דף הבית / חדשות העיר משני / "מתווה שלא יפגע ברחובות הצרים"

"מתווה שלא יפגע ברחובות הצרים"

רונן דמארי

 

לאחר הפגישה הציג חממי המחזיק בתיק ההנדסה, מתווה אותו הוא מתכוון לקדם במהלך הקדנציה הבאה לפיו הקו לא יעבור בשכונות עצמן, אלא יהיה בחלקו מתחת לפני הקרקע ולא יגיע לרחוב רוטשילד.

לדברי חממי: "אם נבצע מהלך שבו תוואי ה'קו החום' של הרכבת הקלה לא יתוכנן כראוי ולא יילקחו בחשבון גם צרכי ציבור התושבים, אני חושש כי במקום לברך נצא חלילה מקללים. זהו צו השעה, אין לברוח מאחריות, אלא יש לקחת אחריות להתגבר על מגבלה כזו או אחרת ולבצע".

חממי גם מציע מתווה פעולה, שיוכל להתניע את המהלך: "אני מציע לנסות לקבוע מתווה שלא יפגע ברחובות שהינם צרים וצפופים ממילא ולהתוות את הקו החום של הרכבת הקלה על בסיס ההגדרה שנתנו". אומר חממי, ששב ומדגיש כי בכל החלטה צריכים לשתף ולקחת בחשבון את עמדת התושבים, שאם לא כן "נעשה עוול ונבכה לדורות".

הקו החום, על פי חממי, יתחיל מבית החולים אסף הרופא, ימשיך לשכונות החדשות נרקיסים הרקפות ממזרח לשיכון המזרח לכיוון כפר אריה כשהוא נושק לדרום שיכון המזרח עד לתחנת ראשונים. משם הקו יפוצל לשניים קו חום 1 וקו חום 2. קו חום 1 מתחנת ראשונים ימשיך לדרך יגאל אלון דרך הגן בעברית ימשיך בסמוך לשכונות מרום ראשון לכיוון אזור התעשייה המזרחי לעיר ומשם יכנס חלקית לשכונת נחלת יהודה הדרומית יחצה את רחוב ז׳בוטינסקי לכיוון משה דיין עד למערב.

הקו החום 2 ימשיך מתחנת ראשונים לרחוב הרצל עד לרחוב עולי הגרדום ומשם לרחוב ז׳בוטינסקי שזה כולל את מתחם היקב ואת מתחם הפינוי בינוי של החייל האלמוני ומשם יחזור דרך הרצל  וימשיך לרחוב תש״ח ויכנס לרחוב שפרינצק עד לצומת בן גוריון ומשם לכיוון המכללה עד לתחנת משה דיין.

על פי תוכנית חממי, במקומות שיהיה הכרח להיכנס למרכז כזה או אחר של מגורים, קיימת גם אפשרות של בניית מתווה נסיעה תת קרקעי, בעיקר במקומות  בהם תנועת הרכבת תפגע באיכות החיים, במרקם הנוף כולל פגיעה בשטחים ירוקים.

השר כץ ויוסי חממי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות