דף הבית / חדשות העיר משני / עשור לגינה הקהילתית ברמת אליהו

עשור לגינה הקהילתית ברמת אליהו

רונן דמארי

 

עבור 15 מבנות הקהילה האתיופית בשכונת רמת אליהו, הגינה הקהילתית בשכונה שהוקמה ומופעלת על ידי מוקד קליטה במינהל לשלוב חברתי, היא לא רק מקור לזנים מיוחדים מהמטבח האתיופי, כי אם גם, ואולי בראש ובראשונה- מקום מפגש קהילתי.

הגינה הוקמה לפני עשור על ידי עיריית ראשון לציון כדי לאפשר לקהילה ומאפשרת להן לשמר את המסורת של עבודת האדמה בה עסקו בארץ מוצאן תוך חשיפה לאמצעי גידול חקלאי מודרני.

הגידולים מותאמים לעונות השנה: פלפל חריף, חסה, תפוח אדמה, תירס, פטרוזיליה, כרוב, כרובית ועוד. שפע היבול שמתקבל מתחלק בין המשתתפות ואף מספיק לאנשי הקהילה. את הטיפול ותחזוקת הגינה מלווה האגרונום שמעון ברנר שעושה זאת בהתנדבות מלאה.

"אנחנו מנצלים את כל עונות השנה" מספר רכז התעסוקה במוקד הקליטה, אגינטו רטה "האגרונום שמלווה אותנו מציע מה ניתן לגדל על פי עונות השנה, אבל הבחירה היא של הנשים שמקפידות לטפל ולטפח את הגידולים. הן מגיעות לפני הזמן וחלקן אפילו החלו לטפח גינה בחצר ביתם".

 

נוסף על כך, בגינה מגדלים גם ירקות מהמטבח האתיופי שלא ניתן למצוא בשוק או בחנויות. כך למשל הן מגדלות מיני פלפלים מיוחדים וחריפים במיוחד וגם "גומן אתיופי", ירק המזכיר חסה אך עשיר יותר בוויטמינים.

הצלחת הגינה הובילה גם את מינהל הרווחה להקים לפני מספר שנים, ביחד עם מינהלת השכונה של רמת אליהו ומשרד השיכון-שיקום שכונות, גינה נוספת בשכונה המשרתת את תושבי האזור. על גינה זו היו אמונים עולים ותיקים וחדשים, דבר שחיבר בין הדורות.

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות