n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / "פשוט כבר נמאס. כל הכביש בורות ואבנים"

"פשוט כבר נמאס. כל הכביש בורות ואבנים"

קרוב לשנתיים שהשיפוצים ברחוב יקותיאל באור יהודה מפריעים לשגרת חייהם של התושבים – מתי יגיע הסוף?

מפגעים חדש 2 (2)
צילום: Oye - חזית תושבים להצלת אור יהודה

דיירי רחוב יקותיאל באור יהודה לא רואים את הסוף בכל הקשור לשיפוץ הרחוב בעיר. בעיות תשתית כבר כמעט שנתיים, אבק רב, בורות בכביש והרבה מאד אי שקט. כמו כן דיירים מלינים על חוסר בתמרורים שיכוונו ועוד. שוחחנו עם דייר ברחוב שסיפר על המצב: "אין כמעט יום שהרחוב הזה לא עובר שיפוץ. רציתי לדוגמה, לעבור משם לרחוב החצב, הגעתי עד לרחוב הורד וחזרתי בחזרה. במקום שישימו תמרור בתחילתו שיש עבודות שם, אז אין דבר כזה. אם יהיה תמרור אז לא יהיה פקק שם, אנשים עושים סתם סיבוב. חניה עושים בשבועיים, לא צריך לסבול שנתיים בשביל זה. זה התפקיד של העירייה לעבוד בשבילנו. כבר לפני שנתיים שיפצו את הכביש, אז לא יכלו לעשות את הניקוז הזה? המהנדס לא עשה שיעורי בית?".

 

מפגעים חדש 2 (1)
צילום: Oye – חזית תושבים להצלת אור יהודה

 

דיירת אחרת סיכמה: "זה פשוט מטורף. למה לא לחסום מתחילת הכביש כדי שרכבים לא יכנסו? בסוף נוצר פקק בגלל שכולם עושים פרסה בסופו. זה זלזול בתושבים כל אי הנוחות הזאת. לא שמים שלט או תמרור בכניסה לרחוב, נכנסים, רואים שאין לאן להמשיך, עושים פרסה ובסוף נתקעים בפקק. נשבר לי הרכב מהכביש הזה, פשוט כבר נמאס. כל הכביש בורות ואבנים".

טענות למערכת הגיעו גם מדיירים ברחוב יהדות קנדה: "הכל הפוך שם, עוד מעט שנה, ועדיין לא סיימו. חודשיים וחצי אנשים לא יצא מהבית – לא התקדמו במילימטר".

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "העירייה החליטה לאחר החתימה על הסכם הגג לקדם חידוש תשתיות בעיר הוותיקה, כל זאת במקביל להקמתן של שכונות חדשות. כחלק מההסכם ובהובלת ראש העיר, ליאת שוחט, מקודמים בעיר פרויקטים רבים לשדרוג ופיתוח רחובות, הקמה ושדרוג של פארקים וגינות משחק, שדרוג בתי הספר וגני הילדים, שדרוג מבני ציבור ועוד.

כהחלטה אסטרטגית הוחלט כי הטיפול ברחובות העיר יתבצע באופן מקיף ויכלול את כל העבודות הנדרשות באשר לאותו פרויקט, גם אם מדובר בעבודות מורכבות כמו החלפת קו ניקוז, דבר אשר מעכב באופן ניכר את משך העבודות, ובלבד שהתוצאה המתבקשת תהיה מיטבית ותאפשר איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר, כפי שניתן להיווכח מפרויקט שדרוג רחוב הרצל שנמצא בשלביו הסופיים.

"העיכובים בפרויקט ביקותיאל אדם נובעים מהרחבה משמעותית שבוצעה במסגרת הפרויקט, כשמעבר למה שהוחלט לגביו מראש, נוספו פרויקטים כגון הקמת מגרש הקט-רגל הסמוך, פירוק מבני תנועת הנוער מכבי צעיר והסבתם לחניון מסודר הכולל אספלט, תאורה וכדומה, הקמת חניון נוסף ליד מגרש הקט-רגל, פיתוח ושדרוג המרכז המסחרי, שדרוג הניקוז וכן הסדרת השבילים לטובת בית הכנסת. באשר לפרויקט ברחוב יהדות קנדה, העיכוב נובע מכך שחברת החשמל לא ביצעה תכנון נכון מלכתחילה של הפרויקט כך שהמצב בפועל לא תאם למצב המתוכנן, כאשר התכנון המחודש גרם לעיכובים. גם בשלב זה העירייה ממתינה לכניסת חברת החשמל לביצוע העבודות.

"אנו ערים לקשיים שמתעוררים במהלך הפרויקטים, בין השאר בשל לוחות הזמנים הארוכים שנדרשים מעבודות שורש שמתבצעות במקומות אלו, אך רואים לנגד עינינו אך ורק את טובת התושבים שיזכו בסופו של יום לאיכות חיים משופרת בהרבה מכפי שחוו במשך שנים".

מפגעים חדש 3
צילום: Oye – חזית תושבים להצלת אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות