n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / קריית אונו: מתכוננים לעיתות חירום

קריית אונו: מתכוננים לעיתות חירום

מתנדבים
צילום: באדיבות עיריית קריית אונו

בישראל הביטוי "שעת חירום" מושמע לעיתים קרובות. עיריית קריית אונו שמה דגש רב גם על הצורך בגיוס מתנדבים בעיתות החירום, היכולים לסייע מאד אם השגרה תופר.

כחלק מההיערכות העירונית החל "פורום השולחן העגול" לו שותפים כלל ראשי ארגוני המתנדבים בעיר, בסדרת מפגשי הכשרה במטרה לייעל ולדייק את השימוש במתנדבים בזמן משבר.

 

בשבוע שעבר התקיים המפגש הראשון, אליו הגיעו נציגי עשרים וחמישה ארגוני התנדבות מקומיים מקריית אונו. המפגש הראשון עסק בעיקר בתיאום ציפיות בין הרשויות לבין המתנדבים הן כארגון והן באופן אישי.

 

"למעשה מדובר בבניית מערך מסודר של תיאום ותקשורת בין ארגוני המתנדבים לרשות המקומית שיענה על צורכי העיר במקרה של איום ביטחוני, נזקי טבע, ומגפה."  אומרת רחל רביב מנהלת תחום ההתנדבות בקריית אונו, המרכזת את פורום השולחן העגול ומוסיפה "בזמן חירום גם ברשות יש מספר מכלולים האחראים כל אחד על תחום אחר, כגון – לוגיסטיקה, תשתיות, חינוך, אוכלוסיה ועוד. כל תחום כזה זקוק למתנדבים. חלק ממטרות ההכשרה היא גם לתאם מול כל מכלול ולהבין את הצרכים שלו, כדי שבזמן אמת ינתן המענה הטוב ביותר מבחינת ארגוני ההתנדבות".

 

את המפגשים, חמישה במספר, מנחה יורי הירשפלד המלווה את  "פורום השולחן העגול" מזה כארבע שנים,  להירשפלד ניסיון רב בתחום המוניציפלי, היכרות עמוקה עם תחום ההתנדבות ובעברו שירת גם מספר שנים בפיקוד העורף.

בסיום ההכשרה יתקיים תרגיל מעשי, המדמה את מערך ההתנדבות בחירום, לו יהיו שותפים גם גורמי הביטחון והבטיחות בעיריית קריית אונו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות