דף הבית / קולנוע / מהיר ועצבני 8 * * *

מהיר ועצבני 8 * * *

זהו מסוג הסרטים שאינו זקוק לדעת המבקרים. עפ"י התסריט הביזארי, האבסורדי והמשמים (בחלקים רבים), הסרט היה ראוי לציון נמוך. מה גם שהתסריטאים לא התאמצו וחיברו שעטנז המורכב מנבלי סדרת סרטי "ג'יימס בונד" וגיבורי "משימה בלתי אפשרית" פלוס "הנוקמים". אבל מזה 16 שנים שאנחנו מכירים את הסדרה, מה שמאפיין אותה הוא האקשן וכאן יש אקשן מעולה שנותן את התמורה. לכן, הניחו בצד את ההיגיון/המוח, אחרת הוא "יינזק"! תנו לצילומים הפנטסטיים שצולמו בהוואנה, ברלין, ניו יורק, איסלנד (בסרט מרחבי הקרח ברוסיה), לפעלולים המטריפים (כולל צוללת ששולחת טורפדו לעבר…- חבל שהטריילרים מגלים) ולמוסיקה הבומבסטית המחרישה, "להשתלט" עליכם ותמריאו למשך 136 דקות (ארוך מדי), בסיפור מפוברק מבית משפחת "דומיניק/דום טורטו". אם אינכם יודעים על איזו "משפחה" מדובר, אזי אינכם בעניינים ומוטב שתדלגו על הסרט הזה. למעריצים/מכורים/חסידים של הסדרה, צפויה הנאה, למרות שכמי שנהנה ממנה, סבלתי מתסריט פטפטני (יותר מדי דיונים על תחבולות סייבר ומסכי מחשב) – "די לזיו… מוח! דהיינו – זיבולי שכל"! על חשבון זמן האקשן.
אז לכם מביני העניין, הפעם אישה מסתורית בשם סייפר (אולי מחווה לוספר לינד- סוכנת האוצר ואהובת בונד, בסרט "קזינו רויאל"), בגילומה של שרליז ת'רון (זוכת האוסקר על "מונסטר"), מפתה את דום (ווין דיזל) לעבור "לצד האפל" (נוסח "מלחמת הכוכבים"), דהיינו, להיות "הכינור השני" אחריה, עוזר הנבל הראשי ולהיכנס לתוך עולם הפשע הסייברי והטרור העולמי. ולא זו בלבד, הוא יבגוד "במשפחה", דהיינו הצוות, האישה והחברים, כי "רוחו" המנשבת של פול ווקר ז"ל, אינה לצידו והוא מתפתה/נכנע! איך היא עושה זאת? תראו ותדעו!
בקיצור, לצוות, שפעם הם היו "פורעי החוק", שהפכו בהמשך לחבורת "ג'יימס בונד על מנועים", בשירות הוד מלכותה (אופס, טעיתי!) בשירות ממשלת ארה"ב ומטרתם – להגן על האינטרסים הגלובליים, יש אתגר גדול בו יבדקו יכולותיהם יותר מאי פעם. מי שמוביל אותם הפעם הוא לוק הובס – דווין ג'ונסון (הר אדם – "דה רוק", השחקן הכי מועסק בהוליווד) ועימו לטי אורטיז, אשתו של דום – מישל רודריגז, רומן פירס הטכנאי – טיירס גיבסון, טג' פארקר שמספק את ההומור – "הראפר" לודאקריס, ראמזי האקרית – נטלי עמנואל ודקארד שואו, אחיו של אוון, מתנקש לשעבר וטרוריסט שעבר צד – ג'ייסון סטיית'ם. הצוות עושה עבודה טובה, למרות שהתסריט הוא זה שבונה את הדמות.
כאן אציין את הופעתה הלוא משכנעת של שרליז ת'רון, יכלה להוציא יותר. והופעתה הקצרה והלוא מחמיאה של הלן מירן (זוכת האוסקר על "המלכה"), בתפקיד גב' שואו, אמן הדומיננטית של דקראד ואוון. מירן מסוגלת להרבה יותר וייתכן והייתה מתאימה יותר להיות הנבל (כך על פי רצונה ודבריה), אולי בסרטים הבאים? ואל קורט ראסל (כמר "אף אחד") הלוא הוא הסוכן הממשלתי שמאחורי הצוות, הצטרף לראשונה סקוט איסטווד (הבן של קלינט, שלא נפל רחוק מהעץ) בתפקיד אריק רייזנר, סוכן ממשלתי שכינויו "אף אחד הקטן". בקיצור, גם הסרט הזה גורף קופות (קודמו גרף 1.5 מיליארד דולר), למעלה מ- 500 מליון דולר ברחבי העולם בסופשבוע ראשון!!!
ולמרות "התקלות" שציינתי בתסריט, יש ים אקשן, מכוניות מדגמים מיוחדים (חובבי מכוניות ומנועים, תערוכת המכוניות שהתקיימה ב"גני התערוכה" בחוה"מ, קטנה על הסרט!), שלל אתרים, אנימציית מחשב בשיאה. מתאים למי שמכיר את הסדרה מאז 2001, מי שאוהב לצפות בדווין (דה רוק) ג'ונסון "הענק הידידותי" שמציל מצב וגם בווין דיזל, שאולי "נכווה" קצת בצילו של ג'ונסון, ולכן הוא נראה פחות זוהר, אך עדיין שווה. אקשן מרעיש,דוהר ופרוע.
הערה: לפני כמה חודשים ציינתי לטובה את הסרט המשובח "אני דניאל בלייק", שאמור היה להעלות על מסכי הקולנוע, אך עלה רק לפני שבועיים בערך. זוהי דרמה בריטית מצויינת,על נגר מובטל ואם חד הורית, שנזקקים לשירותי הרווחה ונתקלים לדאבוננו באטימות הממסד והבירוקרטיה הכול כך מוכרים בארצנו. חובה לצפייה מרוכזת של שרי האוצר והרווחה, מנכ"ל הביטוח הלאומי וכל אנשי ציוותם והעובדים/ות! אל תחמיצו!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בת-ים מתחדשת בבית קולנוע ענק וחוויתי1 צילום אופיר זגורי מובילנד

הקולנוע חוזר לבת-ים וגם משרד הפנים! מתי הפתיחה?

תפריט נגישות