דף הבית / חדשות העיר משני / פעילות ברוכה של בני הנוער בראשון לציון

פעילות ברוכה של בני הנוער בראשון לציון

רונן דמארי

 

החניכים עמלו במשך חודש ימים על בניית המוצגים למחנה ועל הקמת מחנה מפואר עם תפאורה מרשימה במשך שלושה ימים. בטקס הסיום התבשרו החניכים שזכו במקום ראשון עבור התפאורה במקום הראשון עבור מחנאות השתפרות ומשמעת ובגביע היוקרתי 'אלוף האלופים' ובכך הביאו כבוד רב לסניף ולעיר.

תנועת הנוער ה"מכבי הצעיר" פועלת בעיר ראשון לציון מזה שנים רבות בשני סניפים, והינה מבין התנועות הוותיקות בעיר. סניף ראשון לציון מרכז ממוקם בשכונת גן נחום וסניף ראשון לציון מערב ממוקם בשכונת נווה דקלים

סניף ראשון מערב נמצא בתהליך של צמיחה וגדילה משמעותית.

הפעילות של הסניף מתרחשת פעמיים בשבוע באופן שוטף בנוסף הסניף מקיים טיולים, אירועים קהילתיים ואירועי שיא לאורך כל השנה.

לסניף מגיעים ילדים ובני נוער, מכיתה ג' עד כיתה יב'. שכבות החניכים (ג'-ח') משתתפים בפעולות שמועברות על ידי שכבת הבוגרים (ט'-יב') במודל נוער מחנך נוער. הסניף התבסס בשנים האחרונות כמרכז משמעותי בקהילה וכיום מונה כ- 50 בוגרים וכ- 100 חניכים מהשכונה ומהאזור.

רכז הסניף, יפתח רום, מציין כי אירוע השיא של הסניף והתנועה הוא מפעל מחנה הקיץ. מפעל בו החניכים והבוגרים יוצאים מאזור הנוחות שלהם, ישנים בתנאי שטח, בונים מבנים מחנאיים ועוברים פעילויות מגוונות וייחודיות כגון: בישולי שדה, א"ש לילה, שדאות, מחנאות ועוד.

כאמור, השנה סניף ראשון לציון מערב זכה במקום הראשון התחרות המחנה, מבין כל סניפי תנועת ה"מכבי הצעיר". הסניף הצטיין במספר תחומים שונים: תפאורה, מחנאות, הדרכה ומס"ד (משמעת סדר ודייקנות).

לדברי רום: "הסניף עשה קפיצת מדרגה משמעותית השנה, התקדם רבות ונמצא בתנופה עצומה קדימה. כל זאת הודות לבוגרי הסניף, נערים ונערות, מחנכי ומנהיגי העתיד שלנו שבוחרים לתת מעצמם ומזמנם למען אחרים.

בנימה אישית, אני ממליץ לכולם לקחת חלק בתנועות נוער באשר היא, לקחת חלק בפעילות ערכית וחינוכית, פעילות שנותנת מעבר, פעילות שנותנת כלים שלא מקבלים בשום מקום אחר. אני מזמין אתכם בשם מכבי צעיר סניף מערב להצטרף אלינו למשפחה, משפחה חמה ומחבקת, משפחה שמקבלת כל אחד ונותנת לכל אחד את המקום שלו ואת מה שהוא צריך. אז תעשו לעצמכם טובה ותצטרפו לתנועת נוער, ואם אתם רוצים לעשות לעצמכם טובה יותר גדולה, תצטרפו אלינו למשפחת מכבי צעיר ראשון מערב".

אחת האמהות, ענת קנון, מסרה ל"גל גפן": "אנחנו כהורים מעודדים את הילדים שלנו להשתתף בכל הפעילויות של הסניף, במחנות קיץ, בטיולים בימנו שרוב הילדים צמודים למסכים חשוב מאוד לעודד את האינטראקציה הבן אישית

את לקיחת האחריות ואת היצירתיות. הילדים גם זוכים לחוות את נושא ההדרכה וזה יכול לתרום להם רבות בעתיד בצבא ובחיים בכלל. אנחנו גאים בהם המון על העשייה שלהם לטובת בניית המחנה גם לתוך השעות הקטנות של הלילה

ובכלל על העשייה שלהם במסגרת התנועה כולל התנדבויות בכל מיני מקומות.

חשוב שגם עיריית ראשון וביחוד העומד בראשה רז קינסטליך ישקיעו יותר בתנועות הנוער בעיר אם זה בהכרה ואם זה בתקציב. ואכן מתוכנן בקרוב מפגש של הבוגרים עם ראש העיר".

צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות