דף הבית / חדשות העיר משני / לזכרו של שלמה לוי

לזכרו של שלמה לוי

רונן דמארי

 

הרחוב שנבחר להנצחת שמו של חבר המועצה שלמה לוי, מתחיל ברחוב הצבר ומסתיים ברחוב חיים הרצוג. לוי שהלך לעולמו בחודש אוגוסט אשתקד  כיהן כיו"ר ועד שיכוני המזרח בין השנים 2012-1982 וכחבר מועצת העירייה בין השנים 2013-1993.

לוי שימש סגן ראש העיר ראשון לציון בשנים 1997-1998. במסגרת תפקידו כיו"ר ועד שיכוני המזרח הוביל פרויקטים רבים, ביניהם: פרויקט שיקום שכונות, פתיחת מרכז מסחרי בשכונה, הקמת אנדרטה לזכר חללי צה"ל בני השכונה, הקמת מתנ"ס, פיתוח והנגשת התחבורה הציבורית בשכונה.

ועדת השמות שהחליטה פה אחד להנציח את לוי נימקה: "במהלך 20 השנים בהן היה חבר במועצת העירייה כיהן בתפקידים רבים ביניהם: סגן ראש העיר, מחזיק תיק הנדסה, יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה, חבר איגוד ערים כיבוי אש, חבר ועדת הנהלה, חבר דירקטוריון החב' העירונית, חבר הנהלת מרכז הנופש והספורט של ההסתדרות, חבר דירקטוריון החברה הכלכלית, מחזיק תיק פיקוח ובטחון ציבורי, מחזיק תיק רישוי עסקים. דלת ביתו הייתה פתוחה בכל עת בפני תושבי העיר בכלל ותושבי שכונת שיכון המזרח בפרט, ע"מ לסייע בידם ככל שניתן".

 

ראש העיר רז קינסטליך מסר השבוע ל"גל גפן": "שלמה לוי ז"ל היה אחד מאנשי הציבור האהובים, החשובים והתורמים ביותר לראשון לציון ולתושבי העיר. קריאת רחוב על שמו היא החלטה ראויה שאני מברך עליה. היה לי קשר אישי מיוחד עם שלמה ז"ל, ואני אפילו זוכר שכבר לפני 15 שנה הוא אמר לי: 'יום אחד אתה תהיה ראש עיר'. ראשון לציון תנציח ותכבד את זכר אנשי העיר שפעלו למען הציבור. אני חש חובה מוסרית לעשות זאת וכך נכון לעשות גם לגבי שלמה ז"ל".

 

יו"ר ועדת השמות, יוסי חממי אמר: "היה לי הכבוד במסגרת תפקידי כיו״ר וועדת השמות לרחובות וההנצחה בישיבתה האחרונה של הוועדה ערב הבחירות אוקטובר 2018 להנציח את זכרו של החבר שלמה לוי ז״ל, על יד קריאת שם רחוב על שמו המלא ״שלמה לוי״. עשייתו הציבורית הרבה אינה שנויה במחלוקת ונעשתה על ידו תמיד באהבה רבה, ומעולם עשייתו הייתה בעבור כל אחת ואחד שפנו אליו והגיעו למפתן דלתו. קיימת סמליות הרבה בהחלטתה של הוועדה להעניק שם רחוב שמיקומו נקבע  בשכונת שיכון המזרח השכונה שהייתה אהובה עליו ביותר. יהי זכרו ברוך".

 

בנו של לוי, אייל, שכיהן אף הוא כחבר מועצה בקדנציה החולפת מסר השבוע ל"גל גפן": "אני רוצה להודות לראש העיר רז קינסטליך על היוזמה לפיה נקרא רחוב בעיר ראשון לציון על שם אבי, שלמה לוי, ז״ל, וכן ליו״ר ועדת שמות מר יוסי חממי ולחברי הועדה. ההודעה על כך ריגשה אותי מאוד, זה כבוד גדול לי ולמשפחתי, אני אמנם לא נבחרתי הקדנציה הזו להמשיך את כהונתי כחבר מועצה, אך אמשיך את דרכו של אבי לשרת את הציבור. אבי החל את דרכו הפוליטית כיו״ר ועד שכונת שיכון המזרח ורק לאחר מכן נבחר לכהן כחבר מועצה, במשך 25 שנה היה פעיל בפוליטיקה הארצית והמקומית. אני התחלתי את דרכי כחבר מועצה ומקווה שבשנים הקרובות אוכל להמשיך לשרת את תושבי השכונה ולפעול לקידום צרכי השכונה על פי דרכו של אבי".

 

 

שלמה לוי. צילום: פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות