n
דף הבית / בקעת אונו / צרכנות בקעת אונו / רוצים להיכנס לתעשיית ההייטק? – הצעד הראשון לשם מתחיל כאן!

רוצים להיכנס לתעשיית ההייטק? – הצעד הראשון לשם מתחיל כאן!

מדינת ישראל מכונה פעמים רבות גם "אומת ההייטק". היא זוכה לכינוי זה מפני שתעשיות הטכנולוגיה והמחשוב שלה כה מפותחות. ענף ההייטק במדינה הוא אחד מהענפים המובילים שלה, ומהווה מקור תעסוקה לרבים

הייטק
צילום: FREEPIK

עבור לא מעט אנשים בישראל, מכל שכבות האוכלוסייה, לעבוד בהייטק זה סוג של חלום. המשכורות הגבוהות והתנאים הטובים הם חלק מההילה הקיימת סביב מושג ההייטק. בנוסף לכך, עבודה בהייטק נתפסת כמשהו יוקרתי וכשאיפה שיש לחתור אליה.

כדי להיכנס לעולם ההייטק יש ללמוד מקצועות טכנולוגיים מתאימים. ניתן לעשות זאת בדרך הארוכה (אך הבטוחה יותר), כמו ללמוד לתואר במדעי המחשב או בתחום דומה. אך ניתן גם לקצר את התהליך, על ידי לימודים ממוקדים ומעשיים של אחד ממקצועות ההייטק במכללה שמתמחה בכך.

לימודי הייטק

לימודי הייטק כוללים מגוון תחומים שנדרשים מאוד כיום. התחומים הפופולריים ביותר הם פיתוח ווב, פיתוח אפליקציות, לימודי אנליסט, לימודי DBA, ועוד. מדובר בתחומים נדרשים שקיים בהרבה מהם מחסור בעובדים מוכשרים ובעלי הידע המתאים בשוק העבודה.

מעבר לתחום התכנות, שבו ניתן ללמוד שפות כמו Java ו-Python, קיימים מקצועות נוספים שבהם נדרש ידע תכנותי בסיסי אך הם אינם תפקידי פיתוח. כך, למשל, תפקיד של אנליסט נתונים הוא תפקיד מבוקש מאוד שבו נדרש לעתים גם ידע בתכנות ושליטה בכלים ממוחשבים שונים. תפקידו של האנליסט הוא הסקת מסקנות מתוך נתונים גולמיים וביצוע חקר ומתן המלצות. בהקשר זה, בשנים האחרונות התפתח מאוד תחום הבינה העסקית (BI) – שמערבת עבודה עם נתונים סטטיסטיים לשם חקר מגמות ומתן המלצות לדרג הניהולי של החברה.

תפקידים אלה דורשים את הידע המקצועי המתאים, שאותו ניתן ללמוד בקורסים ייעודיים במכללות שונות. למעשה, לא תמיד לימודי תואר מכינים אתכם בצורה הטובה ביותר לעולם התעסוקה המעשי. במקרים רבים, דווקא קורס של כמה חודשים או שנה, שמתמקד בידע יישומי ומעשי שנדרש בעולם האמתי, יכול להעניק ערך רב בהרבה.

מעסיקים רבים בעולם ההייטק ירצו להעסיק בוגרים מוכשרים של קורסים של לימודי הייטק, בתנאי שהם יוכיחו את עצמם במבחני כניסה ויעמדו במספר ראיונות אישיים מקיפים.

איפה כדאי ללמוד?

אם ברצונכם להיכנס לתעשיית ההייטק, צריך לשקול היטב איפה כדאי ללמוד ומהו התחום שהכי מתאים לכם. יכול להיות שתרצו לעשות סוג כלשהו של הכוון תעסוקתי לפני שתחליטו, כדי לוודא שמקצועות ההייטק אכן מתאימים לכם. מכללות רבות מציעות קורסי הסבה להייטק, אך הם אינם מתאימים לכל אחד. לימודי תכנות, למשל, דורשים כישורים לוגיים מפותחים. כדי לדעת אם המקצוע שאתם מעוניינים ללמוד אכן מתאים לכם, ניתן לעשות מבחני אישיות שונים וייעוץ תעסוקתי. גם במכללות עצמן ישנו בדרך כלל מנגנון סינון, שנועד לבדוק האם אתם מתאימים לסוג הלימודים והעבודה האלה.

דרך כניסה מהירה

תעשיית ההייטק בישראל משוועת לעובדים חרוצים ומוכשרים. ישנו ביקוש מתמשך לעבודה בתחומי המחשוב השונים, ולכן אין זה פלא שרבים מעוניינים להיכנס לתעשייה או לבצע הסבה לתפקיד כלשהו בעולם ההייטק.

למרבה המזל, קיימת כיום דרך מהירה למדי להיכנס לעולם זה. היא עוברת באמצעות לימוד של קורסי הכשרה מקצועיים במכללות ייעודיות ללימודי הייטק. קורסים אלה מציעים שילוב של ידע מקצועי עם עבודה מעשית וגם סטאז' מקצועי במקרים רבים. בעזרת לימוד של קורס שכזה, ניתן לעשות את הצעד הנדרש לתוך עולם ההייטק. בעזרת הידע המתאים, בתוספת ליכולות אישיות שמעסיקים מחפשים אצל העובדים שלהם – תוכלו גם אתם לממש את החלום ולזכות במשרה איכותית בחברות הייטק.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ערכת TAKE IT WITH U של טלי אשכנזי. צלם אורי גרון

כל אחת צריכה קיט קטן של טלי אשכנזי

תפריט נגישות