דף הבית / חדשות העיר משני / מנווטים עם Google באופניים, גם בראשון לציון

מנווטים עם Google באופניים, גם בראשון לציון

 רונן דמארי

 

אחרי לונדון, פריז, ניו יורק וברלין, גוגל השיקה השבוע, לראשונה בישראל, את האפשרות לנווט בשבילי אופניים במרחב העירוני באמצעות אפליקציית המפות של Google. השירות זמין בכל הארץ. פיצ'ר הניווט באופניים של מפות Google, מאפשר לרוכבים לבחור את המסלול הנוח והבטוח ביותר עבורם.

איך זה עובד? פשוט מאוד. מזינים כתובת יעד ובוחרים באפשרות 'רכיבה', עם האייקון של רוכב האופניים, כאמצעי התחבורה. הפיצ'ר יאתר עבור המשתמשים את מסלול הרכיבה הקצר ביותר בהתבסס על שבילי אופניים קיימים, מינימום עליות והימנעות ככל הניתן מכבישים מסוכנים. כעת, במקום לנווט באמצעות אפשרויות או אפליקציות שמתאימות לכלי רכב, הולכי רגל או תחבורה ציבורית, אפשר לבחור בניווט יעודי לאופניים שגם יציע מסלולים חלופיים.

עיריות תל אביב, ראשון לציון וירושלים עבדו בשיתוף עם Google בכדי לשפר את איכות הניווט בפיצ'ר, על ידי עדכון נתוני שבילי האופניים בשטחן. את המידע על מיקום שבילי האופניים, העבירו העיריות במטרה להנגיש את השבילים למספר הרב ביותר של רוכבים בעיר, להקל על התושבים בתכנון הנסיעה והתניידות בערים עצמן ולהוריד את כמות הפקקים בכבישי הרשויות העירוניות. זאת לצד עזרה בשמירה על בטיחות הנסיעה של התושבים, עידוד פעילות גופנית ועזרה בצמצום זיהום האוויר וכמות כלי הרכב בשימוש בעיר.

על פי נתוני "עמותת ישראל בשביל האופניים" כ-60 אחוז מתושבי ישראל גרים במרחק רכיבה על אופניים ממקום עבודתם, מרחק של עד 15 קילומטר. על פי נתונים מהשנה שעברה של עיריית תל אביב, 16 אחוז מתושבי העיר מגיעים לעבודה באופניים, מדובר בגידול של 11 אחוז בשנתיים לצד עליה של 10 אחוז בשימוש באופניים חשמליים. על פי נתוני עירית ירושלים, 40 אחוז מבתי האב בישראל מחזיקים לפחות זוג אחד של אופניים.

 

 

צילום: חורחה נובומינסקי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות