דף הבית / חדשות העיר משני / תלמידי תיכון טומשין מתכוננים לצה"ל

תלמידי תיכון טומשין מתכוננים לצה"ל

פרוייקט שגרירים בקהילה בבית ספר טומשין בראשון לציון

בשבוע שעבר ביוזמה של תיכון טומשין בשיתוף עם מרכז ההכנה לצה"ל העירוני וחיילי פרק משימה של גרעין הנח"ל "שבא זאב" הגיעו חיילי "חוות השומר" לתיכון טומשין בעיר. המפגש הינו חלק מפרויקט "שגרירים בקהילה" שמטרתו להפגיש אוכלוסיות דומות של בני נוער לפני צבא לחיילים ובכך לקדם שיח פתוח בין שני הצדדים אשר יפיג חששות ויעלה את אחוזי הגיוס לצה"ל בקרב התלמידים. במסגרת המפגש קיימו תלמידי כיתות י"א וי"ב מפגשים אישיים עם החיילים, שחלקם הם בוגרי תיכון טומשין. החיילים שיתפו את הצעירים בשירותם הצבאי באתגרים וההצלחות שהם חווים בטירונות והתלמידים שאלו שאלות והעלו חששות שיש להם בנודע לשירות הצבאי.

מנהלת תיכון טומשין, אתי שטרית, משתפת: "המפגש התחיל מהרצון של טומשין להעלות את אחוזי הגיוס לצה"ל ולחשוף את התלמידים לתהליכים אחרים שקורים בצה"ל, לאפשר להם למצות את הפוטנציאל שלהם ולהראות להם שהדרך הארוכה שהם עברו בטומשין יכולה להמשיך בצבא. כמנהלת מאד חשוב לי ולצוות החינוכי בבית הספר ללוות אותם בתהליכי ההכנה לחיים הבוגרים והקניית מיומנויות והמפגש עם החיילים הבוגרים הוא חלק מהכלים שאנו נותנים בידיהם על מנת לאפשר לכל תלמיד להמשיך להגשים חלומות גם שהוא מסיים את לימודיו. בנוסף כיוון שהעבודה של חוות השומר מאד זהה לשלנו, ניצלנו את המפגש גם למפגש בין הצוותים החינוכיים בנושאים של גבולות מול הכלה ואיך עושים את זה יחד ואף קבענו פגישת המשך בעתיד."

חוות השומר הינו בסיס טירונות עבור נערי ״איתן״ כחלק ממערך מגן בחיל. משך הטירונות הוא שלושה חודשים ומטרתה לחזק את החוסן של החיילים במסגרת הצבאית ולהכין אותם בצורה הטובה ביותר לשירות הסדיר. המפגש עם התלמידים יוצר שיח פתוח, אמיתי ומשמעותי מאוד בתהליך הגיוס וההשתלבות בצה"ל גם עבור החיילים עצמם וגם עבור המלש"בים..

חיילי פרק משימה הינם חיילים אשר התגייסו למסלול הנח"ל יחד עם חברי הגרעין שלהם מתקופת שנת השירות. בשנה האחרונה שלהם לשירות הצבאי הם חוזרים לחיים משותפים של גרעין ברשויות שונות בישראל ופועלים בתיכונים בתחום ההכנה לצה"ל במטרה לעודד לגיוס קרבי ומשמעותי. בראשון לציון פועלים השנה גרעין ״שבא זאב״ מתנועת המחנות העולים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות