דף הבית / חדשות העיר משני / מבקשים צל במרכז העיר

מבקשים צל במרכז העיר

רונן דמארי

 

רוצים צל: תושבים מלינים על המדרכות ברחוב רוטשילד, בין רחוב ז'בוטינסקי  לרחוב התקווה (ליד בית ההסתדרות), אולם הדגישו כי ישנן מדרכות נוספות ברחבי העיר בהן אין עצים שמספקים הצללה והדבר מורגש היטב במהלך השבועות האחרונים.

יצוין כי באזורים המצוינים מתכנסת לעיתים קרובות אוכלוסייה גדולה של בני הדור השלישי, שמגיעה למפגשים חברתיים והרצאות וסובלת מהמצב הקיים.

תושבת העיר, נאווה ריינס, פנתה לראש העיר רז קינסטליך בנושא כבר בחודש מרץ והתריעה: "עכשיו, בטרם יגיעו ימי הקיץ הלוהטים, אני מבקשת להפנות את תשומת ליבך למדרכות החשופות בעירנו, ללא הגנה מפני השמש הקופחת.

התחממות כדור הארץ מחד, קרינת השמש הפוגעת בשטחים בנויים, גגות, כבישי אספלט, המכוניות הנוסעות על פני הכבישים הפולטות חום מאידך גורמים לעומס חום בלתי נסבל. נוסיף לזאת את הארכת חיי האוכלוסייה, הזדקנות, המצב שלנו, דיירי העיר הופך קשה מנשוא והצמחייה והעצים על המדרכות אין בהם כדי לשנות את המצב. הפתרון שיכול להקל על המצב הוא הצללה על המדרכות שתגרום לשיפור המאזן האנרגטי. לצורך כך יש להתייעץ עם אדריכלים ייעודיים  לעניין.

יש בערים בארץ ובעולם דוגמאות טובות ויפות לכך, אין סיבה שראשון לא תיקח דוגמא ואולי תהייה גם בין הערים המחדשות והמובילות בנושא".

ריינס קיבלה מענה ממנהלת פניות הציבור איריס לבון ובו נאמר בין היתר כי בעירייה ממשיכים כל העת לבחון תוספת עצים להגברת הצללה ולהוסיף נטיעות.

התושבת שלא אהבה את המענה שקיבלה שבה ופנתה לראש העיר: "קיבלתי תשובה "מפתיעה" ממנהלת פניות הציבור בו מסבירה הגברת את מודעתכם לצורך בתוספת הצללה במדרכות וטורחת לציין את מיזם "שנת היער העירוני". היא מוסיפה וכותבת שצל העצים הוא הצל המומלץ ומוסיפה פרטים בחשיבות עצי המדרכות.

אין צורך לסיים את הפקולטה לחקלאות כדי לדעת שקצב צמיחת נוף העצים הוא איטי (בתנאי שלא גוזמים, ונוטעים את העצים המתאימים), שהמרחק בין גומת עץ אחת לרעותה הוא גדול וייקח שנים רבות ליהנות מצילם. יש להניח שבני הדור המבוגר הזה והדור שאחריו לא יזכו לחסות בצילם. כבוד מיזם שנת היער העירוני במקומו מונח אף לא כפתרון מיידי".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מודעת לנושא ובמסגרת "שנת היער העירוני" אנו בוחנים תוספת צל במדרכות באמצעות עצים. צל העצים הוא המומלץ ביותר, הן בהפחתת הטמפרטורה, ספיחת זיהום ועוד. יש לציין כי מרכז העיר הוותיק מאופיין במדרכות צרות ומרובות תשתיות, לכן נעשית עבודה מדוקדקת לאיתור מיקומים לשתילת עצים בוגרים. באשר למדרחוב רוטשילד, ישנה כוונה לתקין הצללה זמנית באמצעות יריעות".

אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות