n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / עיריית יהוד מונוסון: תוכנית הותמ"ל לבניית כ-3500 דירות נעדרת כל היגיון תכנוני ראוי ותקין

עיריית יהוד מונוסון: תוכנית הותמ"ל לבניית כ-3500 דירות נעדרת כל היגיון תכנוני ראוי ותקין

יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד-מונוסון ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה: "הגשנו את העתירה כנגד החלטת הותמ"ל מתוך המחוייבות שלנו לשמור על איכות החיים של התושבים

ראש עיריית יהוד מונוסון יעלה מקליס
צילום: באדיבות דוברות העירייה

עיריית יהוד-מונוסון והוועדה המקומית לתכנון ובניה יהוד מונוסון הגישו עתירה מנהלית  לבית המשפט המחוזי מרכז באמצעות עורכי הדין שחר בן עמי, עודד בקרמן וחן גרינבלט הגישה עתירה מנהלית על החלטתה של הותמ"ל לאשר את תוכנית מזרח יהוד – מגשימים, ודרשו לתקנה.

 

התוכנית משתרעת על שטח של כ-1127 דונם במסגרתה מתוכננת הקמתו של רובע מגורים חדש לעיר יהוד-מונוסון – "רובע יהוד מזרח" והרחבת אזור התעסוקה הקיים מדרום לתחום התוכנית. 

 

העותרות טוענות, כי על אף שתחילה בירכו על קידומה של התוכנית ונרתמו למאמץ הממשלתי להגדלת היצע הדיור בתחום התוכנית, בין התוכנית שהוצגה לעירייה לבין התוכנית המאושרת קיים פער משמעותי כאשר בתכנית המאושרת והוחלו שינויים שהביאו לצמצום שטח התוכנית, הגדלת הצפיפות, הגדלת מספר יחידות הדיור, מתן פתרונות תחבורה חלקיים אשר לוקים בחסר וכן  לפגיעה חריפה באיכות השטחים הציבוריים בתחום התוכנית. 

 

לטענת העותרות, התוכנית במתכונתה המאושרת נעדרת כל היגיון תכנוני ראוי ותקין, ותביא הלכה למעשה להרעת מצבם של תושבי העיר הקיימים ואף לא תיתן מענה לתושבי העיר העתידיים. 

 

עוד נטען על ידי ב"כ העירייה והוועדה המקומית, כי החלטת הותמ"ל התקבלה בניגוד להמלצות החוקרת ומבלי שניתן כל הסבר מניח את הדעת לסטייה מהמלצותיה, אשר משמעותן היתה הגדלת שטחי הציבור בתחום התוכנית מחד וצמצום מספר יחידות הדיור מאידך. 

 

החלטת הותמ"ל, כך נטען בעתירה, לא התייחסה להשלכות תיקון הפרוגרמה על היקף שטחי הציבור בתוכנית וגרוע מכך איפשרה הגדלת מספר יחידות הדיור, חרף העדר שטחי ציבור מספקים. 

 

במסגרת העתירה, בנוסף לטיעונים בדבר כשלים תכנוניים חמורים בתוכנית שאושרה, העלו העותרות גם טיעונים על פגמים מהדין המינהלי. 

 

יצוין, כי לתוכנית זו קדמה עתירה אשר הוגשה כבר בחודש נובמבר 2020, אז עתרו העותרות כנגד החלטת הותמ"ל עוד בטרם תוקנה התוכנית ופורסמה למתן תוקף (עת"מ 71900-11-20). בהסכמת הצדדים הוקפא בירורה של העתירה עד לביצוע התיקונים הנדרשים לתוכנית בהתאם להחלטת הותמ"ל, כאשר נשמרה זכותן של העותרות לתקן את עתירתן ככל שתידרשנה לכך בהתאם לתיקונים אשר יבוצעו לתכנית.  בהסכמת הצדדים עתירה זו נמחקה, וניתנה לעותרות הרשות  להגיש עתירה חלופית. זו העתירה שהוגשה כעת.

 

יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד-מונוסון ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה: "הגשנו את העתירה כנגד החלטת הותמ"ל מתוך המחוייבות שלנו לשמור על איכות החיים של התושבים. בין היתר, אנו ממשיכים במאבק הנחוש על הפארק העירוני – פארק קשת – שיהיה משמעותי בגודלו ויוכל לשמש הן את תושבי העיר הוותיקה והן את תושבי השכונה החדשה. התוכנית כפי שאושרה מנוגדת באופן מוחלט לאינטרס של הרשות ותושבי העיר הקיימים ואלה העתידיים להתגורר ברובע יהוד מזרח. בנוסף, אנחנו דורשים פתרון ניקוז אמיתי שיוכיח את יעילותו במניעת הצפות, עוד לפני שינתנו היתרי בניה. 

יישום התוכנית יוכל להתבצע רק לאחר תיקון הכשלים הרבים, הכוללים בין היתר, הגדלת שטח התוכנית, הקטנת הצפיפות, צמצום מספר יחידות הדיור, שמירה על השטחים הציבוריים ואיכותם ומתן פתרונות תחבורה.  

אני רואה לנגד עיני את האינטרס של העיר ותושביה ויחד עם חבריי בהנהלת העיר לא ניתן לקדם תוכנית שפוגעת בהם."

 

עו"ד שחר בן עמי, ממשרד עוה"ד שרקון, בן עמי, אשר ושות' מסר, כי "העותרות אמונות על טובת הכלל, אשר מחייבת  את תיקונה  המוחלט של התוכנית בהתאם להנחות היסוד שהוצגו לעותרות בראשית ההליך התכנוני. מן הראוי היה לקדם תוכנית אשר מוסכמת על העותרות, אשר ללא תמיכתן, לא ניתן יהיה ליישמה. אנו סמוכים ובטוחים כי עמדתנו תתקבל על ידי בית המשפט.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות