דף הבית / חדשות העיר משני / תלמידי ראשון מחפשים את הרעיון שישפר את איכות חיינו

תלמידי ראשון מחפשים את הרעיון שישפר את איכות חיינו

כולנו מחפשים את הסוד לחיים בריאים וטובים יותר והמודעות לחיבור בין גוף לנפש בעלייה מתמדת. תלמידי חטיבות הביניים בראשון לציון התכנסו אתמול במרכז הפיס 'רביבים' להאקתון בנושא well being שנמשך לאורך כל היום. התלמידים ישבו יחד עם מדענים, מורים ומנטורים וקיימו מרתון מעורר השקעה בסופו כל קבוצה הציגה את הרעיון שלה. האירוע התקיים בשיתוף פעולה של משרד החינוך ועיריית ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך הגיע יחד עם מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זוהר לברך את התלמידים. "תקפידו לחלום, השמיים הם הגבול עבורכם. אני גאה לראות את העיניים הסקרניות ואת ההשראה והמוטיבציה שלכם ואני בטוח שייצאו מפה רעיונות שיסייעו לנו לשפר את איכות חיינו", ציין קינסטליך.

ברכה צויליך, מנהלת יחידת מצטיינים, מחוננים, מדעים וטכנולוגיה בעירייה: "האירוע המיוחד הזה הוא הזדמנות עבורנו להכניס את מערכת ערכים שלנו, ידע ואמונות לתוך כלי שיוכל לשמש אותנו ולשפר את איכות חיינו בעיר. הכוח שלנו הוא בשיתוף הפעולה הרעיוני, באיגום המשאבים האנושיים. אני גאה בבני הנוער על ההשראה והמוטיבציה שהם הפגינו."

צוות שופטים שכלל את  נציגי מנהל חינוך, מפקחים של משרד החינוך, נציגי החברה העירונית ומנטורים מעולם העסקי בחרו בארבע קבוצות שפיתחו את הרעיונות הטובים ביותר בהאקתון:

סטיקרנר– מקיף ו'- מדבקות של דמויות מוכרות שמדביקים על סוליית הנעל שעליהן יש ציפוי אשר נשחק במהלך הליכה / ריצה. לאחר שנחשף תוכן המדבקה – מעבירים לאלבום מיוחד שאותו רוכשים בחנויות הספרים. קהל היעד הינו בני נוער שיאספו את המדבקות כחלק מתחרות ביניהם.

Lend a ball  מקיף י"ב- מיתקן חינמי שיוצב בבתי ספר ומרכזים קהילתיים שבהם יש מגרשי כדורגל וכדורסל. הילדים יוכלו באמצעות סריקת ברקוד בפלאפון לשכור כדור לצורך משחק וכשיסיימו- יחזירו את הכדור דרך פתח המיועד לכך וחיישן n.f.c יזהה שהכדור הוחזר. רעיון שיעודד בני נוער לשחק במגרשים.

"בריא- שון"  מקיף ח' – בית בריא לתושב- מדובר במרכז שיוצב בעיר ובו מתקני ספורט , קפיטריה בריאה, הרצאות לקהילה בנושא בריאות ועוד. המרכז יתוחזק על ידי נאמני בריאות של בתי ספר דרך מחויבות אישית.

החיסכון הבריא– מקיף ד- כרטיס שמתחבר לאפליקציה שניתן להעביר בסופרים בעיר ראשון (עיר חכמה) ולקבל תמריץ של אחוז מסוים מסכום הקנייה באם מדובר בקניית מוצרים בריאים.

מדריכות משרד החינוך דורית פנו עיני וברקת פיקריס ציינו כי " האקתון זוהי הזדמנות מצוינת ללמידה חוץ כיתתית, חיבור למרחב העירוני והידוק ה"כימיה" עם תחומי מדעים וטכנולוגיה."

הקבוצות שזכו קיבלו מהחברה העירונית פרס שכולל כניסה ל-FlyBox כדי שימשיכו ל'עוף על הרעיונות' שלהם. בנוסף ארבעת הקבוצות יזכו לסיור בחברת הייטק בחסות תעשיידע וישתתפו בתחרות יזמים.

האקתון
צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ
האקתון
צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ
האקתון
צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות