דף הבית / חדשות העיר משני / שומרים על הסביבה

שומרים על הסביבה

רונן דמארי

 

תלמידי חמישה בתי הספר בראשון לציון ייטלו חלק בתכנית חינוכית בנושא שמירת עצים. במסגרת "מיזם היער העירוני" של משרד החקלאות. התוכנית תתקיים בחמישה בתי ספר בעיר – שלושה בתי ספר שממשיכים את הפרויקט: סיני, מרחבים ומישור הנוף ושני בתי ספר חדשים נבחרים שהצטרפו לראשונה השנה לפרויקט.

כל בית ספר יקבל הנחייה וליווי לנבחרת תלמידים שתוביל את התהליך בבית הספר. בתהליך יתקיים בניית והצגת תוצר מוחשי בכל אחד מבתי הספר כגון: מיזם חדשני, המצאה בתחום, בניית מיצג, בניית משחק, הצגה ושלל רעיונות נוספים שהילדים יציעו.

לאחר ההחלטה על איזה מיזם יוקם לטובת בית הספר, המטרה – ללמד את כלל הילדים על עולם העצים. בחודש הסיום תתבצע הרצת חדר הבריחה מול תלמידי בית הספר והתלמידים יאמצו שטח ברחבי העיר – מרובה בעצים, או בשטחים פתוחים – פארקים או בתוך רחובות העיר- וידאגו וישמרו עליהם כמו בפרויקט אמץ עץ.

 

דנה קרן במהלך הפעילות החינוכית בבי"ס ישורון. צילום: פרטי
דנה קרן במהלך הפעילות החינוכית בבי"ס ישורון. צילום: פרטי

 

"היכרות עם הסביבה"

לקראת ט"ו בשבט, במהלך החודשיים הקרובים תתבצע פעילות בכל גני החובה בעיר. במסגרת הפעילות תתקיים הפעלה אינטראקטיבית, המשלבת דמויות מחופשות, אביזרים מוחשיים ועוד בכל גן שכוללת הכרות עם העצים, יחס לעצים, מסבירה על חשיבותם, דרך הטיפול בעצים ועונות השנה.

לאחר מכן, מבצעים הילדים פעילות יצירה מקורית עם חומרים מהטבע וחומרים ממוחזרים. בסוף הפעילות, הגן יקבל "ערכת יער עירוני" הכוללת פוסטר, משחקים בנושא עצים וחוברת על טיפול בעצים בארץ.

חברת המועצה קרן דנה מחזיקת תיק איכות הסביבה מסרה: "פעילויות חינוכיות סביבתיות מאפשרות היכרות מעמיקה עם הסביבה ותורמות להתנהגות אחראית כלפי הסביבה. חינוך סביבתי מאפשר לקשור בין בתי ספר לבין קהילתם. אני גאה שהשנה הצטרפו שני בתי ספר נוספים לתכנית, והתכנית החלה בחמישה בתי ספר בעיר. אני מסוקרנת לראות את התוצרים המוחשים של בתי הספר בסוף התכנית.

אנחנו מטפחים את העץ, משקים אותו ומטפלים בו כדי שיגדל ויפרח. כך אנו משקיעים בילדי העיר, במטרה שיגדלו ויצליחו. יזמתי את הפעילות במטרה להעשיר את ידע הילדים בנושא היער העירוני לקראת ט"ו בשבט הקרב ובא. תודה לראש העירייה רז קינסטליך על שיתוף הפעולה, למירב שבתאי בלחסן מנהלת אגף קיימות וסביבה על הפעילות ולכל השותפים לעשייה. יחד נשמור על הסביבה".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות