דף הבית / חדשות העיר משני / צוחק מי שצוחק ראשון

צוחק מי שצוחק ראשון

רונן דמארי

במסגרת פסטיבל הקומדיה וההומור ע"ש ספי ריבלין, המתקיים זו השנה החמישית יתקיים בשבת ה-23.3 מרתון סרטים בכיכובו של ספי ריבלין. שאלנו את הקולנוען, יגאל הרטל, המשמש כיועץ לענייני קולנוע של היכל התרבות וחבר בקרן הקולנוע הישראלי מספר שאלות לרגל המרתון.

 

-אילו סרטים מוצגים במסגרת הפסטיבל השנה ?

 

"חסמבה ושודדי הסוסים" ו"השועל בלול התרנגולות".  סרטים אלה נבחרו מאחר ושמנו לעצמנו כמטרה להגיע לכל  הגלאים והמגזרים. בעוד חסמבה מדבר בעיקר לילדים ולנוער,  כאשר ספי ריבלין מגלם בו את אלימלך זורקין בצורה מושלמת. הסרט "השועל בלול התרנגולות" פונה לקהל המבוגר יותר, זהו סרט האחרון של אפרים קישון בו שייקה אופיר וספי ריבלין מובילים. הסרט אקטואלי היום יותר מתמיד בעיקר בתקופה זו של ריח בחירות באוויר".

 

-מה אפיין את ספי ריבלין בתור שחקן?

 

"ריבלין החל את דרכו המקצועית בתיאטרון החאן בהצגה "משרתם של שני אדונים" מאת גולדוני. ההצגה הזו, למעשה עיצבה אותו כשחקן ובדרן, זה בא לידי ביטוי בכל מה שעשה לאורך כל הקריירה שלו. כאשר הצטרף לתוכנית הסאטירה "ניקוי ראש" שם החלה לפרוח הקריירה הטלוויזיונית שלו, לאחר-מכן, גילם דמויות בלתי נשכחות בתוכניות הילדים של שנות השבעים והשמונים (רגע עם

דודלי, הבית של פיסטוק, זהו-זה) הוא התעלה על עצמו ופיתח את המימיקה וההומור הפיזי שלו לדרגת אומנות וירטואוזית של ממש. ריבלין, גם הירבה לקחת חלק בתוכניות רדיו רבות (הדים מבית החולים) שם עשה שימוש בקולו וביכולת החיקוי יוצאת  הדופן שפיתח במשך השנים.

כשהחל להגיש תוכנית בידור טלוויזיונית במוצ"ש בערוץ הראשון לצד אבי אתגר, בה גילם דמויות מגוונות שבוססו על הסדרה "המלון של פולטי" הכל התחבר אולי בפעם הראשונה  על המסך. לדעתי, תפקידו בהצגה "משרתם של שני אדונים" לצד חברו הטוב ששון גבאי אפיין למעשה את רוב פעילותו האומנותית לאור כל הקריירה המפוארת שלו".

 

יגאל הרטל. צילום: יח"צ
יגאל הרטל. צילום: יח"צ

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות