דף הבית / קולנוע / "אושן 8 "

"אושן 8 "

אינני מבין בשביל מה יש צורך להרוס מותג? בשנת 2001 ביים סטיבן סודרברג את "אושן 11" ושיתף צוות כוכבים כ- ג'ורג קלוני, בראד פיט, מאט דיימון ואחרים. הסרט נחל הצלחה רבתי והפך ללהיט כמו סרט המקור משנת 1960 " ה- 11 של דני אושן" בכיכובם של פרנק סינטרה, דין מרטין וסמי דייויס ג'וניור. בהמשך ביים סודרברג את "אושן 12 ו- 13" הפחות מוצלחים (גרפו בקופות). מה שייחד את הטרילוגיה היה, לא השוד אלא אלו שעומדים לבצע אותו ובעיקר העוקץ/ים. דני אושן (ג'ורג קלוני), היה רמאי מסוגנן ואינטליגנטי. כך היה התסריט (בייחוד ב- "אושן 11"), מלוטש, עוקצני ומלא הומור, בעיקר על חשבון החברה האמריקאית. בנוסף, הייתה מטרה לעקוץ את הבעלים של שלושת בתי הקזינו, בנדיקט (אנדי גרסיה), כאשר יריבו טישקוף (אליוט גולד), מצטרף לחבורת השודדים, כדי לסגור חשבון ישן. סודרברג הצליח מעל המשוער! הפעם, האולפנים המממנים החליטו שאת מקום הגברים, תתפוסנה נשים! ולמה 8? אולי בגלל שנשים שוות יותר מגברים (בעיקר במחשבות ותכנונים), לא? הפעם קבוצת מקצועניות חוברות לדבי אושן (סנדרה בולוק), הלא היא אחותו הצעירה של דני, שהלך לעולמו, כדי לבצע שוד "מתוחכם", אותו תכננה במשך 5 שנים אותם "בילתה" בכלא, בשל הלשנת חברה לחיים! כאן מתחילים עם הגימיקים. 150 מליון $ שווה ענק היהלומים שהן עומדות לשדוד בתצוגת תכשיטים של קארטייה, שתתקיים במוזיאון מטרופולין בניו יורק. 150 מליון $ עמדו להישדד מבתי הקזינו ב- "אושן 11". שני שחקנים שהופיעו בסרטי "אושן", משובצים כאן (נשאיר את הגימיק כהפתעה). כך היה שיבוצם של אנג'י דיקנסון והנרי סליבה, שהשתתפו באורגינל עם סינטרה וחבורתו ושובצו בסרטו של סודברג. ואחרון… הופעות אורח של סלבריטאיות, ספורטאיות, נשות אופנה וכו', מתוך "השמנה והסולתה" של הברנז'ה הניו יורקית. אז אם בא לכן (בעיקר לנשים) לצפות בדוגמנית ומעצבת האופנה קים קרדשיאן, עורכת "ווג" היוקרתי אנה וינטור (ע"ע "השטן לבש פארדה"), והטניסאיות מריה שראפובה הרוסייה וסרינה ויליאמס האמריקאית ואחרות, המגיחות לרגע, אין ספק שתהנו. לא כל יום מתקבצים המי ומי לתצוגה כה מרשימה של תכשיטים (רשימת המופיעים מצריכה לפחות שלושה עמודים). העיקר, לצידה של סנדרה בולוק המובילה, מככבות "השביעייה" הכוללת את: קייט בלאנשט, אן האת'ווי' הלנה בונהם קרטר, שרה פולסון, מינדי קאולינג, ריהאנה, ואווקוופינה (במקור: נורה לום). אשתדל להיות פחות ציני, אבל, ציפיתי מבולוק (ע"ע "ספיד") המובילה ובלאנשט (ע"ע "שר הטבעות") שלצידה, יותר מרץ וחיות ע"ג המסך. כמו שאן האת'ווי זוהרת בסרט בייחוד שהיא עונדת את ענק ה- 150 מליון $ (ואללה, רק לחשוב מה הייתי עושה עם סכום כזה? מתאים לי, מסע סביב העולם), כך הייתי רוצה לראות את כל השאר. אבל, אם הבמאי/תסריטאי גארי רוס, שהצליח ב-"משחקי הרעב" , היה מעמיק יותר בכתיבת התסריט ביחד עם התסריטאית אולביה מילץ', הן בעומק הדמויות, הסגנון, האמירות העוקצניות, אולי היה נוסף לברק ולזוהר המלאכותי, ליטוש וההומור שכה חסרים בסרט. היה לכם חומר משובח להכנת "מטעם קולנועי אנין וסוחף", אך מה שנותר הוא "עטיפה נוצצת/ זוהרת". סרט שתוכו/תוכנו שחוק, חסר מעוף, לא מותח, לא סוחף, לא מחדש ודי מדשדש. ולך ריהאנה אומר מילה אחת " להבא צאי מתוך הלפטופ!". ואחרון, אתן הנשים, שצפיתן בסרט וחלקכן התמוגג, האם לא שמתם לב שרוב הדמויות הנשיות בסרט מוצגות כחמדניות ובזבזניות? אני הייתי נעלב וכועס על התסריטאים ובעיקר על אולביה! נשים אינן "בובות תצוגה" כמו בוויטרינות. אפשר היה לשלהב אותן ולהוציא מהן את המיטב, כי רובן עשו זאת בעבר וחלקן אף זכו באוסקר. בולוק ב- "הזדמנות שנייה" ו- "כח משיכה", בלאנשט ב- "שר הטבעות" ו- "יסמין הכחולה", הלנה בסרטי בן זוגה, הבמאי טים ברטון. אם הצצה לתוך נשף מפואר של ה- "מי ומי" עושה לכן/לכם חשק להיות "שותפים", בטוח שתלכו לצפות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

בת-ים מתחדשת בבית קולנוע ענק וחוויתי1 צילום אופיר זגורי מובילנד

הקולנוע חוזר לבת-ים וגם משרד הפנים! מתי הפתיחה?

תפריט נגישות