דף הבית / חדשות העיר משני / מסתמן: שני רבנים ראשיים לראשל"צ

מסתמן: שני רבנים ראשיים לראשל"צ

רונן דמארי

 

מאז פטירתו של הרב יוסף עזרן ז"ל, מזה כשמונה שנים לא מכהן בעיר רב ראשי ספרדי. למרות עתירה שהוגשה בנושא לפני כשנה וחצי, נראה כי ההליך מתקדם בעצלתיים. כרב הראשי האשכנזי של העיר מכהן הרב יהודה דוד וולפא (87) במשך למעלה מארבעה עשורים.

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הסיעות נקבע כי: "מועצת העיר בראשותו של ראש העיר תקבל החלטה על מינוי שני רבני עיר – רב אשכנזי ורב ספרדי. זהות המועמד לתפקיד רב העיר הספרדי תיעשה בעצה אחת עם סיעת ש"ס, זהות המועמד לרב האשכנזי יהא בהמלצת ראש העירייה וסיעת ש"ס תתמוך בו.

זהות שני החברים בוועדת הבחירות לרב העיר מטעם העירייה ייקבעו על ידי ראש העירייה בתיאום עם סיעת ש"ס".

עוד נאמר בהסכם: "הואיל והצדדים מעוניינים להגיע להסכם זה אשר מושתת על הבנה הדדית של שוויוניות בין הציבור הדתי והחרדי וזה שאינו דתי, מתוך רצון לחיים משותפים בעיר בין חלקי האוכלוסייה השונים החיים בהרמוניה, מתוך פתיחות והבנה לצרכיו המיוחדים של המיעוט הדתי והחרדי שהם חלק אינטגרלי של תושבי העיר ראשון לציון, על פי יכולות העירייה בהתאם למצבה הכספי ולניהול כספי תקין ותוך שמירה על מצעי הצדדים.

בין הצדדים הוסכם כי סיעת ש"ס תתמוך במצע של סיעת הירוקים + הצעירים המגלם בתוכו שמירת הסטטוס קוו במרחב המוניציפלי. על מנת לאפשר לש"ס לקדם את מטרותיה ומצעה במסגרת קווי היסוד של הקואליציה העירונית הרב אריה כהן ימונה לתפקיד סגן ראש העיר ברוטציה החלקה הראשון של הקדנציה ובחלקה השני למשנה לראש העיר. לרב אריה כהן תינתן האצלת סמכויות כמחזיק תיק מורשת יהודית".

עוד נאמר בהסכם שהועבר לידיעת כלל דרגי העירייה כי: "העירייה תקדם את עקרון השוויון לכל שכבות האוכלוסייה ולפי זה יסוכם לאחר הרכבת הקואליציה על תקציב העירייה ותקציבי הפיתוח בהתאם לצרכי הציבור התורני בעיר. סוכם שלאחר הרכבת הקואליציה ייפתח ההסכם ונדון בארגז הכלים שיועבר לסיעת ש"ס במועצת העיר".

הרב אריה כהן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות