n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / בשעה טובה: נחנכה הגינה הקהילתית הראשונה בגני תקווה

בשעה טובה: נחנכה הגינה הקהילתית הראשונה בגני תקווה

פרויקט משותף של מועצת גני תקווה וקבוצה של תושבים שאכפת להם מהסביבה שבה הם גרים, הובילה לפתיחתה של הגינה הקהילתית הראשונה במועצה

חנוכת הגינה הקהילתית בגני תקווה
חנוכת הגינה הקהילתית בגני תקווה

ביום שני האחרון נחנכה באופן רשמי הגינה הקהילתית בגני תקווה, הגינה המתפרסת על פני כ-100 מ"ר בדרך המשי עם אפשרות להרחבה בעתיד.

"משבר הקורונה והצורך בהחייאת המרחב הציבורי הוביל את המועצה לפרסם קול קורא, שקרא לתושבים להציע יוזמות לשדרוג המרחב הציבורי המשותף והפיכתו לנעים, אסתטי ונגיש יותר", הסביר יעיר אילן, מנהל פיתוח אורבני באגף ההנדסה במועצת גני תקווה ומי שהוביל מטעם המועצה את הקמת הגינה הקהילתית, "הקבוצה שזכתה במכרז היתה גרעין ההקמה של הגינה הקהילתית בדרך המשי, בראשות הרכזת רינה שאו".

לאחר שנבחר הזוכה במכרז קיימו נציגי שני הצדדים, המועצה והתושבים, שורה של פגישות תכנוניות שבמהלכן הוסדרו נהלי העבודה בגינה וגובש נוסח השימוש בה. השטח הוקצה לאחריות גרעין התושבים בתיאום עם אגף ההנדסה והשפ"ע, והוא האחראי על התחזוקה השבועית של הגינה וגם על הפעולות החינוכיות שיתבצעו במקום.

"המועצה רואה חשיבות רבה במעורבות ובשיתוף הציבור בשדרוג ובפיתוח המרחב הציבורי", מוסיפה ראש המועצה ליזי דלריצ'ה, "הרעיון הוא להגביר בקרב התושבים את תחושת הדאגה, האכפתיות והשייכות למרחב החיים שלהם".

מתוכננת הקמה של גינה נוספת בעתיד?

"זה תלוי בתושבים. גם השנה המועצה תפרסם קול קורא במהלך חודש יולי, שיבקש מהתושבים להציע רעיונות דומים לשדרוג המרחב הציבורי. אם תבוא קבוצת תושבים שתרצה לקחת אחריות על שטח ציבורי וליזום בו פעילויות, אנחנו בעד. המטרה היא להגביר את השייכות של התושב למרחב הציבורי".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות