n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / ראש עיריית אור יהודה: "בכוונתי להתחסן ראשונה!"

ראש עיריית אור יהודה: "בכוונתי להתחסן ראשונה!"

ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט מספרת בראיון מיוחד על הערכות העיר לתחילת מתן החיסונים, הקריאה לצאת להתחסן ועל קמפיין מודעות האבל שפרסמה העירייה

ליאת שוחט. צילום: דוברות העירייה
ליאת שוחט. צילום: דוברות העירייה

אור יהודה, העיר שבה אותר חולה הקורונה הראשון, נערכת במלוא המרץ לתחילת מתן החיסונים. ראש העיר, ליאת שוחט, הודיעה כי תהיה מהראשונים להתחסן כחלק מהדוגמה האישית והקריאה שלה לציבור להתחסן לקורונה. בימים אלה העירייה פועלת בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים כדי לקיים את החיסונים ככל שאפשר גם מחוץ לקופות. מסתמן כי העירייה תעמיד את אולם הספורט של בית ספר סעדיה גאון ותקצה מבנה נוסף לחיסונים, כל זאת מעבר לחיסונים שיתקיימו בקופות.

 

"החיסון הוא המפתח"

"אחרי השנה הקשה שעברה על כולנו, אני שמחה שסוף סוף מתחיל פרויקט החיסונים", אומרת ראש העיר, ליאת שוחט. "לא צריך להכביר במילים לגבי שיבוש אורח החיים של כולנו בגלל הקורונה, ואני מזכירה שאור יהודה נכנסה שבועיים לפני כל הרשויות לסחרור שנקרא הקורונה. בכוונתי להתחסן ראשונה. אנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו לקרוא לתושבים שלנו להתחסן, בדגש על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון וסבלו מאוד בתקופה הקשה הזו".

בלא מעט מקומות בארץ פועלות קבוצות שיוצאות חוצץ כנגד החיסונים, מה דעתך?

"לשמחתי הרבה, אלו תופעות שנמצאות בשוליים. אין ספק שהחיסון הוא המפתח של כולנו לחזור לחיים שגרתיים ונורמליים במהרה. ככל ותהיה התגייסות מירבית בקרב הציבור, נוכל לשוב ולפתוח את העסקים בעיר בהקדם האפשרי, נוכל לקיים שגרת לימודים ללא זום ובאופן פרונטלי מבלי אמצעים נוספים, נוכל לפתוח את היכל התרבות, הבריכה העירונית, אצטדיון הכדורגל, נחזור להתפלל כמו שהיינו רגילים בבתי הכנסת ובעיקר לאפשר לכולנו לחבק את הקרובים והאהובים עלינו".

המדינה פועלת לספק דרכון ירוק עבור כל המתחסנים, צעד שיאפשר להם הקלות לעומת מי שלא יתחסן. האם את בעד המהלך הזה?

"מעבר לצעדים המקלים שיתאפשרו על ידי הממשלה, אני חושבת שהאינטרס להתחסן היא קודם כל בהיבט הבריאותי. לצערי הרב, נחשפתי בשנה האחרונה למקרים קשים של אנשים שנפטרו מהקורונה ואחרים שחלו והגיעו להנשמות כשהם מחוברים למכשירי החייאה. זה לא נעים להיות חולה בקורונה לפי העדויות והשיחות שקיימתי עם אנשים שחלו, והחשיבות הרבה בחיסון היא קודם כל בהיבט הבריאותי. מכאן אני קוראת לכל התושבים שלנו להתחסן".

 

עיר כתומה 

אור יהודה מתמודדת בימים הללו כמו יתר הערים עם תחלואה הולכת וגוברת. כיום העיר מוגדרת כעיר כתומה אחרי שהייתה במהלך החודש שעבר ירוקה עם מספר מצומצם של חולים. נכון לסגירת הגיליון, באור יהודה יש 63 חולים פעילים עם ציון רמזור 6.5. העירייה מקיימת מדי שבוע שני ימי בדיקות בשיתוף פיקוד העורף, אליהם מגיעים מאות תושבים. רק השבוע הגיעו למעלה מ-700 איש אל הבריכה העירונית כצעד שמאפשר לרשות להתמודד עם קטיעת שרשראות ההדבקה.

אחת הדרכים שאיתם התמודדה אור יהודה בגל השני לצורך צמצום התחלואה היה פרסום מודעות אבל עם כמות הנפטרים המתעדכנת במסכי החוצות הפרוסים ברחבי העיר.

על כך אומרת שוחט: "זה לא דבר שהיה קל לנו לעשות, אבל מכל התחקירים עם החולים שקיימנו עלה שעיקר הבעיה בעיר היא ההתקהלויות האסורות. אחרי שיצאנו בלא מעט קמפיינים אופטימיים וחיוביים, החלטנו שנדרש לזעזע את האנשים שהמסר אצלם לא הופנם, ולשמחתי זה הצליח. הקמפיין היה אמיתי. אנחנו עם 21 נפטרים, למרות שהדרך היא לגמרי לא שגרתית. בסקר שעשינו לאחרונה בקרב התושבים עלה ש-70 אחוז מהתושבים הבינו את החשיבות של הקמפיין והסכימו איתו, וזה ללא ספק נתון שמעיד על הצלחתו".

עד תחילת החיסון, באור יהודה ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי להחזיר את העיר לצבעים בהירים יותר. "אין לי ספק שעם מאמץ משותף שלנו כרשות יחד עם התושבים, נוכל לעשות את זה. זה הכל בידיים שלנו".

מתחם בדיקות באור יהודה
מתחם בדיקות באור יהודה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות