר ממה שקיים בשוק, שהוא מביא חידוש מסוים או שהוא כלל אינו קיים בשוק בצורה זו.

השלב השלישי: בניית אבטיפוס מוחשי או רעיוני

לאחר שווידאתם שאתם מביאים חידוש אמתי ואיכותי כלשהו לשוק, עליכם לבנות אבטיפוס. אם מדובר במוצר מוחשי, האבטיפוס צריך להיות מוחשי גם כן. אם הרעיון שלכם שייך לעולם השירותים או המחשוב, או שמדובר ברעיון עקרוני שלא ניתן לתרגם באופן מוחשי, עליכם לסיים לגבש את הרעיון ולוודא כי ניתן יהיה ליישם אותו.

השלב האחרון: רישום פטנט ויציאה לדרך

השלב האחרון הוא החשוב ביותר. לאחר שעברתם את מסע בחינת הרעיון, בדקתם את השוק ובניתם אבטיפוס, אתם צריכים לרשום עליו פטנט. רישום הפטנט יגרום לכך שתהיה לכם בלעדיות על הרעיון או המוצר למשך 20 שנה לפחות. מכיוון שמדובר בתהליך מעט מורכב, כדאי מאוד להסתייע בעזרתם של עורכי פטנטים עם ניסיון. עורכי פטנטים מקצועיים יוכלו להקל עבורכם את התהליך, לכוון אתכם כיצד להגיש את הבקשה וכיצד להוכיח כי הרעיון או המוצר שלכם עומדים בכל הדרישות ההכרחיות לרישום פטנט.

לאחר שסיימתם את השלב הזה, אתם יכולים להתחיל לממש את הרעיון שלכם באופן מעשי. להמשיך את שלב הפיתוח של המוצר, ולהביא לייצור מעשי שלו ולהפצה שלו, בהתאם לקהלי היעד הפוטנציאליים שזיהיתם עבורו בתחילת התהליך. ביצוע השלבים האלו בצורה מסודרת יעלה באופן משמעותי את הסיכוי שהחלום שלכם יוגשם במציאות, ושהרעיון יהפוך לדבר מוחשי שיכול להיות משתלם מבחינה כלכלית.

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2022-10-20 at 18.59.54

פרשת חיי שרה- אהבה ממבט ראשון

תפריט נגישות