דף הבית / חדשות העיר משני / מתקני "שקי קקי" לאיסוף צואת כלבים חוזרים לרחובות העיר?

מתקני "שקי קקי" לאיסוף צואת כלבים חוזרים לרחובות העיר?

רונן דמארי

 

ביוזמת חברת מועצת העיר ראשון לציון אילנית הרוש, מחזיקת תיק בריאות הציבור ויו"ר ועדת איכות הסביבה, יחל בקרוב פיילוט באחת השכונות בעיר שבמסגרתו יוכלו בעלי הכלבים להצטייד בשקית על מנת לאסוף אחרי כלביהם.

הרוש העבירה לאחרונה הצעה לסדר בנושא לראש העיר, רז קינסטליך, במסגרתה הציעה להציב מחדש מתקני שקיות איסוף לצואת כלבים ברחבי העיר במוקדים מרכזיים וזאת על מנת להגביר את הזמינות לכך. בנוסף הציעה הרוש כי העירייה תערוך סקר שימפה את הסיבות שמונעות מהתושבים את איסוף הגללים של הכלבים.

לדברי הרוש: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לתלונות רבות של תושבים על צואת כלבים על מדרכות, פארקים וגני משחקים ברחבי העיר. רק בחודשים האחרונים הגיעו ללשכתי פניות רבות בנושא. קיימות מספר דרכים לצמצם את התופעה, ביניהן הגברת האכיפה, חינוך התושבים, הגדלת שירותי הניקיון, אך גם אספקה של פתרונות מידיים לבעלי הכלבים, בדמות שקיות איסוף זמינות".

לדבריה, בעבר התקינה העירייה, כחלק מקמפיין "הולכים על ראשון נקייה", מתקני "שקי-קקי", מחומר ממוחזר, אך אלו נאספו לאחר זמן קצר. "היו תושבים שרוקנו את השקיות מהמתקן ולקחו כמות חריגה, וכך לא נותרו עוד לאלו שהיו זקוקים לכך", מספרת הרוש. "במסגרת הפיילוט, נחשוב על פיתרון שיאפשר לתושבים לקחת רק שקית או שתיים, בהתאם לצורך המידי, על מנת שיינתן מענה אמיתי.

יצוין כי מתקנים דומים הוצבו בערים רבות, כגון פתח תקווה, כפר סבא ורמת השרון, וזוכים להצלחה ולשיתוף פעולה מצד התושבים. על הפיילוט תעבוד הרוש במשותף יחד עם חברת מועצת העיר קרן דנה, מחזיקת תיק איכות הסביבה. "אני מודה לחברתי קרן דנה שנרתמה לנושא, וכמובן, לראש העירייה רז קינסטליך, שאישר את הפיילוט ומתייחס לכך ברצינות הראויה", אומרת הרוש.

אילנית הרוש
אילנית הרוש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות