דף הבית / חדשות העיר משני / רשות המסים ביקרה בבתי עסק באזור

רשות המסים ביקרה בבתי עסק באזור

רונן דמארי

 

מבקרי מס הכנסה שהגיעו לאחרונה לביקורת במכבסה ברחובות, נדהמו לגלות מה באמת "מכבסים" במכבסה זו: במהלך הביקור נמצא פתק ובו רישומים של הכנסות שלא נרשמו, בספרי העסק. אדם שהציג את עצמו כעובד במכבסה אמר למבקרים: "יכול להיות שזה של השכן שלי שהחליף אותי אתמול לשעה ויכול להיות שהוא זה שקיבל את הכסף ולא רשם, אני רק עובד פה" אלא ש"העובד", כנראה לא תיאר לעצמו שדבריו ייבדקו מיידית, והמבקרים שהתקשרו ל"שכן" של בעל המכבסה, ששמו היה רשום באותו פתק, גילו להפתעתם שמי שהלכה למעשה מנהל את העסק שלהם הוא אותו "עובד" עמו הם שוחחו, שלדבריהם בשל היותו מוגבל בבנק, הוא רשם את העסק על שם אחר. בעקבות הממצאים בעל המכבסה, הוזמן לחקירה במשרדי החקירות של מס הכנסה.

המקרה אירע בזמן מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה, אשר כלל 107 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 13% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע שנוהל בראשות פקידת השומה ברחובות, נבחרו, בין השאר, עסקים בענפי השירותים והמקצועות החופשיים ועסקים שנתקבל לגביהם מידע.

במהלך הביקורת התגלה כי בעל מינימרקט בראשון לציון לא רשם בספרי העסק צ'קים בסך 1,350 ₪. בעל העסק טען להגנתו: "זה צ'ק ביטחון שגם אם אפקיד אותו הוא לא יכובד". מעצבת שיער ואיפור מראשון לציון, שלא רשמה הכנסות בסך 800 ₪ ששולמו על ידי אחת הלקוחות, בעבור תסרוקת אמרה למבקרים: "הקבלות שלי בבית ולכן לא רשמתי.." בעל דוכן לאוכל דרוזי מנס ציונה בחר בהסבר דומה  לכך שלא רשם את כל הכנסותיו מיום הביקורת: "לא הבאתי היום את הספרים ולכן רשמתי על דף..".

מרשות המיסים נמסר: "פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות