דף הבית / חדשות העיר משני / "ראשון לציון עיר שוויונית"

"ראשון לציון עיר שוויונית"

רונן דמארי

 

אירוע מרגש ומלא באנרגיה התקיים בתחילת השבוע באצטדיון האתלטיקה במערב העיר. הפנינג "יחד לב אל לב" הוא אירוע ספורטיבי גדול שהעירייה קיימה מתוך מטרה לקרב לבבות ולחבק את המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. מאות צעירים עם מוגבלות יחד עם משפחותיהם השתתפו. הצעירים התמודדו בארבעה ענפי ספורט שונים כחלק מהמיונים לנבחרת ספיישל אולימפיקס, הארגון הבינלאומי לספורט משלב. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "ראשון לציון היא עיר שוויונית שמקבלת ומחבקת את כולם. התפקיד שלנו הוא לאפשר לתושבים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים ליהנות מאותם שירותים כמו כל התושבים. אני גאה שתושבי העיר ובהם הספורטאים המצטיינים לוקחים חלק באירוע".

מי שהובילה את האירוע היא מחזיקת תיק חינוך מיוחד בעירייה, ד"ר הדס-מלכה הכהן, שהוסיפה: "תיק חינוך מיוחד הוא תיק ראשון ופורץ דרך ברשויות. אחת המטרות שלנו היא שילוב וחיבור בין לבבות של "מיוחדים" לבין החברה כולה כשווים בין שווים. יש כאן מסר חברתי וערכי לשילוב הכלה וקירוב לבבות באמצעות פעילויות ספורט וחוויה משותפת". באירוע השתתפו גם חברי הכנסת יאיר לפיד וקארין אלהרר.

הצעירים התמודדו במיונים בארבעה ענפי ספורט: ריצה ל- 60 מ' ,ריצה ל- 600 מ', זריקת כדור וקפיצה לרוחק. כיאה לאירוע ספורט גדול, גם ספורטאי ראשון לציון יתייצבו ובראשם ההבטחה האולימפית לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט והאצן, אלוף ישראל לשעבר, דניאל אישטה.

"קול המלאכים" הלהקה שכל חבריה ילדים עם תסמונת דאון וריגשה את המדינה, עלתה על הבמה והופיעה עם שני שירים. את האירוע הנחה השדרן והדי ג'יי, ארז דלל, נכה גפיים בעצמו.

האירוע היה פתוח לכלל הציבור ללא עלות וכלל פעילויות רבות המונגשות ומותאמות לכל קשת הגילאים. בין היתר התקיימו מעגל מתופפים, מתנפחים, ג'ימבורי, טרפולינה, בועות סבון, בוצ'ה (ענף ספורט ייחודי לבעלי מוגבלות קשה), הרקדה, גם על כסאות גלגלים, זומבה ועוד.

ד"ר הדס הכהן אמרה בנאומה "תיק חינוך מיוחד הוא תיק ראשון ופורץ דרך ברשויות יש בו סימון דרך לשינוי בתפיסות, ביכולת להכיל ובשאיפה לשוויון וצדק חברתי…למפגש הזה שני מסרים ההופכים אותו למפגש חוויתי וערכי. האחד הוא השילוב והחיבור בין לבבות של מיוחדים לבין החברה. השני הוא ההכרה בפוטנציאל הקיים בכל אחד ואחת וביכולת להגיע להישגים ולהתחרות בארץ ובעולם. להיות מקור גאווה עבורכם המשפחות וגם עבורנו כחברה. וכמו שאני תמיד אומרת: טיפה ועוד טיפה תהיה לנו לים של קבלה, הכלה, שיווין וצדק חברתי. אני מודה לכבוד ראש העיר רז קינסטליך על התמיכה, הרגישות, האכפתיות ועל ההשתדלות האישית שלו ושל רעייתו גלי למען האירוע הזה. תודה והערכה למי שעבדתי איתו בצמידות אסי דרעי מנהל אגף הספורט בחברה העירונית על המקצועיות וההבנה לצרכים שעלו ולאנשים טובים שפתחו את הלב ותרמו לאירוע".

 

צילום: און זיו
צילום: און זיו
צילום: און זיו
צילום: און זיו
צילום: און זיו
צילום: און זיו
ד"ר הדס הכהן
ד"ר הדס הכהן. צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות