דף הבית / חדשות העיר משני / רוכבים על אופניים חשמליים? כל מה שרציתם לדעת על תקנות התעבורה החדשות

רוכבים על אופניים חשמליים? כל מה שרציתם לדעת על תקנות התעבורה החדשות

רוכבים על אופניים החשמליים, קורקינט או כל כלי ממונע אחר? כדאי שתתעדכנו בתקנות החדשות שנכנסו לתוקף בהתאם להחלטת הממשלה בנושא הגברת בטיחות הפעלתם של אופניים עם מנוע עזר וקורקינט ממונע.

מעתה, הנהיגה מותרת רק למי שיש בידו רישיון נהיגה או שעשה מבחן תיאוריה לקבלת רישיון נהיגה. מגיל 15.5 ניתן לגשת ולהיבחן בבחינה הייעודית.

כמו כן, על רוכב האופניים לוודא כי האופניים שברשותו עומדים בתנאי השימוש של התווית המודבקת עליהם. חובה להדביק פס מחזיר אור על הקסדה וחל איסור לבצע שינויים במבנה האופניים החשמליים.

באשר לרכינוע (סגווי/הוברבורד), בין ההגדרות החדשות שאושרו, על רוחב הכלי יהיה עד 90 ס"מ, הכלי מיועד לנוסע אחד בלבד, מהירותו המירבית לא תעלה על 13 קמ"ש ומשקלו העצמי לא עולה על 60 ק"ג.

כידוע, אזור הרכיבה המותר לאופניים חשמליים ולקורקינט חשמלי הוא על שביל המיועד לאופניים ובהעדר שביל- על הכביש. לעומת זאת, אזור הרכיבה לרכינוע ולקלנועית הוא על המדרכה ובמקום שלא ניתן במדרכה- על הכביש.

בחברה לבטחון נערכים בהתאם, מעדכנים את המסופונים ומקיימים הדרכה לפקחים. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "יש לנו אחריות לשלומם של הרוכבים ומנגד- לשלום הציבור. אנו מקיימים הסברה ופעילויות רבות בנושא במערכת החינוך ובמקביל נחושים להמשיך עם פעילות האכיפה כדי לוודא שנעבור את הקיץ בשלום".

יש לציין כי עיריית ראשון לציון היא מהרשויות הראשונות בישראל שהחלו את האכיפה על אופניים חשמליים בכניסות לתיכונים, לאחר תהליך הסברה ארוך ומינוי פקחים עירוניים שקיבלו סמכויות ממועצת העיר בהתאם לחוק. בתחילה נרשמו התראות ולאחר מכן נרשמו דו"חות, בעיקר בקרב בני נוער, על רכיבה במדרכה במקומות בהם קיימים מסלולי אופניים ייעודיים, דיבור בטלפון הנייד תוך כדי רכיבה או עם אוזניות, הרכבת אדם נוסף ועוד. גובה הדו"חות שנרשמו נע בין 100 ₪ ל-250 ₪. בחלק מהמקרים נקראו ההורים לקחת את האופניים החשמליים של ילדיהם. על פי ההערכות, בראשון לציון לבדה יש כ-5000 אופניים חשמליים. ריבוי התאונות וההפרעה לציבור הובילו את מטה הבטיחות בחברה לבטחון, בראשות ישראל סלע, לביצוע שורה של פעולות בקרב תלמידים וצעירים על מנת להכשיר ולהדריך לרכיבה נכונה. בין היתר נערכו הדרכות וסדנאות בבתי הספר ומבצע לחריטת פרטי בני הנוער על האופניים במטרה להכנסת פרטי הרוכבים למאגר של החברה לבטחון והמשטרה.

 

 

אופניים חשמליים
צילום: חורחה נובומינסקי
43 אחוז מהנפגעים מאופניים בקרב ילדים ונוער שפונו למיון הם בגילאי 10-14
43 אחוז מהנפגעים מאופניים בקרב ילדים ונוער שפונו למיון הם בגילאי 10-14. צילום: דוברות עיריית ראשלצ

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות