דף הבית / קולנוע / "המשחק הגדול"

"המשחק הגדול"


מצטער, כגודל הצפיות מסרט שפתח את פסטיבל סרטי איכות (ב-קולנוע "לב –שוהם"), כך האכזבה! לא התחברתי לסרט הביכורים כבמאי,של התסריטאי הידוע, ארון סורקין (אוסקר על "הרשת החברתית"). הסרט הארוך (140 דקות) הטיש אותי מאחר והיה גדוש במלל רב ומושגים הנהירים לשחקני פוקר בלבד ו/או חובבי המשחק. סיפורה האמיתי של מולי בלום (במקור- שם הסרט "המשחק של מולי), צעירה יהודיה, שהייתה ההבטחה האולימפית של ארה"ב בסקי. מולי שנדרשה לעמוד בהישגים מעל ומעבר, שדרש אביה מילדיו, נפצעה ופרשה מענף הסקי. כשהחלימה, היא ניצלה את חוכמתה, שאפתנותה, חריצותה, זיכרונה וידיעותיה, ללמוד את רזי ניהול משחקי הפוקר (ולא משפטים, כרצון האב), תוך כדי עבודתה כמלצרית, שהשתתפה כמארחת, במשחקי פוקר פרטיים, שהתקיימו "במאורות" בלתי ידועות, ברחבי אל. איי. בהמשך, ייסדה מולי מועדון פוקר אקסקלוסיבי בניו יורק, שבין "הבאים בשעריו", היו סלבריטאים/ידוענים, אילי הון, כוכבי קולנוע וספורט. בעקבות כך, "המאורות האפלות"= פאסה! הטרקלין המפואר והמפנק= אין! כל מי שהיו (או לא) באמתחתו מאות אלפי דולרים "מיותרים" להפסיד (בד"כ), הצטרף למועדון. ההצלחה של מולי הביאה לטרקלין/ים בהם קיימה את המשחקים, גם את המאפיונרים ובעקבותיהם, פשט ה- F.B.I על עסקיה, כל הונה ונכסיה הוקפאו והיא עמדה תחת לחץ החוקרים, להפוך לעדת מדינה או עסקת טיעון, שתחשוף את הוצאות המשתתפים (בעיקר המאפיונרים). מולי (ג'סיקה צ'סטיין- הנפלאה, מועמדת לאוסקר על "כוננות עם שחר" ואוסקר משנה על "העזרה"), בחרה להופיע בבית משפט, כשלצידה עו"ד ידוע (אידריס אלבה- "הסמויה") ו… לדעתי, סרט מיותר! האם כל פלוני/אלמוני שהקים/מקים עסק משגשג (ולא חוקי) ראוי להנצחה קולנועית? אז נכון, מולי כתבה אוטוביוגרפיה שזכתה להצלחה. ארון סורקין, תסריטאי מוביל בהוליווד, החליט לביים לראשונה (רבים סרבו), והתוצאה, מלל רב ומושגים בלתי מובנים (לי ובטוח לרבים נוספים), כדרכו של סורקין. סורקין כמנהגו כתסריטאי "צולל" לנבכי/מעבה העלילה. למי שזוכר את עלילת הסרט "הרשת החברתית", שצלל לקרבי החקיקה והפוליטיקה בארה"ב, או "מאניבול" שהתרכז במושגי בייסבול וניהולו. וגם הסרט "סטיב ג'ובס" (2015), שהתרכז בהמצאת/השקת המקינטוש הידוע (1984) ובמי שייסד את חברת "אפל" והמציא את האייפון. כל תסריט שכותב סורקין הוא בדרך כלל גדוש, מושחז ואהוב/אהוד ע"י ציבור שיש לו קשר עם הנושאים: בייסבול, מחשבים, פוליטיקה והפעם- פוקר! אינני מבקר את סורקין כתסריטאי, הוא אחד "שלא עוצר בירוק", יעני, נסחף להעניק לנו את מלוא האינפורמציה והמושגים (ללא הסברים). כבמאי, סורקין הצליח לנווט היטב את ג'סיקה צ'סטיין, שמצליחה להלהיב בנחישותה ויופייה גם "רדומים" (מהמשחק) כמוני, אך נכשל בפיתוח הדמויות האחרות כולל אידריס אלבה וקווין קוסטנר כאביה. ואם אזכיר שחקנים נוספים כ- מייקל קרה (שחקן איקס) או גרהאם גרין (השופט), הם ישארו בצל, לא מפותחים, לא ברורים. מולי בלום בעצמה השתתפה בכתיבת התסריט לצידו של סורקין, שלדעתי מאבד גובה וקצב ובעיקר- "לא מחזיק מים!", אך ברור ש"מחזיק כמה אסים" ואולי אף "רויאל פלאש" (הכי גבוה)? כך שאם אתם בקטע של זוג/זוגיים, שלישייה, רצף/קנטה, פול, צבע, רצף, פלופ, פולד, רייז, טרן, ריבר וכו' (תודה לבת על העזרה במושגים), הסרט יתאים לכם "ככפפה"! ואם באתם לצפות בשחקנית הסימפטית ג'סיקה צ'סטיין, כנ"ל! אבל אם מטרתכם לצפות בסרט איכות, אזי, זה לא בדיוק "כוס התה שלכם!". שלי, בטוח שלא! פשוט- מאכזב!




  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "גל גפן" Joffe.dana@gmail.com


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל joffe.dana@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

"גורד שחקים"