דף הבית / חדשות העיר משני / פרשת האונס הקבוצתי

פרשת האונס הקבוצתי

רונן דמארי

 

השופטים בבית משפט המחוזי בלוד הקלו בעונשו של אחד מהנאשמים שלא נטל חלק פעיל במעשים, מנע מהנאנסת לקפוץ מהחלון ובכך הציל את חייה. יצוין כי הנאנסת שמסרה את עדותה בבית המשפט מוגדרת כנעדרת.

בהמשך כלאו את המתלוננת בחדר, השכיבו אותה על המיטה ובמשך כשעה וארבעים דקות ביצעו בה, כל אחד בתורו, מעשי אינוס ומעשים מיניים נוספים לשם סיפוק מיני, בזה אחר זה

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, בחודש יוני 2015, בילתה הצעירה במועדון סנוקר בראשון לציון, שתתה משקאות אלכוהוליים בכמות ניכרת והייתה נתונה במצב של שיכרות שפגע באופן משמעותי ביכולתה לתפקד. במהלך הלילה, חטפו ארבעת הנאשמים את הצעירה לחדר בו מתגוררים שניים מהם, כאשר היא מתנגדת למעשים ונאבקת בהם בשארית כוחותיה. זאת, בסוברם כי מדובר ב"טרף קל" ותוך תכנון מוקדם כאשר חלקם "מכינים" את החדר וממתינים להגעתה. בהמשך כלאו את המתלוננת בחדר, השכיבו אותה על המיטה ובמשך כשעה וארבעים דקות ביצעו בה, כל אחד בתורו, מעשי אינוס ומעשים מיניים נוספים לשם סיפוק מיני, בזה אחר זה. כאשר הגיע למקום אדם ששמע את זעקות המתלוננת לעזרה, הטעו אותו הנאשמים בטענה כי המתלוננת אינה שוהה עימם וסילקו אותו מהמקום על מנת שלא יפריע להם בביצוע זממם.

עו"ד שרה טל: "ביהמ"ש קבע כי מעשיהם של הנאשמים לוו באכזריות רבה ובחוסר אנושיות וכי יש להרתיע מפני מעשים כאלו"

בגזר הדין ציינו השופטים, הנשיאה רות לורך, צבי דותן ודבורה עטר: "עוצמת הפגיעה נחשפה בפנינו בעת שמיעת הראיות, הן באמצעות צפייה במצלמות האבטחה אשר תיעדו חלקים מהאירוע והן בעדותה של המתלוננת בבית המשפט. היא העידה בבכי כי נהנתה לשבת ולשוחח עם הנאשמים ועם המכר שלה. היא לא נרתעה ולא חששה מפניהם, שכן לא האמינה כי יעוללו לה כל רע. חטיפתה מהמקום, תוך ניצול חוסר תשומת הלב של המכר לנעשה, היוותה פגיעה קשה בביטחונה האישי. נשיאתה אל החדר על ידי הנאשמים, משל הייתה חפץ – זאת חרף ניסיונה הנואש להימלט מאחיזתם עד לאפיסת כוחותיה – ביזתה את כבודה. המתלוננת תיארה בעדותה את הפחד שחשה בהיותה בחדר, ואת מוכנותה לעשות הכל על מנת לנסות ולהימלט מהמקום, אף במחיר של אובדן חייה".

עוד הוסיפו השופטים: "מדובר על אירוע מתוכנן על ידי שני נאשמים שצפו במתלוננת וחטפו אותה אל החדר. אין מדובר באירוע קצר ונקודתי. המתלוננת נכלאה בחדר פרק זמן ממושך. מעשיהם של הנאשמים לוו באכזריות רבה, בחוסר אנושיות תוך ניצול מצבה כשהיא שתויה וחסרת יכולת ממשית להתנגד. המתלוננת נעדרת תקופה ארוכה לאחר שהעידה במשפט. אנו מקווים כי היא תימצא במהרה, בריאה בגופה, ותמצא כוחות לשקם אף את נפשה".

עו"ד שרה טל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) מסרה בעקבות גזר הדין: "ביהמ"ש הביא לידי ביטוי את הכיעור והסלידה ממעשי הנאשמים- חטיפה בכוח כאשר המתלוננת מתנגדת בשארית כוחותיה ואונס קבוצתי. ביהמ"ש לקח בחשבון את מעשי הזוועות שעברו על המתלוננת באותו ליל סיוטים במשך שעה וארבעים דקות, כאשר הנאשמים נכנסו לחדר בזה אחר זה. ביהמ"ש קבע כי מעשיהם של הנאשמים לוו באכזריות רבה ובחוסר אנושיות וכי יש להרתיע מפני מעשים כאלו".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות