n
דף הבית / בת ים / בת ים חינוך / בת ים: חשמונאים הוכרה כחטיבה שומרת סביבה

בת ים: חשמונאים הוכרה כחטיבה שומרת סביבה

חטיבת הביניים "חשמונאים" קיבלה את תואר 'בית ספר ירוק' על ידי המשרד להגנת הסביבה

איכות הסביבה חשמונאים חוף הים צילום אשר אזולאי

עכשיו זה רשמי – חטיבת הביניים "חשמונאים" בבת-ים קיבלה  מהמשרד להגנת הסביבה את התואר 'בית ספר ירוק מתמיד', בשבוע שעבר. טקס ההסמכה התקיים ב-8.7 באמצעות אפליקציית "זום", ובכך הפכה חטיבת הביניים לחטיבה הראשונה בעיר עם התואר הסביבתי המכובד.

צביקה ברוט, ראש העיר: "אני מבקש לברך את הנהלת בית הספר, צוותי החינוך והתלמידים. הסמכת בתי הספר היא שלב נוסף הן בהפיכת התלמידים לשגרירים מקיימים בקהילה, והן בשינוי תודעה וביחס הקהילה לסביבה.

גם בשנת הלימודים הבאה תפעל היחידה לקיימות ולאיכות הסביבה להכשיר בתי ספר נוספים כבתי ספר ירוקים, ולהפוך את בת-ים לעיר ירוקה יותר."

בית הספר זכה בתואר לאחר מסע מאתגר של עמידה בקריטריונים שמציב המשרד להגנת הסביבה, המלמדים על רצף חינוכי סביבתי של שנתיים לפחות לכל שכבות הגיל.

קריטריונים אלו נבחנו על ידי ועדה מקצועית של המשרד, אשר קבע כי בית הספר יקבל את התואר לאחר שעמד בהם באופן מרשים והוכיח שנושאי הסביבה מהווים חלק חשוב בשיח הבית ספרי.

פעילות בית הספר מלווה על ידי היחידה לאיכות הסביבה וקיימות בעירייה, בהנהלתה של טלי קפלן-פיניש, אגף החינוך בעירייה ומטעם בית הספר הוביל את המהלך רכז הקיימות בבית הספר, אשר אזולאי.

כיום, לאחר שחטיבת "חשמונאים" הוסמכה כבית ספר ירוק, עלה מספר בתי הספר הירוקים בבת-ים ל-11 מתוכם 3 'ירוקים מתמידים'.

אשר אזולאי, רכז הפרויקט בבית הספר חשמונאים: "בשנתיים האחרונות השקענו חשיבה רבה ומשאבים ניכרים בתהליך הפיכת בית הספר לירוק, החל בהתנהלות היום יומית: לכל כיתה נרכשו והוצבו פחי מחזור, במסדרונות הוצבו פחי מחזור לכל סוג פסולת כולל רכיבים אלקטרוניים המזהמים את הקרקע.

במקביל, המורים לקחו חלק בהדרכות, והמציאו משחקי קופסא ירוקים באמצעותם נלמד הנושא. כל זאת לצד פעולות נוספות, בהן,  סיורי למידה של המורים לפארק חירייה, ניקוי חופים ויוזמה לצמצום השימוש בכלים  חד פעמיים.

הפיכת החטיבה ל" ירוקה" הביאה עימה את בשורת הקיימות לקהילת בית הספר. תלמידים ומשפחותיהם מקפידים ומודעים לצורך לשמור על כדור הארץ שלנו, ואנו, כעיר חוף, מחויבים לתרום לשמירה על הים  ובע"ח שבו".

חטיבת חשמונאים איכות הסביבה צילום אשר אזולאי תלמידים חשמונאים צילום אשר אזולאי

צילומים: אשר אזולאי חטיבת הביניים חשמונאים

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55 (3)

בת ים מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות