דף הבית / חדשות העיר משני / תאונה בין האופנוע למשאית הסתיימה בתביעה שנדחתה

תאונה בין האופנוע למשאית הסתיימה בתביעה שנדחתה

תושב ראשון לציון תבע נהג משאית על נזקים שנגרמו לאופנועו במהלך נסיעה בכביש. בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון דחה לאחרונה את התביעה וקבע כי התובע יהיה זה שיפצה את נהג המשאית.

מהתביעה עולה כי במהלך חודש מרץ אשתקד בעודו נוסע באיטיות בפקק בנתיבו הימני מבין שניים המורים ישר, הוא הבחין בנהג משאית מאחוריו בנתיב הימני. שהתקדם ישר בנתיב נסיעתו. לפתע נהג המשאית, עלה עם רכבו על אופנועו באופן פתאומי ופגע בו. לטענת התובע, נהג המשאית לא ראה את אופנועו ולא יכל לראות בגלל הפרשי הגובה בין הרכבים וממילא משירדו מהרכבים לאחר התאונה התנצל ואמר כי לא הבחין בו.

מנגד, נהג המשאית הכחיש את המיוחס לו בכתב התביעה. לטענתו, התאונה אירעה עת עמדה המשאית בפקק תנועה עמוס מכל הכיוונים כאשר לפתע הגיע התובע רכוב על אופנוע מצדו השמאלי נדחף וניסה לעקוף את המשאית ופגע פה.

 

"האופנוע לא מוקם לפני המשאית"

הרשמת הבכירה דליה אסטרייכר, החליטה לדחות את התביעה. בפסק הדין היא קבעה: "שמעתי את עדות נהג הנתבעת והתרשמתי לחיוב מעדותו באופן בלתי אמצעי ומצאתי להעדיפה על פני גרסתו של התובע. עדותו מתיישבת עם שורת ההיגיון והשכל הישר וממילא עם תמונות האופנוע והמשאית ממקום וזמן התאונה ומיקומי הפגיעות ברכבים. חרף טענת התובע כי עמד בפקק לפני משאית הנתבעת הרי שמהתמונות שהוצגו נראה שהאופנוע לא ממוקם לפני המשאית כי אם לצדה על קו ההפרדה בין שני הנתיבים הפקוקים בעוד משאית הנתבעת עומדת כולה בנתיבה.

התמונות שהוצגו מדברות בעד עצמן. עיון בתמונות מלמד כי התובע השתחל בפקק ונהג על קו ההפרדה בין שני הנתיבים וממילא הוא שסטה לתוך נתיב המשאית אשר נסעה/עמדה לסירוגין בפקק. לא מצאתי כי נהג המשאית צריך היה לצפות כי התובע רכוב על אופנוע יחלוק איתו נתיב ויעקפו בתוך נתיב נסיעתו".

עוד נאמר בפסק הדין: "אני דוחה את טענת התובע כאילו עובר לתאונה עמד לפני משאית בפקק. הדעת נותנת כי ככל שכך היה מנח אופנוע התובע הרי שנהג הנתבעת יכול היה להבחין בו וממילא כי התאונה לא הייתה מתרחשת וזאת בשים לב כי האופן בו מוטל האופנוע על הכביש אינו לפני המשאית בנתיב אלא לצדה בין שני נתיבים וממילא, כאמור, באופן המתיישב עם גרסת נהג הנתבעת. אני מוצאת כי נהג הנתבעת נסע ברכבו בנתיב נסיעתו כאשר רכב התובע נכנס לנתיב נסיעתו, עלה על קו הפרדה רצוף ונהג שלא כדין. בנסיבות אלה, אני מוצאת כי האחריות לקרות התאונה רובצת לפתחו של התובע".

לאור דחיית התביעה קבעה הרשמת כי נהג האופנוע ישלם לנהג המשאית 500 בגין הוצאות המשפט.

בית המשפט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות