n
דף הבית / בקעת אונו / חינוך בקעת אונו / אור יהודה מציגה: בתי הספר הכי מתקדמים שיש

אור יהודה מציגה: בתי הספר הכי מתקדמים שיש

עיריית אור יהודה מקדמת את הקמתם של מוסדות חינוך חדשניים בשכונת "בית בפארק": בית ספר על יסודי, שני בתי ספר יסודיים, 25 גנים ועוד מעונות יום. קבלו הצצה

בית ספר בבית בפארק. הדמייה: אלתרמן-שפריי אדריכלים
בית ספר בבית בפארק. הדמייה: אלתרמן-שפריי אדריכלים

עיריית אור יהודה, זוכת פרס החינוך לשנת 2019, ממשיכה לקדם בימים אלו את הקמתם של מוסדות חינוך חדשניים בשכונת "בית בפארק" שמוקמת, ובימים האחרונים היא זכתה בקול קורא ארצי להקמת בתי ספר חדשניים. במסגרת הקול הקורא תקים העירייה בית ספר על יסודי למדעים ואומנויות (מחול ומוסיקה) שתפיסתו נשענת על מרחבי למידה מעוררי השראה ודמיון שיאפשרו למידה פורצת גבולות זמן, מקום ותודעה.

"בארבע וחצי השנים לכהונתי וכחלק מהתוכנית האסטרטגית לחדשנות פדגוגית, אני משקיעה רבות בשיפור ובעיצוב פנים וחוץ של בתי הספר הקיימים בעיר הוותיקה, בצד בנייה של בתי ספר חדשניים בבית בפארק שכוללים מרחבי למידה חדשניים מקדמי למידה והוראה ברוח המאה ה- 21", מציינת בגאווה ראש העיר, ליאת שוחט. "אור יהודה עוברת מתיחת פנים משמעותית בשנים האחרונות והבאות, והיא הופכת להיות עיר פורצת דרך ב'שבירת' גבולות מרחב הלמידה הכיתתי והלימוד המסורתי אל למידה חדשנית, חוץ כיתתית, מגוונת בשיטות הוראה ולמידה המאפשרות מענים מותאמים וייחודיים, שהחשוב מכל – שהם יגעו בכל תלמיד ותלמידה.

כזכור, אור יהודה זכתה בפרס חינוך ארצי לשנת 2019, כך שחלק מביקור הוועדה נסוב סביב התוכנית האסטרטגית לחדשנות פדגוגית, ובמסגרתו הוצגו בפני חברי הוועדה כיצד מוסדות החינוך בעיר עוברים "אוברול" משמעותי שכולל, בין היתר, שיפוצים אינטנסיביים, הקמת מרחבי למידה חדשניים במסגרת תכנית M21, הקמת כיתות ייחודיות שמשנות את התפיסות הלימודיות המסורתיות, ומהוות פלטפורמות ללמידה מגוונת ברמה הכיתתית, קבוצתית ופרטנית.

דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך, הציגה בפני חברי ועדת הפרס את האתגר שהעיר מתמודדת עמו: "בצד הקמתם של מוסדות חינוך חדשניים בשכונות החדשות, יש חשיבות עצומה בשדרוג ושיפוץ מוסדות החינוך בעיר הוותיקה. אנו מובילים בד בבד ובקווים מקבילים תהליכי 'חידוש והתחדשות'. כל אלו מחייבים שינויים פיסיים, תפיסתיים ופדגוגיים ברמת המקרו והמיקרו. כדי להוביל את ערכי המצוינות והחדשנות, אנו מקדמים בשנתיים האחרונות הכשרות מקצועיות והשתלמויות במסגרת פורומים עירוניים, בשיתוף הפיקוח והפיסג"ה, והם כוללים את המנהלים, סגנים, יועצות, רכזי חינוך חברתי וגננות, כך שהדגש הוא טיפוח כוח הוראה מקצועי ומתקדם שנשען על עקרונות של 'פדגוגיה מוטת עתיד', ועל יצירת 'שפה פדגוגית' עירונית מובילה ומתחדשת.

 

כאמור, באור יהודה נבנה בימים אלו בי"ס על יסודי למדעים ואומנויות בשכונת בית בפארק שמושתת רובו ככולו על חדשנות פדגוגית מוטת עתיד, פורץ דרך, שיכלול מערכת טכנולוגית מתקדמת המשלבת מעורבות פעילה, יזמות משולבת אקדמיה ותעשייה ומנהיגות של כלל השותפים בה. המודל הפדגוגי על פיו יפעל בית הספר החדש יכיל סביבות למידה מהמתקדמות והחדשניות המבוססות על מקצועות המדעיים-הטכנולוגיים ברמה גבוהה: ביולוגיה, כימיה, פיסיקה, מדעי מחשב, רובוטיקה, אלקטרוניקה, הנדסה ביו רפואית, לצד מקצועות לימוד בתחומי האומנויות: מחול, מוסיקה ועוד. השילוב בין שני התחומים יוביל למנעד רחב של בחירה בקרב התלמידים תוך יישום מיומנויות לומד של המאה ה- 21. התפיסה החינוכית פדגוגית תוביל את התלמידים להתנסות אקטיבית הן בתהליכי הלמידה והן בתהליכים החברתיים קהילתיים.

בית ספר על יסודי בבית בפארק. הדמיה: אלתרמן-שפריי אדריכלים
בית ספר על יסודי בבית בפארק. הדמיה: אלתרמן-שפריי אדריכלים

ייחודיות מבנה ביה"ס הוא באדריכלות תואמת פדגוגיה, שיוצרת, בין היתר, מרחבי למידה פתוחים, שקופים בחלקם, מגוונים וורסטיליים המותאמים: ללמידה פרטנית אוטודידקטית, יזמית וחדשנית, חוץ כיתתית אל המרחבים בסמוך לכיתות, על גג ביה"ס שמאפשר לימודי חקר גם בנושא קיימות וללמידה חוץ בית ספרית אל המרחב הציבורי בו יושקעו מרחבי השראה לתלמידים הלומדים מדעים ואומנויות. כל אלו יבססו את ערך שייכותם של התלמידים למקום ולזהות של העיר החדשה והמסורתית כאחד.

השטחת  מבנה ביה"ס מאפשרת זרימה לימודית און-ליין בכיתות, בין הכיתות, במרחבי הלמידה בביה"ס ובמרחב הציבורי והעירוני , וככזה, אנו פורצים את גבולות הכיתה הקונבנציונאלית אל תפיסת ההוראה והלמידה ברוח העידן הפוסט פוסט מודרני.

אשכנזי מוסיפה: "לאחר מפגשים רבים עם האדריכלים יחיאל צוברי מחברת אלטרמן שפריי- אדריכלים בע"מ, עם ארתור זיסמן– מנכ"ל YTEK, עיר המח"ר מהטכניון, ביקורים בבתי ספר חדשניים בארץ ובעולם (סינגפור) וחשיבה של חברי ועדת ההחלטה לקול הקורא בהובלת גנאדי קמנצקי, סגן מנהל מינהל הפיתוח ומנהל אגף בכיר מיפוי ותכנון מוסדות חינוך, נבנתה והותוותה תכנית אדריכלית ייחודית ומעוררת השראה שרואה את הפדגוגיה והאדריכלות סינתזה הכרחית וערך מוסף אדיר ללומד בעידן העתידי. ביה"ס יפתח ב- 1 לספטמבר 2021, וכולנו תקווה שיהווה מנוף והשראה לתלמידי אור יהודה בשכונה החדשה ולתלמידים בשכונות הקיימות בעיר".

כאמור, בצד בנייתו של ביה"ס העל יסודי בשכונת בית בפארק , נבנים בשכונה עוד 25 גני ילדים ב-5 אשכולות, שני בתי ספר יסודיים, שאחד מהם ייקרא על שמו של נשיא המדינה החמישי, מר יצחק נבון.

בית ספר יסודי בבית בפארק.בית ספר על יסודי בבית בפארק. הדמיה: אלתרמן-שפריי אדריכלים
בית ספר יסודי בבית בפארק. הדמיה: אלתרמן-שפריי אדריכלים

 

אשכול גני ילדים בבית בפארק.בית ספר יסודי בבית בפארק.בית ספר על יסודי בבית בפארק. הדמיה: אלתרמן-שפריי אדריכלים
אשכול גני ילדים בבית בפארק. הדמיה: אלתרמן-שפריי אדריכלים

 

 

בצד העבודה בקווים מקבילים, ששוזרת את בנייתם של מוסדות החינוך החדשים בצד הוותיקים, נחנכו בשנתיים האחרונות  מרחבי למידה חדשניים במוסדות החינוך בעיר: חדרי M21: בחט"ב יובלים נחנך מרחב למידה חדש שנקרא "מרכז UP" שמאפשר לתלמידים לחשוב גבוה ו"לחלץ" מעצמם יכולות אישיות וקוגניטיביות שבאות לידי ביטוי במרחבים השונים שנבנו. התלמידים ציינו בפני ראש העיר כי "מרכז UP " מאפשר להם לפתח את היכולות האישיות שלהם, להיות חוקרים, יוצרים וביקורתיים. מרחבי M21 נוספים נחנכו גם באלונים, שיזף, סעדיה גאון, תיכון בית אקשטיין. אגב, עוד השנה יוקמו מרחבי למידה נוספים באורות, אהוד מנור, תיכון יובלים, מכתב מאליהו, אור מנחם, יעדים, תיכון בית יעקב ובגן שיטה (גן עתידי).

בנוסף, העירייה חנכה מרחב חדשני MAKERS ב'תפוח הפיס' שמאפשר למידה תוך כדי עשייה בתחומי הרובוטיקה, יזמות ועוד. המרחב הוא חלק אימננטי מחט"ב יובלים, זאת בנוסף למעבדות המדעים שם הם לומדים באורח קבוע.

חשוב לציין כי בנוסף למרחבי חדשניים,  קיימים במוסדות החינוך מרחבים חדשניים נוספים: חדרי עיר המח"ר – קידום מתמטיקה באמצעות רובוטיקה – בשיתוף הטכניון ואוניברסיטת בר אילן – (10 מוסדות חינוך + 10 גני ילדים), חדרי STEM  (טינקרינג), המלמדים ידע ומיומנויות הנדרשים להצלחה בעולם העבודה העתידי ובתחומי ה-Science Mathematics, Engineering Technology – (6 מוסדות חינוך), חדרי "בריחה" – ( 2 מוסדות חינוך), חצר פדגוגית בבנייה (2 מוסדות חינוך), מיני פיץ (2 מוסדות חינוך) ועוד היד נטויה.

ראש העיר, ליאת שוחט, מסכמת: "מערכת החינוך בעיר צועדת למצוינות וחדשנות. העיר היא עיר לומדת, צומחת ומתפתחת לנגד עינינו יום יום שעה שעה, כאשר ההשקעה התקציבית בתחום החינוך עומדת על למעלה משליש מתקציב בעירייה. יותר מכל, הקו שאני מובילה בחינוך יחד עם צוות אגף החינוך והשותפים הוא בלתי מתפשר, כך שבסופו של דבר ו'עד הקצה' אני רוצה לראות שכל תלמיד ותלמידה ממקסמים את היכולות הערכיות, החינוכיות, החברתיות והלימודיות שלהם, כך שנוכל בסופם של כלל התהליכים שאנו מובילים לתת לכולם הזדמנות שווה ולקדמם להיות בעתיד בוגרים ערכיים, אזרחים טובים ותושבים מעורבים ואכפתיים לעירם ולמדינתם".

הכתבה בשיתוף עיריית אור יהודה  

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות