דף הבית / חדשות העיר משני / תלמידי "המעיין" נפגשו עם אסטרונאוט אמריקאי

תלמידי "המעיין" נפגשו עם אסטרונאוט אמריקאי

 

האסטרונאוט והתלמידים. תמונה באדיבות בית הספר
האסטרונאוט והתלמידים. תמונה באדיבות בית הספר

במסגרת אירועי שבוע החלל שהתקיימו השבוע נפגשו תלמידי מקיף י"ב המעיין בראשון לציון עם אסטרונאוט אמריקאי שסיפר להם על החיים בחלל. המפגש התקיים במסגרת שבוע החלל בו הונצחה פעילותו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל תחת הסימן "חיים ועובדים בחלל".

התלמידים נפגשו עם האסטרונאוט מארק ואנדה היי שנבחר על ידי נאס"א לתפקיד אסטרונאוט ב- 2009 והוא שימש כמהנדס טיסה על סיפון תחנת החלל הבינלאומית. בהנהלת התיכון ציינו כי מארק העשיר את התלמידים בדוגמאות והסברים על ההבדלים והכוחות הפועלים בכדור הארץ ובחלל. בסוף ההרצאה, נערך פנל של שאלות ותשובות בו שאלו התלמידים את האסטרונאוט שאלות מגוונות אודות ההרגשות והתחושות בחלל.

נוסף על כך, נערכה בבית הספר תערוכת תוצרי חלל במסגרת לימודי המדעים של שכבה ז'. התלמידים קיבלו קטעי אוריינות בנושאי חלל לעבודה מתמשכת, כאשר התוצרים הניבו דגמים בנושא חלל המשלבים ידע ומבוסס מדעית. כמו כן, נערכו פעילויות של למידת עמיתים בה תלמידים הכינו מצגות ופעילות בנושא לוויינות והישגי ישראל בחלל וגם השתתפו בשיעור מקוון.

דב רוסו, רכז המגמה המדעית הנדסית במקיף י"ב ומדריך ארצי מרכז של המגמה המדעית הנדסית במשרד החינוך מסר ל"גל גפן": "תחום החלל הינו קרקע פורייה לחשיפת התלמידים והקניית עקרונות ויסודות של יזמות, קידמה ושאיפה למצוינות פורצת דרך. כמגמת החלל המובילה, תלמידי בית הספר מקיף י"ב ראשון לציון נפגשים מידי שנה עם אסטרונאוטים ומשתתפים בכנסים בנושא הנדסת החלל.

נוסף על לימוד והתנסות במקצועות עתירי טכנולוגיה. השתתפות תלמידים בפעילות ייחודית זו במסגרת בית –ספרית חושף את תלמידי המגמה לתרבות ולמתרחש בעולם הגדול ומהווה קרקע פורייה לשיתופי פעולה עתידיים".

מחזיקת תיק החינוך מ"מ ראש העירייה עו״ד ליאל אבן-זהר שנטלה חלק באירוע מסרה ל"גל גפן": ״כבוד ושמחה גדולה לארח אסטרונאוט בראשון לציון לכבוד שבוע החלל. הילדים התרגשו- וגם אנחנו. תודה לברכה צויליך, ממנהל החינוך, לסוכנות החלל, לקרן רמון, לבית יד לבנים על האירוח וכמובן לאסטרונאוט הפעיל מארק ואנדה היי, ולנאס״א על הגעתו לשבוע החלל בישראל ועל כך שעבר במיוחד אצלנו להרצאה מרתקת שמוכיחה לילדינו שהשמיים אינם הגבול״.

 

כתב: רונן דמארי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות