דף הבית / חדשות העיר משני / ראשון לציון- העיר הגדולה המובילה בישראל בגיוס לצה"ל

ראשון לציון- העיר הגדולה המובילה בישראל בגיוס לצה"ל

רונן דמארי

 

ראשון לציון ממשיכה להיות העיר המובילה בישראל בגיוס לצה"ל בקרב 14 הערים הגדולות בישראל. מהנתונים המתייחסים לילידי שנתון 1997 שהתגייסו ב-2015 וצפויים להשתחרר השנה, ראשון לציון ניצבת, שוב, במקום הראשון מבין 14 הערים הגדולות בישראל עם 87% בשיעור לגיוס של גברים. למעשה ראשון לציון היא העיר הגדולה היחידה ברשימת הכללית של 20 הערים המובילות בישראל.

גם בקרב הנשים נרשמת גאווה גדולה, כמו בשנה שעברה, גם השנה ראשון לציון במקום הראשון בקרב הנשים עם שיעור של 79.7% בגיוס לצה"ל. כאשר רמת גן היא העיר היחידה שהצליחה להתברג לרשימה הכוללת של 20 הערים המובילות בישראל והיא ממוקמת במקום ה-16, שלושה מקומות אחרי ראשון לציון המדורגת במקום ה-13. שקלול הנתונים כולל 50% שיעור גיוס, 25% שיעור מיצוי לקצונה ו-25% נוספים שיעור אופי השירות. כך שהנתונים מחמיאים שכן הם מבטאים גם שיעור גבוה ליוצאים לקצונה וגם שיעור גבוה באופי השירות, כאשר הכוונה היא לשיעור גבוה למתגייסים לשירות קרבי.

"נתוני הגיוס מוכיחים שיש לנו נוער ערכי ומוביל שתורם לחברה ולקהילה" אמר ראש העירייה הנכנס, רז קינסטליך "חשוב לזכור שמאחורי הנתונים האלו יש השקעה ועבודה רבה של מערכת החינוך בעיר ואגף הנוער והצעירים במינהל קהילה".

בעירייה מציינים כי צעירי ראשון לציון נהנים ממגוון הדרכות, סדנאות, הרצאות ופעילויות בהיותם עוד בטרם גיוסם. אגף הנוער והצעירים במינהל קהילה ומינהל חינוך בעיריית ראשון לציון מפעילים תוכניות ופרויקטים רבים לעידוד והכנה לשירות צבאי. כך למשל, ניתן למנות את מרכז הכנה לצה"ל רשותי באגף הנוער והצעירים, תוכנית ההכנה לצה"ל בבתי הספר, מיצג חילות בתל השומר, יום צה"ל, שבוע גדנ"ע, קבוצות 'אחרי', ערבי הורים, קבוצות "עוצמה" וההעצמה לבני הנוער הן במסגרת בתי הספר והן במרכזי הנוער ועוד. אחד מהפרויקטים המעניינים "צו בצוותא", זהו "צו אחוד" משודרג, במסגרתו יוצאת כל השכבה יחד עם הצוות החינוכי לצו התייצבות בלשכת הגיוס. בתי ספר מדווחים על הצלחתו של המיזם ועל הקשר הישיר מול מפקדת לשכת הגיוס.

בנוסף לכל הפעילויות השוטפות, פרוסים במוסדות החינוך בעיר עשרות חיילים המעניקים מענה מיידי למלש"בים (מיועדים לשירות ביטחון) במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות. בעירייה מייחסים משקל רב לפעילות צוותי ההוראה במוסדות החינוך, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי, המבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל.

בתוך כך, אמש התקיימה הדלקת נר שני של חנוכה בבית חיילים בודדים במרכז העיר בהשתתפות ראש העירייה הנכנס, רז קינסטליך. החיילים מלווים כל השנה על ידי תושבי העיר סוזי ושלום דהן ודבורה פרץ, מנהלת שירות לתושב רמז-כצנלסון. הדלקת הנרות התקיימה במסגרת הפרויקט העירוני קהילתי "מאירים את השכונה" במסגרתו מחולקות חנוכיות לתושבי העיר על מנת לחזק את השכנות והקהילתיות.

 

הדלקת נרות בבית משפחת חיילים בודדים במרכז העיר. צילום: חורחה נובומינסקי
הדלקת נרות בבית משפחת חיילים בודדים במרכז העיר. צילום: חורחה נובומינסקי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות