דף הבית / חדשות העיר משני / פרויקט חלליות: ממחזרים פסולת אלקטרונית בבתי הספר

פרויקט חלליות: ממחזרים פסולת אלקטרונית בבתי הספר

רונן דמארי

 

בימים אלו מתבצעת בבתי הספר היסודיים בראשון לציון פעילות ייחודית וחדשנית המעודדת את התלמידים למחזר פסולת אלקטרונית. הפרויקט הנושא את השם

"חללית מ.א.י ראשל"צ" מתבצע בהובלת מינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון, אגף קיימות וסביבה ואגף התברואה ובשיתוף תאגיד המיחזור לפסולת אלקטרונית מ.א.י.

בבתי הספר השותפים לפרויקט החלה הפעילות במפגש כיתתי בו חולקה ערכת חללית להרכבה עצמית לכל תלמיד ושליחת מייל עדכון להורים בנושא. מרגע הנחיתה צוותי בתי הספר, תלמידים ומשפחותיהם נרתמו לנושא והפכו לשגרירי המיחזור של העיר.

הילדים חזרו הביתה כשעליהם להרכיב את החללית, לקשטה  וטעינתה בפסולת אלקטרונית ביתית : כבלים, סוללות, חלקי מחשב ואלקטרוניקה ועוד.

שיאה של הפעילות בתערוכה בית ספרית של החלליות, המתקיימת בימים אלו בבתי הספר השונים. בסיום שנת הלימודים תאגיד מ.א.י, יאסוף את החלליות למפעלי המיחזור.

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, קרן דנה, אמרה השבוע: "לפרויקט החלליות חשיבות גדולה הן בחשיפת הנושא הסביבתי בכלל ומחזור פסולת אלקטרונית בפרט באמצעות פעילות יצירתית הסוחפת אחריה לא רק את ילדי בתי הספר אלא את התא המשפחתי כולו. בזכות הילדים נשמור על הסביבה מהפסולת האלקטרונית המזהמת ונעשה שימוש חוזר בחומרי הגלם מהם היא מורכבת.

הפרויקט יתקיים גם בשנה הבאה, כולי תקווה כי יצטרפו בתי ספר נוספים בשנה הבאה".

 

צילום: פרטי

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות