דף הבית / חדשות העיר משני / מסר של אחדות

מסר של אחדות

מי ליאור

לפני 133 שנה, בט"ו באב, הונף לראשונה במושבה ראשון לציון הדגל כחול לבן שלימים הפך לדגל מדינת ישראל. בערב ט"ו באב, עיריית ראשון לציון בשיתוף מוזאון ראשון לציון שיחזרו את אותו אירוע מכונן שאיחד את בני המושבה והעניק להם תחושת גאווה. גם באירוע השחזור יצא מסר של אחדות וגאווה כשהעירייה בשיתוף עם מוזאון ראשון לציון אירחו כמאה ילדים מיישובי עוטף עזה אשר לקחו חלק באירוע והניפו יחד עם ילדי העיר את דגל המדינה באירוע שכולו אהבה כחול לבן.
האירוע, שהתקיים  לרגל חגיגות ה-70 למדינה, כלל תהלוכה תיאטרלית, תפאורה מרשימה של המושבה בימיה הראשונים ודמויות היסטוריות שקמות לתחייה. בנוסף, התקיים משחק משפחות מרתק שהוביל אל הדגל הראשון.
ילדי עוטף עזה הוזמנו על ידי העירייה ומוזאון ראשון לציון לקחת חלק בפעילות הן על מנת להעביר מסר חשוב של אחדות העם והן על מנת לתת להם הפוגה מהמצב הביטחוני בדרום.  במהלך הביקור הם עברו סדנאות והדרכות במוזאון אגם  ולאחר מכן נסעו למוזאון ראשון לציון ולקחו חלק בפעילות.
במושבה ראשון לציון נוצר והונף לראשונה דגל הלאום וכמו כן נולד בו ההמנון הלאומי "התקווה". הדגל, דגל כחול לבן עם מגן דוד, נוצר לכבוד חגיגת שלוש שנים למושבה שנחגגה בט"ו באב בשנת 1885 על ידי חלוצי ראשון לציון, ישראל בלקינד ופאני מאירוביץ'. המנון "התקווה" נולד בראשון-לציון בשנת 1887. במושבה ראשון לציון נכתבו השורות הציוניות: "התקווה בת שנות אלפיים/ להיות עם חופשי בארצנו / ארץ ציון וירושלים" והאיכר שמואל כהן התאים בראשון לציון את המנגינה למילותיו של נפתלי הרץ אימבר. מכאן פרש השיר כנפיים והגיע אל לב העם היהודי באשר הוא.

אירוע שחזור הדגל הנפת הדגל במוזאון ראשון לציון. צילום: עידן גרוס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות