דף הבית / חדשות העיר משני / סקר של עמותת "אור ירוק": 62 אחוזים מבני הנוער בראשון לציון חושבים שרכיבה על אופניים תחת השפעת אלכוהול איננה מסוכנת

סקר של עמותת "אור ירוק": 62 אחוזים מבני הנוער בראשון לציון חושבים שרכיבה על אופניים תחת השפעת אלכוהול איננה מסוכנת

בשנים האחרונות עולה נושא הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים כגורם המסכן את בני הנוער כאשר הרכיבה על הכלים הללו מותרת החל מגיל 16. כדי להבין את ממדי התופעה והסכנה בקרב בני הנוער ביצעו לאחרונה קבוצות הנוער של העמותה סקר מקיף העוסק בנושא. הסקר בוצע בקרב למעלה מ- 500 בני נוער וצעירים ב-28 רשויות שונות. השאלות נגעו לעמדותיהם של הנשאלים בנוגע להתנהגות נכונה ברכיבה ותפיסת המסוכנות בדרכים. בין הישובים בהם ערכו פעילי הקבוצות את הסקר גם בראשון לציון.

יצוין כי בראשון לציון נפגעו מתחילת השנה ועד חודש אוקטובר 68 צעירים (15-24) בתאונות דרכים, מהם שמונה נפצעו באורח קשה.

על פי נתוני הסקר 93 אחוזים מבני הנוער סבורים כי רכיבה על אופניים ללא קסדה היא מסוכנת, 75 אחוזים מהם סבורים כי רכיבה על אופניים חשמליים מסכנת חיים, 33 אחוזים מבני הנוער משוכנעים כי אין בעיה להרכיב נוסע נוסף על האופניים ואילו 85 אחוזים מהם סבורים כי שימוש בטלפון נייד בזמן רכיבה על אופניים חשמליים מסוכן. עוד עולה מהסקר כי 71 אחוזים מבני הנוער סבורים כי אופניים חשמליים מסוכנים יותר מאופניים רגילים.

'קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין' פועלות במטרה לעורר את המודעות בקרב בני הנוער לנושא הבטיחות בדרכים ולעודד אותם להיות מנהיגים צעירים בתחום הבטיחות, אשר יוכלו להשפיע על הקהילה בה הם חיים לשיפור בנושא ולמניעת תאונות בהווה ובעתיד.

במסגרת פעילות קבוצות הנוער רוכשים בני הנוער ידע בתחום הבטיחות בדרכים וכלים להצלת חיים ומקיימים פעילות חברתית להעלאת המודעות לנושא זה בקרב הקהילה המקומית בכלל ותלמידי התיכונים בפרט.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק התייחס לממצאי הסקר ומסר: "בהיעדר תחבורה ציבורית נוחה וזמינה בני נוער רבים בוחרים לעשות שימוש באופניים חשמליים ואופניים רגילים. תוצאות הסקר מראות שחלק גדול מהם פשוט לא מבין עד כמה מסוכן לרכוב ללא קסדה, תחת השפעת אלכוהול או בהיסח הדעת, פעולות שחושפות אותם לסכנה גדולה. לרוכבי הדו גלגלי אין שלדת פח או חגורת בטיחות שתגן עליהם ולכן קסדה היא אביזר הבטיחות החשוב ביותר עבור הרוכבים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את המודעות בקרב בני הנוער במדיות שבהן הם נמצאים לחשיבות של חבישת קסדה וציות לחוקי התנועה ובמקביל, גם במשטרה צריכים להוסיף שוטרים וניידות כדי להגביר את ההרתעה בקרב הרוכבים במטרה למנוע רכיבה בניגוד לחוקים, כזאת שמסכנת את חייהם".

 

אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות