דף הבית / חדשות העיר משני / פסנתר "כנף" במרכז העיר

פסנתר "כנף" במרכז העיר

רונן דמארי

השבוע הציבה העירייה במרכז מדרחוב רוטשילד, סמוך למגדל המים ההיסטורי, פסנתר "כנף" שחור. לא, זו לא טעות, הפסנתר אמיתי וכל אחד יכול לנגן עליו. כחלק מהמגמה העולמית להכניס חיים ומוסיקה למרכזי הערים, גם תושבי ראשון לציון יכולים ליהנות מכלי נגינה ציבורי. הפסנתר עטוף בטון שנועד לשמור עליו מפגעי מזג האוויר ומוונדליזם. זו גם הסיבה שבפועל אין לפסנתר כנף. הראשון שהתנסה על הפסנתר הוא לא אחר מאשר הזמר והרקדן סטפן, שכידוע תושב העיר. עוברי האורח הופתעו לראות את הפסנתר ואת הנגן המפורסם. קלידי הפסנתר יהיו פתוחים לנגינה מעשר בבוקר ועד עשר בערב, למעט הפסקת צהריים בין 14:00 ל-16:00.
אגב, זה לא הפסנתר היחיד שכיכב השבוע בעיר. בחטיבת הביניים המעיין, הוכנס פסנתר ללובי בניין החטיבה. משפחת אחת התלמידים תרמה את הפסנתר לבית הכנסת ומאז הוא מהווה מוקד פעילות בהפסקות, כאשר תלמידי החינוך המיוחד מוצאים בו מקור לבטא את עצמם. עם הזמן הוחלט לשלב את הפסנתר במסגרת יום הלימודים ואפילו הסבים והסבתות של התלמידים הוזמנו לנגן עליו.
המורה למוזיקה, רויטל אלון, מספרת: "העמדנו אותו במבואה וכבר בהפסקה הראשונה פצחנו בנגינה. המחזה היה מרגש – תלמידים מכל הכיתות הגיעו לראות מקרוב את 'הדייר' החדש. היום, הפסנתר הפך להיות חלק מהנוף הבית ספרי. יצרנו משמעות נוספת בהפסקות ואנו מגלים כישרונות חדשים. תלמידים ניגשים אל הפסנתר ומנגנים, אחרים מתאספים ומאזינים. אני רואה בפעילויות המוזיקאליות פתח לחיבור חברתי משמעותי, חיבור בין תלמידים, מורים וחיבור לבית הספר. כולי תקווה כי נמשיך ונשכיל לפתח את המוזיקה בבתי הספר לתועלת כולנו".

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות