n
דף הבית / בת ים / בת ים חינוך / בת ים חוגגת עם יוצאי אתיופיה

בת ים חוגגת עם יוצאי אתיופיה

בצל הקורונה: בת ים תציין את חג הסיגד ביום ראשון הקרוב ברחבי העיר

סיגד בית ספר צילום רועי אסף

סיגד מתקרב אלינו בצעדי ענק ובעיריית בת-ים מתכוונים לחגוג אותו במהדורת קורונה השנה, באירוע ייחודי בו העירייה מביאה את הסיגד מירושלים אל התושבים.

החג יתקיים השנה בכ"ח בחשון-15/11/2020, יום א' הקרוב, על גבי משאית אשר לא תעצור ותהיה רק בנסיעה בהתאם להוראות משרד הבריאות, ותעבור ברחבי העיר, כך יוכלו כל תושבי העיר לציין יחד עם העדה את החג דרך המרפסות.

חג זה הוא יום של אחדות, צום, טהרה וחידוש הברית של יהדות אתיופיה. האירוע יוזמה משותפת של עיריית בת ים בשיתוף משרד הקליטה.

האירוע יערך בין השעות 16:00-19:00, במעמד ראש העיר צביקה ברוט ומחזיקת תיק הקליטה, אנסטסיה סהר ובנוסף יקחו בו חלק: קס דנקו אדנה, קס סמאי אליאס, קס אדיסו ביינסאי, קס סמני פלקה ומופע שירה על גבי המשאית של להקת "אז ישיר".

אנסטסיה סהר, מחזיקת תיק הקליטה בעיריית בת ים: "אני מברכת את תושבי העיר לקראת ציון החג ומדגישה כי נמשיך לפעול לחיזוק הקהילה, להצלחת העולים ולקליטתם המיטבית."

שירה גבאי עו"ס, מנהלת היחידה הקהילתית ומתכללת יוצאי אתיופיה מציינת שחג זה הוא תוצאה של חשיבה משותפת יחד עם נציגי הקהילה ומאחלת חג סיגד שמח.

בבת ים מתגוררות כ-700 משפחות יוצאות אתיופיה. ציון החג באירוע  על ידי העירייה גם בתקופה מורכבת זו נועד לחזק את הקשר של הקהילה עם מורשתם, לאפשר מקום של כבוד לנכסים התרבותיים ולהנחילם לדור הצעיר ולחשוף אותם בפני החברה הישראלית כולה.

סיגד הזמנה

(בתמונה הראשית: חגיגות הסיגד באחד מבתי הספר בשנה שעברה. צילום: רועי אסף)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55 (3)

בת ים מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות