דף הבית / חדשות העיר משני / מראשון לציון לקורס הבקרה היוקרתי בחיל האוויר

מראשון לציון לקורס הבקרה היוקרתי בחיל האוויר

רונן דמארי

בקרי אוויר אחראיים על מעקב אחר כלי טיס הצבאיים והאזרחיים בארץ וניהול משימות אוויריות, לכן יש להם אחריות רבה בשמירה על שמי מדינת ישראל. בנוסף, המרחב האווירי של מדינת ישראל הוא בין הצפופים בעולם ולכן הם נדרשים להתמודד עם אתגר זה יום יום. הקורס, בין המבצעיים בחיל, נמשך לאורך חצי שנה שבהן לומדים בקרי האוויר המיועדים כיצד לנהל את השמיים של מדינת ישראל. הם לומדים על כלי הטיס במדינה, וכיצד ניתן לגלות, לזהות ולסנכרן אותם במרחב האווירי מול גורמי תעופה צבאיים, אזרחיים ישראלים ובינלאומיים. הם מהווים את הגורם המקשר בין כלי-הטיס בשמיים לבין השולטים על הקרקע ושותפים פעילים לכלל משימותיו של חיל-האוויר בשגרה ובחירום. לבקרי האוויר חשיבות בהגנה על מדינת ישראל- מלווים את הטייסים בעודם בשמיים, מזהירים אותם מאיומים ואחראיים לשמור על בטיחותם. במסגרת תפקידם מסווגים ומאתרים כלי טיס עוינים העלולים לחדור ולבצע פעילות עוינת בגבולות המדינה ומזניקים את מטוסי ומסוקי הקרב במידת הצורך. עם סיום הקורס, מחולקים ליחידות השונות של מערך הבקרה: יחידות בקרה אזוריות (יב"א) הנמצאות בצפון ובדרום, ויחידת בקרה המשמשת כמרכז ההדרכה של המערך בבסיס עובדה.

בין המסיימים- סג"ם ג', בן 20 מראשון לציון.

סג"ם ג' מראשון לציון למד בתיכון "יגאל אלון" והרחיב מגמות אתלטיקה, מדעי המחשב ופיזיקה. לקח חלק בתנועת הצופים במשך 3 שנים, ובזמנו הפנוי אוהב לעסוק בספורט. את מסלולו הצבאי החל בחודש יולי 2017 בקורס טיס ולאחר שנה וחצי הפסיק את השתתפותו בקורס. משם בחר לצאת לקצונת הבקרה בחיל האוויר: "לא הכרתי את התפקיד לפני, אבל עם הקורס הבנתי שיש עולם שלם מאחורי הקלעים שאנשים לא יודעים. מדובר בתפקיד מאוד מבצעי, והמקום בו אנחנו יושבים, יחידת הבקרה האזורית (יב"א) מתכללת בתוכה את כל פעילות חיל האוויר בגזרתה. יש לבקרי האוויר עבודה 24/7 מסביב לשעון". לסג"ם ג' זיכרונות טובים מהמסלול: "באחד הימים ציינו 50 שנה למלחמת ההתשה באירוע מורשת גדול שעזרנו לארגן. הגיעו אנשי בקרה לשעבר מאותה התקופה וזה היה אירוע מורשת מרגש".

סגמ ג'
סג"מ ג'. צילום: דובר צה"ל

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות